واحد مرکزی خبر نوشت: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت توافق هسته ای ایران، واشنگتن را به دفاع از ایران ملزم می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه تلفنی با مجری شبکه گفت ما دو هفته پیش در جمع سی هزار نفری مردم در یکی از ورزشگاه های آلاباما بودیم. این نشانه احترامی است که مردم برای سخنان ما قائل هستند، ما می خواهیم آمریکا دوباره به کشوری با عظمت تبدیل شود. این مردم واقعاً می خواهند دوباره آمریکا، کشوری با عظمت شود. آنها از رخدادهای کنونی از جمله توافق هولناک با ایران بیزارند؛ حتی یک نوزاد می توانست در مذاکرات به توافق بهتری برسد.

ترامپ افزود من به ایده توافق (هسته ای) علاقه مندم، اما آنها (مقامات واشنگتن) باید تحریم ها را برای چند ماه دیگر به دو برابر افزایش می دادند، آنگاه ایرانی ها به پای میز مذاکره می آمدند و برای توافق خوب التماس می کردند. در توافق کنونی، زندانیان ما آزاد نمی شوند، مهلت بیست و چهار روزه پیش از بازرسی ها (از اماکن اعلام نشده) وجود دارد. نکته دیگر در توافق با ایران وجود دارد که گمان کنم مردم از آن بی اطلاع هستند یا برایشان قابل درک نیست و هیچ کسی هم قادر نیست آن را توضیح دهد؛ آن هم اینکه اگر کسی به ایران حمله کند، ما (آمریکا) باید از این کشور دفاع کنیم. سؤال من این است که آیا این شامل اسرائیل (حمله اسرائیل به ایران) نیز می شود؟

بسیاری از مردم نیز می گویند بله، اسرائیل از این قاعده مستثنی نشده است. بنابراین بر اساس توافق، اگر اسرائیل به ایران حمله کند، آنچه از توافق برداشت می شود این است که ما باید در کنار ایران علیه اسرائیل بجنگیم. شما به عنوان مجری شبکه بگویید در توافق چه چیزی قید شده است؟ اگر همین طور است که من می گویم، توافق دیگر قابل امضاء نیست. چگونه می توان چنین چیزی را امضاء کرد؟

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    15 5
    این ستاتور واقعا احمقه و شانسی هم برای برنه شدن نداره
    • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      10 0
      سناتور نیست که . تاجره
    • بی نام RO ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
      7 2
      فعلا كه بين جمهوري خواهان با اختلاف اوله