امیری:نباید شائبه جانبداری در وزارت کشور وجود داشته باشد/مقیمی نماینده وزارت در کمیسون ماده 10 شد

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور با دقت شرایط سیاسی کشور را رصد می‌کند، گفت: هیچ کدام از مدیران وزارت کشور نباید له یا علیه شخص یا جریان‌های سیاسی موضع‌گیری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) با خبرنگاران ضمن تبریک ایام بهمن ماه و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با وجود گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌بینیم که مردم عزیز ایران همان شعور و تحرک را دارند و با همان آرمان‌ها زندگی می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به صحبت‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه کلید انتخابات زده شده است، گفت: فضای سیاسی کشور تحت تاثیر این صحبت آقای وزیر قرار گرفت و ما دیدیم که روزنامه‌ها تیترهای خود را راجع به این جمله وزیر زدند.

امیری گفت: وزیر محترم کشور جمله‌ای داشتند مبنی بر اینکه مدیران سیاسی وزارت کشور که قصد کاندیداتوری انتخابات مجلس دارند باید تا اول اسفند از سمت خود استعفا دهند که در برخی رسانه‌ها این برداشت شد که جمله مذکور به بخش‌های اداری وزارت کشور هم سرایت دارد.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت کشور قرار است انتخابات را برگزار کند و نباید شائبه جانبداری وجود داشته باشد وزیر محترم کشور گفتند مدیران سیاسی داخل وزارت کشور که می‌خواهند در انتخابات مجلس کاندیدا شوند باید تا 1/ 12 استعفا دهند و این جمله ربطی به بخش‌های دیگر وزارت کشور ندارد.

وی گفت: قانون پذیرش استعفا را به وزیر کشور واگذار کرده و ایشان فرمودند که این حق را تا اول اسفند اعمال می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور گفت که روزانه شرایط سیاسی کشور به دقت رصد می‌شود و هیچ کدام از مدیران وزارت کشور نباید له یا علیه شخص، جریان، حزب و تشکل سیاسی موضع‌گیری داشته باشند.

امیری گفت: در این زمینه گزارش‌هایی واصل شده که ما تذکر دادیم و از استانداران در این زمینه توضیح خواستیم.

وزیر کشور مهندس مقیمی را به عنوان نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب کرد.

 حسینعلی امیری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران ضمن ارائه توضیحاتی درباره عدم تشکیل جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در روز گذشته، گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب نمایندگانی از مجلس، قوه قضاییه و وزارت کشور دارد. از زمانی که آقای میرولد از معاونت سیاسی رفتند مسئولیت این کار به عهده اینجانب بود.

وی ادامه داد: قانون می‌گوید نماینده وزارت کشور، و این لفظ متعین در معاونت سیاسی نیست. دیروز هم به لحاظ اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با آقای دکتر رحمانی جلسه داشتند و من هم در آن جلسه حضور داشتم کمیسیون ماده 10 تشکیل نشد و وزیر کشور به هر کسی که بخواهد برای این کار ابلاغ می‌دهد و وزارت کشور مصمم است که جلسات کمیسیون را در موعد مقرر تشکیل دهد.

خبرنگاری پرسید یعنی عدم تشکیل به خاطر روی کار آمدن آقای مقیمی بوده است که سخنگوی وزارت کشور این موضوع را اشتباه دانست.

حسینعلی امیری به خبرنگاران گفت: جناب آقای رحمانی فضلی همین الان اعلام کردند که آقای مقیمی به عنوان نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب شدند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =