حمله آمریکا و عربستان به ایران با بازی‌های رایانه‌ای/کاربران سایت‌های همسریابی چه کسانی هستند؟

مروری بر اخبار فناوری اطلاعات در شامگاه دوشنبه 14 اردیبهشت 1394:

حمله آمریکا و عربستان به ایران با بازی‌های رایانه‌ای

عصر ارتباط نوشت: چند سالی است که سرمایه‌گذاری‌های آمریکا در حوزه فرهنگ، تفریح و سرگرمی به صنعت فیلم‌سازی محدود نمی‌شود و صنعت انیمیشن و ساخت بازی‌های رایانه‌ای را هم در بر می‌گیرد.
طبیعی است که وقتی کشوری مثل آمریکا با بودجه‌ای افسانه‌ای روی چنین پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند اهدافی را هم در پی آن دنبال می‌کند. تجربه ثابت کرده آمریکا در طول تاریخ از این ابزار رسانه‌ای خود، خواه فیلم‌سازی، خواه ساخت بازی رایانه‌ای و یا تولید انیمیشن به عنوان ابزاری برای سلطه‌گری استفاده کرده است. تعداد بالای فیلم‌های ضد کمونیستی هالیوودی در دوران جنگ سرد که به سفارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ساخته شده است و تعداد بالای فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری که مسلمانان و ساکنان خاورمیانه را مردمی خطرناک و عقب‌مانده معرفی می‌کنند، در دوران جنگ آمریکا با عراق و افغانستان گویای همین امر است.
آمریکا اما در بستر جدید حمله خود به ایران تنها نیست و انگلیس و این روزها حتی عربستان نیز به جمع مهاجمان عرصه بازی‌های رایانه‌ای به ایران پیوسته‌اند.
ایران نیز در پاسخ همواره سعی کرده از سویی جلوی تکثیر این بازی‌ها را در کشور بگیرد و از سویی با حمایت از توسعه و تولید بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی و اسلامی، کودکان و نوجوانان را که مخاطبان اصلی این بازی‌ها هستند از تبلیغات ضد ایرانی دور نگه داشته و با فرهنگ غنی کشورشان آشنا کند.

چند سالی است که با بالا گرفتن تنش‌های سیاسی بین آمریکا و ایران، آمریکا نوک پیکان حمله فرهنگی و جنگ نرم خود را به سوی ایران گرفته است. اگر از فیلم‌هایی نظیر سیصد و آرگو که تصویری مخدوش از ایران نشان می‌دهند، بگذریم در سالیان اخیر بازی‌های رایانه‌ای ضد ایرانی متعددی هم توسط آمریکا ساخته شده است.
یکی از این بازی‌های رایانه‌ای ضد ایرانی، بازی جنگی بتل‌فیلد3 است. بیشتر مراحل این بازی در ایران اتفاق می‌افتد، هم‌چنین بیشتر دشمنان نیز در این بازی ایرانی هستند و به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در یکی از مراحل بازی بتلفیلد3 حتی پرچم ایران دیده می‌شود و در مرحله‌ای دیگر نمایی از برج میلاد تهران مشهود است.
در این بازی ضد ایرانی، بازی‌کننده باید به مناطق مختلف ایران از جمله فرودگاه مهرآباد ، قله دماوند، دره آراز در شمال ایران، خلیج فارس و جزیره خارک حمله کند. اینها نمادها و نقاط مهمی برای ایرانی‌ها به شمار می‌روند که گویای اهداف و شناخت سازندگان این بازی ضد ایرانی است.
در بازی ضد ایرانی دیگر آمریکایی به نام اسپلینترسل (بلک لیست) باز هم ایرانی‌ها به عنوان دشمن معرفی می‌شوند و گیمر باید با نفوذ به مقر سپاه قدس در ایران اطلاعاتی را به دست بیاورد تا از اقدامات آنها جلوگیری کند. نکته‌ جالب در مورد این بازی آن است که در آن شعارهایی در مدح شهیدان هم روی در و دیوار ایران دیده می‌شود که از یک سو نشان از هدف گرفتن ارزش‌های ایرانیان توسط سازندگان بازی دارد و از سوی دیگر نشان‌دهنده رصد دقیق ایران و مانیتورینگ بالای سازندگان این بازی از ایران و فضای شهری آن است.
آرما3 نام بازی رایانه‌ای ضد ایرانی دیگری است که گفته می‌شود با پشتوانه مالی انگلستان ساخته شده است. در این بازی که در سال 2035 و در مکانی بین ترکیه و یونان اتفاق می‌افتد، باز هم ایرانیانی که به این نقطه نفوذ کرده‌اند به عنوان نیروی دشمن شمرده می‌شوند. این بازی پهباد‌های سپاه را در حال پرواز در این منطقه نشان می‌دهد و نیروهای که گفته می‌شود منتسب به سپاه قدس کشورمان است را به عنوان تروریست معرفی‌ می‌کند. وجود پرچم ایران روی لباس‌های نیروهای مهاجم و شباهت لباس نظامیان این نیروها با لباس‌های نظامیان ایرانی گویای اهداف ضد ایرانی سازندگان این بازی است که خواهان نشان دادن چهره‌ای جنگ طلب از ایران هستند.
جالب آنکه به تازگی یک شرکت عربستانی هم به جبهه مشترک آمریکا و انگلیس وارد شده و اقدام به ساخت بازی آنلاین ضد ایرانی به نام "وحدة النمر" (یگان ببر) کرده که این بازی در سایت‌های خبری عربستان در حال تبلیغ است. در این بازی عربی، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان همکاران تروریست‌ها و حامیان گروه‌هایی همچون داعش معرفی می‌شوند!
گفته می‌شود شرکت (Kuma) که سازنده این بازی است توسط آل‌سعود حمایت می‌شود. این بازی شکل یک سریال تاریخی دارد و در آن کاربر در یک مرحله می‌تواند حادثه تاریخی آزادی گروگان‌ها و در مرحله دیگر حمله به ایران را بازی کرده و ایرانیان را بکشد.
اگرچه بازی‌های زیاد دیگری را نیز می‌توان نام برد و چه بسا در زمان نگارش این گزارش، بازی‌های ضد ایرانی دیگری با بودجه دولت‌های آمریکا، انگلیس و عربستان در حال طراحی و تولید است.

اگرچه آمریکا چه به لحاظ حجم و چه به لحاظ کیفیت بازی‌های رایانه‌ای حرف اول را می‌زند اما نباید در مورد بازی‌های رایانه‌ای ایرانی به دور از انصاف قضاوت کرد. در سال‌های اخیر سازندگان بازی‌های رایانه‌ای ایرانی نیز توانسته‌اند بازی‌های جالب توجهی بسازند.
بسیاری از این بازی‌ها خوشبختانه بر اساس اساطیر شاهنامه‌ای، تاریخ ایران و شرح دلاوری‌های ایرانیان از زمان باستان تا حماسه‌های جاویدان دفاع مقدس است و برخی از آنها اتفاقا از کیفیت بسیار بالای نیز برخوردار هستند.

برای مثال بازی گرشاسب که بازگوکننده اساطیر شاهنامه است، توانسته به خاطر گرافیک و کیفیت بالایی که دارد روی شبکه استیم (شبکه جهانی مجازی مخصوص خرید بازی رایانه) آن هم به قیمت 20دلار عرضه شود.به علاوه بازی‌ کامپیوتری ایرانی دیگری به نام شبگرد هم با کیفتی بسیار خوب توسط یک تیم ایرانی ساخته شده و توانسته طرفداران زیادی هم در کشور به دست آورد.


تهران آماده برگزاری انتخابات الکترونیکی است

فرماندار تهران درخصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیک و آمادگی شهر تهران برای برگزاری چنین انتخاباتی گفت: برگزاری انتخابات‌ها در کشورمان از ثبت‌نام تا تشکیل پرونده 25 مرحله دارد که 24 مرحله به صورت مکانیزه انجام می‌شود و تنها اخذ رأی به صورت دستی انجام می‌شود قطعا در فرمانداری پیگیر هستیم تا بتوانیم با تأمین اعتبار و تایید شورای نگهبان این مرحله را نیزبه صورت الکترونیک برگزار کنیم.
فرهادی تاکید کرد: در صورت تأمین اعتبار40 میلیارد تومانی این آمادگی را داریم که در شهر تهران مرحله اخذ رأی مرحله بسیار مهمی است را به صورت مکانیزه انجام دهیم.

 

شناسایی تخلف فروش سیم‌کارت‌های سازمانی در بازار

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از شناسایی برخی تخلفات در فروش سیم کارتهای شخصیتهای حقوقی در بازار آزاد خبر داد و گفت: این تخلف مصداق تخلف اقتصادی محسوب شده و با آن برخورد می شود.
غلامرضا داداش زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی های صورت گرفته از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بر ساماندهی سیم کارتهای موبایل در کشور اظهار داشت: مواردی در بازار آزاد مشاهده شده است که برخی اشخاص نسبت به فروش سیم کارتهای انبوه سازمانی در بازار آزاد اقدام کرده اند.

 

ایران، صدرنشین هزینه‌ها و قعرنشین سرعت اینترنت
جام جم نوشت:چرا اینترنت کشور چنین وضعیت متغیری دارد؟ هرچند گرانی اینترنت شاید امروزه دیگر همانند سال‌های گذشته آن‌قدرها هم برای مردم حساسیت‌برانگیز نباشد، اما آیا هزینه‌ای که برای دسترسی به اینترنت می‌پردازیم با چنین کیفیت متغیری عادلانه است؟ آنچه در مجموع از گفت‌وگو با این چند نفر می‌توان برداشت کرد این است که تفاوت زیادی میان کیفیت اینترنت در مناطق مختلف وجود دارد. این نشان می‌دهد خدمات دسترسی به اینترنت استاندارد مشخصی از سوی ارائه‌دهندگان ندارد.
امروزه اینترنت پرسرعت یکی از معیارهای توسعه کشورهاست. این درحالی است که بیشتر کاربران ایرانی با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه آن هم در شرایطی که همین سرویس میان هشت نفر تقسیم شده که عملا سرعت دسترسی را بین 18 تا 24 کیلوبیت بر ثانیه می‌کند به اینترنت متصل می‌شوند (یعنی سرعتی حتی کمتر از یک خط دایال‌آپ). تقسیم یا تسهیم پهنای باند در مورد سرعت‌های بیشتر نیز اتفاق می‌افتد و به‌این‌ترتیب سرعت دسترسی 512 کیلوبیت بر ثانیه که در قرارداد کاربر با شرکت ارائه‌دهنده خدمت آمده در عمل چیزی حدود 50 کیلوبیت بر ثانیه است. سرعت فوق‌العاده پایین دسترسی کاربران ایرانی با استناد در گزارش سالانه اتحادیه بین‌المللی مخابرات هم بوضوح آمده است.
درآمد سالانه یک کارمند معمولی در آمریکا حدود 25 هزار دلار یعنی معادل 75 میلیون تومان است. این درحالی است که کاربران آمریکایی برای دریافت خدمات گوگل فایبر که اینترنت را با سرعت صد مگابیت بر ثانیه همراه خدمات محتوایی چون دسترسی به سرویس HD یوتیوب به کاربران تحویل می‌دهد، 80 دلار معادل 240 هزار تومان پرداخت می‌کنند. نکته جالب توجه در این خدمت و تقریبا بیشتر خدمات اینترنت (غیر از اینترنت تلفن همراه) نامحدود بودن آن است.
علل گرانی و کم‌فروشی اینترنت در ایران بحث داغ و مفصلی است که فقط یکی از آنها گران تمام شدن پهنای باند برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت است. اما شرکت ارتباطات زیــرساخت یعنی تـــوزیع‌کننده انحصاری پهنای باند در کشور معتقد است سهم این شرکت در فرآیند قیمت‌گذاری اینترنت کشور و تعیین قیمت خدمات اینترنت با فناوری ADSL فقط 11 درصد است.
دو معضل گرانی و کم‌فروشی پهنای باند دسترسی کاربران کشور به اینترنت، دامنگیر همه شرکت‌های فراهم‌کننده خدمات دسترسی اینترنت است که شکایت بیشتر کاربران را در پی دارد. اما کاربران تنها بازندگان این شرایط نیستند، بلکه کل اقتصاد دولتی و خصوصی کشور که هر روز بیش از پیش به دستاوردهای فناوری اطلاعات مجهز و به اینترنت وابسته می‌شود، از این دو معضل رنج می‌برد.
با توجه به این‌که رقبای کنونی ما در منطقه مثل عربستان از لحاظ توسعه شبکه دسترسی به اینترنت پیشی گرفته‌اند، دولت باید بکوشد از طریق برنامه‌ریزی، انحصارزدایی، خصوصی‌سازی و آزادسازی بازار خدمات پهنای باند، دو معضل گرانفروشی و کم‌فروشی پهنای باند دسترسی به اینترنت را رفع کند. در همین حال اهمیت دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت به قدری است که رفع این مشکل‌ها را در کشور بسیار ضروری‌تر از آنچه به نظر می‌رسد، بدل می‌کند.


کاربران سایت‌های همسریابی چه کسانی هستند؟

سایت‌های همسریابی ایرانی چند سالی است رشد قارچ‌گونه‌ای داشته و در این میان، سودجویان همیشگی هم راه خود را میان این سایت‌ها باز کردند تا کار به
جایی رسید که نهادهای رسمی و دولتی خودشان دست به کار شدند تا اگر قرار باشد این سایت‌ها یکی از راه‌های همسریابی شود، چه بهتر که خود دولت مجرایی برای آن در نظر بگیرد تا دست‌کم امکان سودجویی برخی افراد را از بین ببرد.
با وجود همه این هشدارها، اما هنوز تعداد قابل توجهی از افراد بویژه جوانان سراغ چنین سایت‌هایی می‌روند و در بعضی مواقع به اطلاعات آنها اعتماد می‌کنند. وقتی به یاد آوریم که حدود ۵۵ درصد جمعیت ایران را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دهند، این مساله بیشتر جای نگرانی دارد.
رضا م. بیست و هفت ساله همزمان در چند سایت همسریابی عضویت دارد. وقتی علت آن را از او جویا می‌شویم، جوابش خیلی ساده است: «ازدواج». با این حال او معتقد است که در این دوره نمی‌توان به شکل سنتی ازدواج کرد و بهتر است هر کسی خودش همسرش را انتخاب کند؛ اما وقتی علت انتخاب این روش را برای همسریابی از او جویا می‌شویم به شغل تمام‌وقتش اشاره می‌کند که امکان ارتباطات اجتماعی را از او گرفته و مجبور است شب‌ها با جستجو در سایت‌های همسریابی گزینه موردنظرش را پیدا کند.
سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا عده‌ای برای شناخت از همسر آینده، سراغ فضای مجازی و سایت‌های همسریابی می‌روند که حاجی‌زاده در این‌باره معتقد است:‌ فارغ از جنس متقاضیان، بیشترین افرادی که از طریق همسریابی اینترنتی مبادرت به آغاز آشنایی می‌کنند شامل گروه‌هایی هستند که محدودیت‌هایی دارند؛ حالا این محدودیت‌ها ممکن است مربوط به مشکلات فردی، خانوادگی، ظاهری و فرهنگ حاکم بر محیط زندگی فرد باشد. این کارشناس مشاوره، با اشاره به نقاط ضعف این نوع از همسریابی می‌افزاید: «در فضای مجازی تضمینی وجود ندارد که اطلاعات ارائه‌شده از سوی کاربران تا چه حد صحت دارد، زیرا در بسیاری از موارد افراد ایده‌آل‌های خود را به طرف مقابل منعکس می‌کنند.»
مصطفی تبریزی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی البته تحلیل روانشناختی جالبی از افرادی ارائه می‌دهد که به دنبال ازدواج اینترنتی هستند. به اعتقاد این متخصص روان‌شناسی به طور کلی سه مرحله هویت ازدواج دیده می‌شود که یکی در سن پنج تا شش سالگی است. هویت دوم در سن دوازده تا چهارده سالگی اتفاق می‌افتد که یک هویت آرمانی و رؤیایی است و معمولا تا بیست سالگی ادامه دارد؛ اما هویت سوم پس از بیست و یک سالگی ایجاد می‌شود. در این مرحله فرد باید به پختگی رسیده و مراحل رشد را طی کرده باشد وگرنه ممکن است فردی پنجاه ساله باشد، اما هویت سوم در او رخ نداده باشد. به گفته تبریزی معمولا انگیزه افرادی که به دنبال ازدواج اینترنتی هستند، به این دلیل در آنها شکل می‌گیرد که در هویت دوم توقف کرده‌اند و چون در واقعیت چیزی را می‌بینند که مطابق میلشان نیست به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.

اما یک استاد روان‌شناسی در گفت‌وگویی که با او داشتیم به دسته‌بندی انگیزه‌های افراد برای مراجعه به سایت‌های همسریابی می‌پردازد. بهمن بهمنی می‌گوید بخشی از این افراد تنها با انگیزه کنجکاوی و گشت‌وگذار در اینترنت به این سایت‌ها برخورد می‌کنند و شاید مدتی هم در آنها گشت‌وگذار داشته باشند که البته آسیب‌های این سایت‌ها متوجه آنها خواهد شد؛ اما گروه دیگری هم هستند که با انگیزه واقعی همسریابی وارد چنین سایت‌هایی می‌شوند. در واقع آنها واقعا قصد ازدواج دارند، اما به دلیل موقعیت‌های جغرافیایی یا اقلیمی، امکان آشنایی با موقعیت‌های جدید برایشان کمتر وجود دارد، به همین جهت سراغ این سایت‌ها می‌روند، چرا که امکان آشنایی با موقعیت‌های بیشتری را به آنها می‌دهد.
این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی معتقد است، یکی دیگر از گروه‌هایی که به سمت سایت‌های همسریابی گرایش دارند، کسانی هستند که در انزوا قرار دارند یا از مهارت‌های اجتماعی پایین بهره‌مند هستند به همین دلیل سراغ فضایی می‌روند که بتوانند ارتباط غیرمستقیم برقرار کنند،‌ چرا که ارتباط رو در رو و مستقیم برای آنها یا امکان‌پذیر نبوده یا بسیار دشوار است.
بهمنی البته معتقد است یکی دیگر از گروه‌های کاربر در سایت‌های همسریابی کسانی هستند که انگیزه‌های سالم ندارند و به قصد تجربه روابط متعدد و موقت سراغ سایت‌های همسریابی می‌روند و البته برخی از این سایت‌ها اساسا برای همین طراحی شده است.
به گفته این استاد دانشگاه، دسته آخر هم کسانی هستند که انگیزه‌های رشدی دارند و واقعا به دنبال فرصت‌های انتخاب همسر می‌گردند و با وجود دسترسی به موقعیت‌های مختلف برای آشنایی با افراد، اما می‌خواهند از امکانات اینترنت و فضای مجازی هم برای این مساله استفاده کنند.
بهمنی در مورد نسبت دختران و پسران کاربر در سایت‌های همسریابی می‌گوید آمار پسران در این سایت‌ها به شکل قابل‌توجهی بیشتر بوده که البته در همه جای دنیا هم این‌گونه است؛ چرا که پسرها معمولا بی‌باک‌تر هستند و بیشتر از حدود عرف خارج می‌شوند؛ هر چند در میان آن گروه‌هایی که واقعا با قصد ازدواج سراغ سایت‌های همسریابی می‌روند، نسبت دختران و پسران تقریبا نزدیک به هم است.

 

اتصال کارت‌های طرح ترافیک به شبکه شتاب

مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران از فعال‌سازی آی.دی‌کارت‌های طرح ترافیک در شبکه شتاب از ابتدای خردادماه از طریق بانک شهر خبر داد.
به گزارش فارس، مصطفی قنبرنژاد با تاکید بر اینکه آی.دی کارت های طرح ترافیک سال 94 قابلیت استفاده به عنوان کارت بلیت در شبکه حمل ونقل عمومی و نیز پارکومترها را دارند، گفت: در عین حال این آی.دی کارت ها با فعال سازی از طریق بانک شهر در سیستم شتاب نیز قابل استفاده خواهند بود.
وی تصریح کرد: شهروندان می توانند از اول خردادماه با مراجعه به شعب مختلف بانک شهر و ارایه آی.دی کارت طرح ترافیک و مدارک شناسایی شان شماره حسابی از بانک شهر دریافت کنند که این شماره بر روی آی.دی کارت هایشان درج خواهد شد.
به گفته قنبرنژاد با فعال‌سازی این کارت‌ها از طریق بانک شهر، آی‌دی کارت‌های طرح ترافیک قابلیت استفاده در سیستم شتاب را مانند یک عابربانک خواهند داشت.

 

احتمال افزایش تعرفه‌های پست تا 4 ماه آینده

رئیس هیات مدیره پست گفت: در سال جدید و تاکنون براساس استراتژی‌مان پیشنهادی برای افزایش نرخ‌های پستی نداشته‌ایم اما ممکن است در آینده نرخ‌ها افزایش یابد.
حسین مهری در گفت‌وگو با تسنیم، با رد هرگونه ادعایی در زمینه افزایش هزینه‌های پستی، درباره احتمال گران شدن خدمات شرکت پست در آینده گفت: تاکنون و در سال جدید هیچ پیشنهادی در زمینه افزایش تعرفه‌های پستی نداشته‌ایم برخلاف اینکه در بسیاری از امور با افزایش هزینه روبرو شده ایم.

