۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰

مدیرعامل شرکت پست،درهمایش تشریح اهداف و برنامه های G-NAF گفت: این طرح از منظر عملیات دارای دو بعد، آدرس و اطلاعات جغرافیایی است و براین اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس‌دهی یکسان و به هنگام می‌کند .

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، حسین مهری در همایش نظام یکسان‌سازی آدرس‌های پستی G-NAF گفت:‌مطابق قانون و ابلاع ریاست جمهوری متولی اجرای این پروژه شرکت پست به اضافه 12 سازمان دیگر است

وی اظهار کرد: این طرح از منظر عملیات دارای دو بعد، آدرس و اطلاعات جغرافیایی است و براین اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس‌دهی یکسان و به هنگام می‌کند تا تمامی سازمانها و ارگانهای کشور از سیستمی یکپارچه برای مکان یابی افراد و مخاطبانشان استفاده کنند.

مهری ادامه داد: نظام یکپارچه آدرس‌های پستی را با توجه به مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و ۴۵ میلیون رکورد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باهمکاری ۱۲ سازمان دیگر انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت پست عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری ازاماکن و معابر همنام در کشور وجود دارد که نیازمند یاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای رفع این چالش هستیم.

وی افزود: در حوزه اطلاعات جغرافیایی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری را آغاز کرده‌ایم تا بر مبنای آن بتوانیم طول و عرض جغرافیایی نیز به اماکن بدهیم. این کار علاوه بر اینکه بسیار سنگین است اما به هنگام سازی آدرس‌های مکانی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: : بعد از این کار اطلاعات جمعیتی و زیرساختی را به سامانه اضافه می‌کنیم که در واقع دیتابیسی اساسی برای تصمیمات مدیریتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پست ادامه داد: : پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری آدرس‌های کلیه اماکن شهری و روستایی به هنگام شود .

وی اجرای نظام یکپارچه آدرس‌دهی در کشور را مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات دانست و گفت: براین اساس جهت هماهنگی باسازمانهای دیگر برای اجرای کامل این طرح اولین کارگروه را تشکیل می‌دهیم.

مهری در باره مدت زمان زمان کامل شدن G-NAF تصریح کرد:‌ قرار است براساس دستورالعمل‌ها ، طی بازه زمانی دو سال اجرایی شود اما پیش‌بینی می‌کنم که زمان بیشتری برای اجرای آن نیاز باشد.

وی GNAFرا بستری حاصلخیز برای کشور دانست که همه از آن منتفع خواهند شد و درخصوص اهمیت آن در مباحث راهبردی اظهار داشت: تجارت و لجستیک دو مقوله جدایی ناپذیر در دنیا محسوب می شود که حرکت مستمر و پیشرفت آنها در حال حاضر و آینده به GNAF بستگی تام دارد.

مهری ارتقای اعتبار بین المللی را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت: ورود نگرش های نوین به کشور دیگر ثمره GNAF است.

وی بر ایجاد نگاه فراسازمانی به این مهم به منظور ورود به عرصه رقابت تاکید و خاطرنشان کرد : GNAF در ایران در مقایسه با سایر کشورها با سرعت بیشتری روند موفقیت را طی خواهد نمود چراکه بخش مهم GNAF که آدرس ها را شامل می شود د راختیار داریم که فقط نیاز به بازنگری دارد.
مدیرعامل پست همچنین از تشکیل دبیرخانه ملی GNAFو شورای عالی کدگذاری به منظور هماهنگی، پیشبرد سریع و ساماندهی مباحث طرح با حضور نخبگان و متخصصین در شرکت پست خبر داد. وی در خصوص رهاوردهای پیاده سازی GNAF در کشور گفت: آزادسازی و شفاف سازی اطلاعات مکانی تحول بزرگی را در حوزه لجستیک، اقتصاد دیجیتالی، نگرش های نو، ظهور شرکت های استارت آپ، آرامش روانی در سطح اجتماعی و ارتباط عمیق دولت و مردم را موجب می گردد.

دراین همایش یک روزه، رییس مرکز آمارایران، مهندس جهانگرد، معاون سازمان فناوری اطلاعات ومعاونان شرکت پست سخنرانی خواهند کرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =