ماجرای منتفی شدن انتقال داوید داخیا به رئال مادرید و پاسخ قاطع فیفا و یوفا در این باره ، بار دیگر تب پیوستن مهاجم صرب به استقلال را داغ کرده است.

مرتضی رضایی - خبرگزاری خبرآنلاین؛با منتفی شدن انتقال جنجالی داوید داخیا از منچستر به رئال مادرید که به دلیل 24 دقیقه تاخیر در صدور آی تی سی این بازیکن و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات بین المللی اتفاق افتاد ، تمام رسانه های ایرانی از این نوشتند که استقلال در خرید پروپئیج صربستانی توانسته کاری کند که رئال مادرید و منچستر یونایتد توان انجامش را نداشتند. آنها هم مثل استقلال بلافاصله با فیفا و یوفا مکاتبه کردند. پاسخ فیفا در این باره ، همان پاسخی بود که به استقلال داده شد:«رجوع به قوانین داخلی!» قوانینی که با استعلام از یوفا مشخص شد امکان پذیر نیست اما در ایران اتفاقی دیگر افتاد. استقلالی ها این پاسخ از فیفا را به دفتر دبیرکل فدراسیون فوتبال بردند و با دستوری که از کفاشیان گرفته بودند سازمان لیگ را مجبور به صدور کارت بازی برای بازیکن شان کردند. نظری جویباری ، معاون اجرایی باشگاه استقلال پیشتر در این باره گفته بود:«ما کاملا قانونی برای بازیکن مان آی تی سی گرفتیم. چه تخلفی انجام دادیم؟ آنها نمی توانستند برای پروپئیچ مجوز بازی صادر نکنند. » 

ولی تاج از همان ابتدا نظر دیگری داشت. او که بر سر صدور مجوز بازی های قبلی برای بازیکنانی چون موتومبا زیر فشار بود ، از ابتدا می ترسید درباره پروپئیچ تصمیم بگیرد و زیر بارش نمی رفت. تاج حالا در این باره به خبرآنلاین می گوید:«ما از ابتدا هیچ کاری نکردیم. گفتیم خودشان باید برای درخواست جذب بازیکن اقدام کنند. مسئولیت رسیدگی به اطلاعات تی ام اس با خود باشگاه است. بعد هم آقایان با فیفا مکاتبه کردند. بعد هم رفتند از اقای کفاشیان دستور گرفتند و ما به اصرار آقای اسدی ، دبیرکل فدراسیون فوتبال برای این بازیکن کارت بازی صادر کردیم اما از همان ابتدا گفتیم اگر در ادامه مشکلی پیش آمد ، خود باشگاه و دوستان فدراسیون باید پاسخگو باشند.» 
استقلال از هفته سوم به پروپئیچ بازی داده است و حالا آنها می گویند این بازیکن مشکلی ندارد چون سازمان لیگ برایش کارت بازی صادر کرده اما این نظر را مهدی تاج ندارد و می گوید استقلالی ها باید تبعات کارشان را بپذیرند. حالا این پرسش وجود دارد که اگر در اولین بازی استقلال ، تیمی در همان 2 ساعت ابتدایی پایان بازی از پروپئیچ شکایت کند و اسناد را به فیفا بفرستد ، چه اتفاقی می افتد و آیا دوباره پرونده ای مثل ماجرای موتومبا ایجاد می شود؟

 

251 41 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =