۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
اولین حضور ستاره سینمای دهه 60 در یک سریال

ایسنا نوشت:

جمشید هاشم‌پور، به جمع بازیگران سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی پیوست.

هاشم‌پور که در حال حاضر فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی با بازی او در حال اکران است در نخستین تجربه بازی در یک سریال به «شهرزاد» پیوست.

هاشم‌پور بازیگر فیلم‌های اکشن‌ سال‌های دور سینما در تازه‌ترین همکاری خود با حسن فتحی در قالب یکی از نقش‌های تأثیرگذار مقابل دوربین افشین احمدی قرار می‌گیرد. او پیش از این در فیلم «کیفر» ساخته حسن فتحی در برابر مصطفی زمانی قرار گرفته بود.

هاشم‌پور که در چند سال گذشته و به دلیل بیماری، حضور کمتری در سینما و به عنوان بازیگر داشته، در سریال «شهرزاد» در نقش و گریمی متفاوت بازگشته است.

جمشید هاشم‌پور بازیگری سینما را با فیلم «جهنم سفید» ساموئل خاچیکیان و در سال 1347 آغاز کرد، با نقش زینال بندری در فیلم «تاراج» به کارگردانی ایرج قادری به عنوان بازیگر نقش‌های اکشن با موهای از ته‌زده شده شناخته شد و سال‌ها به عنوان یکی از بازیگران پرطرفدار ژانر اکشن سینمای ایران به شمار می‌رفت. او در اوج شهرتش برای بازی در فیلم‌های اکشن با حضور در نقش‌های متفاوتی در فیلم‌های «مادر» و «دلشدگان» مرحوم علی حاتمی و «روز باشکوه» کیانوش عیاری و «پرده‌ی آخر» واروژ کریم‌مسیحی بازی کرد.

هاشم‌پور در فیلم‌هایی چون «آواز قو» و «واکنش پنجم» تجربه حضور در نقش‌های متفاوت را ادامه داد؛ تجربه‌ای که برای او نامزدی در جشنواره‌ی فیلم فجر و کسب سیمرغ بلورین را برای بازیگر نقش مکمل مرد به همراه داشت.

جمشید هاشم‌پور در «واکنش پنجم» در نقش اصلی در کنار شهاب حسینی بازی کرد. هاشم‌پور این روزها در مجموعه «شهرزاد» بار دیگر در مقابل شهاب حسینی و مصطفی زمانی قرار گرفته است.

داستان مجموعه‌ «شهرزاد» که این روزها تصویربردای آن در تهران ادامه دارد با بازی نسل‌های متفاوتی از بازیگران سینما و تئاتر و تلویزیون در دهه‌ی سی خورشیدی می‌گذرد.

مجموعه‌ی «شهرزاد» با بیش از 150 نفر عوامل در بخش خصوصی تولید می‌شود. این مجموعه با بیش از دوسال پیش‌تولید و چهارماه تولید در بیش از 100 لوکیشین تصویربرداری‌اش این روزها به نیمه رسیده و تلاش می‌شود تا اواخر مرداد ماه سال جاری به شبکه‌ی خانگی بیاید.

محمود پاک‌نیت، مهدی سلطانی، ناهید مسلمی، سهیلا رضوی، فریبا متخصص، پری‌ناز ایزدیار، نسیم ادبی، لیندا کیانی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین رستمی، هومن برق‌نورد، غزل شاکری و گلاره عباسی از دیگر بازیگران سریال «شهرزاد» هستند.

قسمت‌های میانی این مجموعه در حال حاضر در مرحله‌ی تصویربرداری است و به‌طور هم‌زمان قسمت‌های تصویربرداری‌شده‌ی ابتدایی در حال صداگذاری و تدوین است.

مدیر تصویربرداری مجموعه‌ی «شهرزاد» را افشین احمدی بر عهده دارد و تدوین هم‌زمان آن را مهدی حسینی‌وند انجام می‌دهد.

مدیر صدابرداری این مجموعه خسرو کیوان‌مهر و طراحی صحنه‌ی سریال «شهرزاد» را حسن روح‌پروری انجام می‌دهد. طراحی لباس این سریال تاریخی با مدیریت ژاله زکی‌زاده انجام شده است.

مجموعه‌ی «شهرزاد» به تهیه‌کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه‌گذاری سیدمحمد هادی رضوی و سیدمحمد امامی روانه شبکه‌ی خانگی خواهد شد.

۵۷243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    51 1
    بازیگر محبوب و بی حاشیه
  • مهدی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    26 5
    بوی شاهکار میاد بدجور ترکیب بازیگرها که فوق العاده و بینظیره کارگردانی فتحی هم که حرف نداره امیدوارم با امدن شهرزاد یه تکون اساسی به شبکه نمایش خانگی داده بشه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    18 2
    سریال خوبی از آب در میاد....نمیدونم ربطشو ولی یاد "سرزمین کهن" افتادم