فلاحت پیشه معتقد است که در انتخابات آینده مجلس رقابت اصلی بین جریان های راست سنتی و اصلاح طلبانی که نگاه اعتدالی دارند می باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه نماينده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبر آنلاین حرکت های اصلاح طلبان را یکی از موانع و رقبای اصلی جریان اصولگرایان برای ورود به مجل آینده برشمرد و افزود: من اعتقادم بر این است که یکی از رقبای اصلی اصول گریان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی جریاناتی هستند که از داخل نیرو های رقیب آنها بر می خیزند نه  از میان گروه هایی که در دل اصولگرایان شکل گرفته اند. به این دلیل که اصولگریان مشخصا با نام اصولگرایان سنتی مطرح هستند. این ها در گذشته یک سری اشتباهاتی را به ویژه در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد داشته اند که از دل اشتباهات آنها یک سری نیروهای افراطی به وجود آمدند. این جریان افراطی سهم خودشان را از قدرت در طول 8 سال گذشته گرفته اند  و بعد از آن هم صدای بلندی را در جامعه دارند و هم چنان فعالیت و قابلیت اثرگذاری دارند.

وی در ادامه از وجود جریانات تند و افراطی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: من معتقد هستم که از افراط گری بیشترین آسیب ها به جریان اصول گرایی رسیده است. ولی به هر حال در انتخابات آینده اصوال گرایان به این نکته رسیده اند که  نه تنها طیف افراطی دیگر جایگاهی در بین مردم و آنها ندارند بلکه جریان اصولگراها با وجود افراطیون و آسیب هایي اصولگرا که می زنند به شدت تهدید می شود. در نهایت به عقیده بنده افراطیون رقیب اصلی جریان اصول گریان نمی باشند به این دلیل که نه رای آوری دارند نه این که مردم آنها را قبول دارند .

فلاحت پیشه افزود:در حال حاضر چالش میان کسانی است که در جریان اصولگرایی و اصلاح طلبي نگاه اعتدالی دارند. در آینده رقابت اصلی بین جریان های راست سنتی و اصلاح طلبانی که نگاه اعتدالی دارند می باشد. در حقیقت آن ائتلافی که منجر به  پیروزی آقای روحانی شد اگر کماکان حفظ شود به عبارتی ریاست جریان اصلاح طلبان کشور به دست همین ائتلاف باشد و بتواند سه جریان اصلاح طلب و اصولگرایان معتدل و کارگزاران را با هم یک ائتلاف سه گانه شکل دهد. اینها در مقابل اصولگریان از رقیب های اصلی و سرسخت در انتخابات آتی مجلس به شمار می روند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در آخر باید متذکر این نکته شوم که ،اگرهم جریان افراطیون اصولگرا با همین شناسنامه ای که دارند حضور پیدا کنند و مسئولیت رفتارهای سیاسی گذشته شان را عهده دار باشند باز هم آرای مردم ا ز این طیف نمی باشد چرا که این جریان در بین مردم و نظام از بین رفته است . 

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =