تسنیم نوشت: دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به سخنان مقامات پاکستانی مبنی بر از بین بردن شبکه حقانی در این کشور، نابودی این شبکه در پاکستان را از سوی مقامات اسلام‌آباد تنها یک ادعا دانست.

 دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از جانب «محمد اشرف‌غنی» اعلام کرد: نابودی و از بین رفتن شبکه حقانی در پاکستان ادعایی است که اسلام‌آباد از 10 سال گذشته تاکنون تکرار می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به سخنان «سرتاج عزیز» مشاور امنیتی ملی و امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر اینکه این کشور شبکه حقانی را نابود کرده، تأکید شده است: مقامات کابل اسناد و شواهدی را در مورد فعالیت‌های مراکز، مخفیگاه‌ها و حامیان شبکه حقانی و دیگر گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را به مقامات این کشور ارائه کرده‌اند.

بیانیه می‌افزاید: اسناد فعالیت شبکه حقانی در خاک پاکستان به حکومت این کشور رسیده تا طبق آن علیه این گروه تروریستی اقدام کند.

در ادامه آمده است: برای جامعه جهانی نیز ثابت شده که شبکه حقانی در پاکستان فعالیت می‌کند.

مقامات حکومت وحدت ملی اظهار داشتند: فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان علت اصلی اختلاف نظر میان دو کشور است.

در این بیانیه خاطر نشان شده که چشم پوشی از این حقیقت که شبکه حقانی و دیگر گروه‌های تروریستی در پاکستان فعال هستند، مبارزه علیه تروریسم و تلاش‌ها برای تأمین امنیت در منطقه را تضعیف می‌کند.

محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان در این باره می‌گوید: اقدام آمریکا مبنی بر ارائه کمک‌های مالی سالانه به پاکستان مشروط به اقدام علیه شبکه حقانی و دیگر تروریست‌های این کشور در حقیقت مهر تأییدی از موضع افغانستان است.

این در حالی است که حکومت افغانستان اظهار داشته که دیگر نیازی به میانجیگری پاکستان در روند مذاکرات صلح دولت کابل با طالبان نیست و تنها چیزی که از اسلام‌اباد انتظار می‌رود رفتار صادقانه با این کشور است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =