۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

سایت صدای افتصاد:

شرکت سامسونگ الکترونیکز عملکرد مالی فصل سوم سال جاری میلادی را روز سه‌شنبه، قبل از این که بازارها باز شوند، منتشر کرد. طبق برآوردی که روزنامه وال استریت ژورنال بر اساس میانگین تحلیلهای هشت اقتصاددان و تحلیلگر بازار منتشر کرده، سود خالص سالانه شرکت سامسونگ حدود 3.7 میلیارد وان (3.5 میلیارد دلار) پیش‌بینی می‌شود؛ در حالی که سال گذشته این شرکت 8.2 میلیارد وان بوده است. این نشان می‌دهد که سود خالص سامسونگ به کمتر از نصف سود سال قبل خواهد رسید. این نظرخواهی پس از این انجام گرفته است که سامسونگ اعلام کرد سود عملیاتی این شرکت نسبت به سال گذشته 62 درصد کاهش یافته است.

درآمد امسال سامسونگ نیز حدود 47 میلیارد وان پیش‌بینی شده که معادل 44.8 میلیارد دلار است و تقریبا نقطه وسط برنامه‌ای است که سامسونگ برای تولید امسال بین 46 تا 48 میلیارد وان طراحی کرده بود. سال گذشته درآمد سامسونگ 59.1 میلیارد وان بود که نشان می­دهد این رقم نیز مانند سود شرکت، کاهش یافته است.

تحلیلگران داخل کره تخمین می‌زنند که سامسونگ بین 78 تا 81 میلیون تلفن همراه هوشمند را در فصل سوم سال با کشتی صادر کرده باشد. وبسایت استراتژیک آنالیتیکس، این رقم نشان دهنده سقوط فروش تلفنهای همراه نسبت به فصل مشابه سال گذشته میلادی بود که در آن صادرات به 88.4 میلیون گوشی رسیده بود.

کاهش قیمت تلفنهای هوشمند و کاهش فروش این انتظار را به همراه می‌آورد که حاشیه سود سامسونگ از ناحیه فروش تلفن همراه به کمترین میزان خود در چهار سال اخیر برسد. تحلیلگران تخمین می‌زنند که حاشیه سود سامسونگ از تلفنهای همراه از 13 درصد سال گذشته به 8 درصد کاهش یابد. اما حاشیه سود سامسونگ از ناحیه چیپ‌های الکترونیکی‌اش همان 21 درصد خواهد بود که در سال گذشته نیز وجود داشت. بنابراین برخی از تحلیلگران می­گویند که سامسونگ باید به جای تمرکز بر تلفنهای همراه به واحد مدارات الکترونیکی خود توجه کند تا بتواند سود خود را در بلند مدت بالا نگه دارد.

با این حال، عرضه محصول گلکسی نوت اج که یک تلفن همراه هوشمند است که قابلیت خم شدن را در یکی از سرهای انتهایی نمایشگر خود دارد، این امید را ایجاد کرده که سامسونگ همچنان از نظر رقابت‌پذیری در محصولات نسل آینده، دست کم در زمینه سخت‌افزار، قوی باشد. سامسونگ فعالیت برای تولید تلویزیونهایی را که خمیده هستند نیز، شروع کرده است.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    1 1
    از برند سامسونگ بدم نمی یاد ولی واقعا گوشی های خوب سامسونگ در بازار گران هستند این در شرایطی است که شرکت های دیگر گوشی هایی با همان امکانات و ارزان تر را به مخاطبان خود ارائه می کنند.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    2 3
    يعني تورو خدا مترجمتون فقط ترجمه نکنه بدونه چي داره مينويسه گلکسي نوت اج قابليت خم شدن نداره بلکه يکي از کناره هاش کناره سمت راستش وقتي از روبرو به صفحه نگاه ميکني يک انجنا داره اون قابليت خم شدن فقط واسه ايفون 6 پلاسه
  • بی نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    1 1
    بی رقیب بابا بی رقیب
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    1 0
    این تیتر خیلی ربطی به مطلب نداشتا