 

 

واگذاری 3 میلیون پورت ‌اینترنت پرسرعت در کشور

معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: امسال در نظر داریم بالغ بر سه میلیون پورت ‌اینترنت پرسرعت را در سراسر کشور واگذار کنیم.به گزارش خبرنگار ایسنا در کرمانشاه، محمدرضا حاجی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه، اظهارکرد: امروزه وضعیت ارتباطات در دنیا رشد قابل توجهی پیدا کرده، بگونه ای که دیگر هیچ خانه‌ای را نمی توان یافت که در آن یکی از ابزارهای ارتباطی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی مخابرات امسال را به نام سال «فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ محرک نوآوری» نامگذاری کرده که از همین نامگذاری می‌توان به جایگاه بالای این فناوری پی برد. معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: در حال حاضر بیش از چهار میلیون پورت اینترنت پرسرعت را تقدیم ملت ایران کرده ایم و در نظر داریم که امسال نیز سه میلیون پورت اینترنت دیگر را هم در سراسر کشور واگذار کنیم.

حاجی محمدی تصریح کرد: همچنین امسال برای تلفن ثابت نیز در نظر داریم که یک میلیون تلفن ثابت دیگر در سراسر کشور به متقاضیان واگذار کنیم. وی افزود: در بحث واگذاری خطوط تلفن همراه اول نیز برنامه‌های خاصی داریم که بتوانیم ضریب نفوذ را افزایش دهیم. معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران اظهارکرد: در حال حاضر 29 میلیون تلفن ثابت با ضریب نفوذ 38.5 درصد و همچنین 61 میلیون تلفن همراه با ضریب نفوذ 75 درصد در کشور واگذار کرده ایم که اگر جمع تلفن ثابت و همراه را با یکدیگر حساب کنیم باید گفت که هر فرد ایرانی یا تلفن ثابت، یا تلفن همراه و یا هر دوی آنها را در اختیار دارد.

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه هنوز ضریب نفوذ اینترنت در کشور پایین است که باید آن را در حد قابل قبولی افزایش دهیم. حاجی محمدی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 24 هزار BTS در 72 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی و فرعی کشور تحت پوشش آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه هستند. وی افزود: در 1239 شهر کشور شبکه تلفن همراه دایر است و در سطح 53 هزار روستای کشور نیز ارتباط تلفنی برقرار است. همچنین در 10 هزار روستای کشور دفتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برقرار است.

او اظهارکرد: این درحالی است که با وجود ارائه این همه خدمات از سال 1382 تاکنون هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای در شرکت مخابرات ایران صورت نگرفته، درحالیکه در تمامی زمینه‌های دیگر همچون حامل‌های انرژی شاهد افزایش تعرفه ها هستیم.

وی همچنین به طرح هم‌کدی تلفن در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در حال حاضر فقط 31 کد استانی برای تلفن داریم که این کار باعث سهولت در شماره گیری و همچنین کاهش هزینه مردم شده است، به گونه ای که تماس تلفنی با تمامی نقاط یک استان تنها با 30 ریال در هر دقیقه ممکن است و این تعرفه برای هر مکالمات بین استانی در هر دقیقه 330 ریال است.

او خاطرنشان کرد: با انجام طرح هم‌کدسازی تلفن بین 10 تا 12 درصد از درآمد این شرکت در این حوزه کاهش یافت و این درحالی بود که دولت قرار بود تعرفه‌ها را برای شرکت مخابرات ایران افزایش دهد که هنوز این مهم صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بحث نوسازی شبکه مخابرات را در دستور کار داریم گفت: پیش‌بینی کرده ایم امسال دو هزار میلیارد تومان در زیرساخت‌های مخابراتی ایران توسط این شرکت سرمایه گذاری صورت گیرد.

معاون شبکه و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: از زمانی که شرکت مخابرات ایران خصوصی شده تاکنون به طور متوسط سالیانه بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه های زیرساخت مخابراتی کشور انجام شده است.

 

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =