۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

ایسنا نوشت:

سرپرست دانشگاه محیط زیست از اتمام دومین دوره آموزش جامع محیط بانان کشور در مرکز آموزش‌های محیط‌بانی دانشگاه خبر داد و گفت: برای اولین بار دوره‌های آموزشی محیط بانی به صورت پادگانی و با استفاه از توان و تجربه نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

دکتر اصغر محمدی فاضل گفت: دوره آموزش جامع محیط بانان کشور در مرکز آموزش های محیط بانی دانشگاه محیط زیست آغاز شد. این دوره‌ها از ابتدای مهرماه سال جاری در مرکز آموزش محیط بانی با حضور رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگانی از وزارت دفاع، پلیس پیشگیری و مدیران محیط زیست آغاز شد و در نهایت طی شش دوره آموزشی 800 نفر از محیط بانان آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی دوره‌های بدو خدمت سازمان حفاظت محیط زیست بود، گفت: در مجموعه این دوره‌ها مبانی محیط زیست، نقشه خوانی، شناخت بیماری‌های حیات وحش، آلودگی محیط زیست، علوم مدیریت حیات وحش، شناخت تنوع زیستی، عملیات میدانی، زندگی در شرایط سخت، قوانین و مقررات انتظامی، قوانین بکارگیری سلاح، قوانین و مقررات محیط زیست آموزش داده می‌شود.

سرپرست دانشگاه محیط زیست ادامه داد: اصول مشارکت مردمی و جوامع بومی و محلی، استفاده از بی‌سیم، بررسی اسناد هویتی، مشارکت در امداد و نجات، مصاحبه و بازجویی متهمان، دستگیری، بازداشت و بدرقه متهم، آیین دادرسی کیفری، بازرسی نفر، خودرو و اماکن، حفاظت اطلاعات، اسلحه شناسی سازمانی و تجهیزات انفرادی از موضوعات دیگری است که محیط بانان در دوره آموزشی که 15 شبانه روز طول می‌کشد، فرا می‌گیرند.

وی عکاسی در طبیعت، بهداشت سلامت و روان، آشنایی با اصول اطفای حریق در طبیعت، را موارد دیگر آموزشی در دوره محیط بانی عنوان کرد و گفت: محیط بانان علاوه بر دوره‌های تئوری، طی چند دوره عملی با جوانب عملی این کار آشنا می‌شوند و با رفتن به میدان تیر، اطفای حریق در محیط شبیه سازی شده، مانور تعقیب و بازداشت متهمین و اقداماتی نظیر آن به صورت عملی با این موقعیت‌ها آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره ارزشیابی و آزمون نهایی از محیط بانان گرفته می‌شود، گفت: سطح دانش و مهارت محیط بانان سنجیده می‌شود که نمره آن در ارتقا و امتیاز‌های استخدامی تاثیرگذار است.

سرپرست دانشگاه محیط زیست نظم و مقررات سازمانی را یکی از اصولی دانست که محیط بانان در این مرکز با آن آشنا می‌شوند، گفت: آشنایی با فنون رزمی و دفاع شخصی، رعایت اصول و اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی در این دوره‌های آموزشی مدنظر قرار گرفته است.

وی در خصوص ویژگی‌های این گروه از دوره‌های آموزشی محیط‌بانی گفت: برای اولین بار دوره‌های آموزشی محیط بانی به صورت پادگانی و با استفاه از توان و تجربه نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

محمدی فاضل در خصوص احتمال استفاده از نیروی سرباز وظیفه برای یگان حفاظت محیط زیست، گفت: در صورتی که نیرویی به این شکل در خدمت سازمان محیط زیست قرار بگیرد دوره‌های آموزشی توسط این مرکز برگزار می‌شود.


4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =