۰ نفر
۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

میزان نوشت: زنی شیاد که با معرفی خود به عنوان دختری جوان در یکی از شبکه های اجتماعی بیش از 47 میلیون ریال از جوان مشهدی کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری از مردی جوان در یکی از شبکه های اجتماعی تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد از طریق یکی از شبكه های اجتماعی با خانمی با نام مستعار مهلا که خود را مامور و مدیر یک مهد كودك در شهر مشهد معرفی کرده آشنا شده است.

وی ادامه داد: پس از جلب اعتماد و وعده ازدواج؛ این زن شیاد به بهانه عزیمت به سفر مبلغی حدود 40میلیون ریال وجه نقد و یك دستگاه تلفن همراه هوشمند به همراه یک سیم کارت به مبلغ 7 میلیون ریال از مرد جوان کلاهبرداری و متواری شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی متهم 49 ساله به نام مریم را که با گذاشتن تصویر دختری جوان در پروفایلش اقدام به کلاهبرداری از شاکی پرونده کرده بود را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی خاطر نشان کرد: جعل عنوان همانطور که در فضای واقعی جرم محسوب می شود در فضای سایبری نیز جرم بوده و علاوه بر شاکی خصوصی قانون نیز مدعی خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =