واحد مرکزی خبر نوشت: پایگاه اینترنتی نورث جرسی نوشت: یک دیپلمات سابق اسرائیلی از توافق بین المللی با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دفاع کرد.

آلون پینکاس که از سال 2000 تا 2004 به عنوان کنسول عمومی اسرائیل در نیویورک خدمت کرده است گفت این احمقانه است که منتقدان می گویند رد این طرح توسط کنگره لغو تحریم های اقتصادی را متوقف می کند.

وی افزود: « فرانسوی ها، آلمانی ها، روس ها و چینی ها منتظر لغو تحریم ها نیستند. آنها پیش از این قصد و نیت خود را برای ایجاد پایگاههایی جهت فعالیت در ایران اعلام کرده اند چرا که معتقدند تحریم ها هدف مورد نظر آنها را محقق کرده و یک توافق حاصل شده است.»

اظهارات پینکاس در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران نیوجرسی بیان شد. جی استریت یک گروه مدافع تبلیغاتی است که پنج میلیون دلار برای جلب حمایت از این توافقنامه از جمله صدها هزار دلار در تبلیغات تلویزیونی برای جلب حمایت سناتور کوری بوکر از این توافق هزینه کرده است.
بوکر سناتور دموکرات نیویورک اعلام کرده است در حال مطالعه این توافق است و تا قبل از پایان تعطیلات سنا، نظر خود را اعلام نمی کند. تقریبا همه جمهوری خواهان سنا به همراه دو دموکرات از جمله سناتور باب منندز از نیوجرسی مخالف این توافق هستند.
پینکاس درباره بوکر گفت: «من علت بلاتکلیفی بوکر رادرباره این موضوع نمی دانم.»

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =