تسنیم نوشت:

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در واشنگتن گفت چالش‌های امروز بیش از دوره جنگ سرد است. وی افزود: آمریکا نباید از تغییرات بزرگی که در جهان در حال وقوع است، دچار هراس شود.

جان کری با اشاره تشکیل دولت جدید عراق گفت: اینکه ما شاهد یک دولت جدید در عراق هستیم، تصادفی نیست. وی افزود: ما تشکیل ارتش عراقی که بتواند با داعش مقابله کند تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت که بحران سوریه جوی منفی علیه نقش آمریکا ایجاد کرده است. وی افزود: ما کاری بی سابقه در سوریه انجام دادیم و موفق شدیم صد در صد از سلاح‌های شیمیایی سوریه را از این کشور خارج کنیم و اسرائیل امروز بیشترین امنیت را دارد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به افراط‌گرایی داعش و ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه آن گفت: ما حتی طرحی 5 ساله برای مبارزه با افراط گرایی خشونت بار نداریم.

جان کری افزود: تاکنون هیچ گروه تروریستی نتوانسته است به سطحی که داعش به آن رسیده، برسد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همچنان معتقدیم که تحقق صلح در خاورمیانه امری ممکن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین با اشاره به «بزدل» خواندن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سوی مقامات آمریکایی گفت: انتقاد اخیر از نتانیاهو «شرم آور» است. این سخنان نه بیانگر موضع رئیس جمهور است و نه من.

جان کری در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: در صورتی که ما بتوانیم از این برهه از زمان استفاده کنیم و این پویایی را تغییر دهیم جهان بسیار امن تر خواهد شد.

وی گفت: اینکه ایران بتواند تصمیم‌های سختی اتخاذ کند که باید آن را انجام دهد، طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود این تصمیم نباید یک تصمیم سیاسی یا ایدئولوژیکی باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    هيچ توافقي حاصل نخواهد شد
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    7 27
    کری خودشم میدونه ما فعلا دست بالا را داریم.
  • بی نام EU ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    33 30
    امیدوارم متوجه شوید تمام این اقدامات امریکایی ها برای امنیت اسرائیل هست