ایسنا نوشت:

جانشین رئیس پلیس کشور با اشاره به پرونده محمود خاوری، مدیرعامل فراری بانک ملی در دولت احمدی نژاد و از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی گفت: در حال حاضر پلیس کانادا پذیرفته که این فرد در این کشور است و به نظر می‌رسد هرچه کانادا بهتر همکاری کند، زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری نخستین نشست تخصصی قضات و پلیس اینترپل در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها هماهنگی بیشتر میان قوه قضائیه و پلیس بین الملل بود تا بتوانیم به صورت مستمر پرونده‌هایی را در خصوص استرداد مجرمین داشته باشیم.

اشتری با اشاره به مرگ یکی از زندانیان ایرانی در فیلیپین و اعزام هیاتی از پلیس ایران برای بررسی این موضوع خاطر نشان کرد: بعد از واصل شدن گزارش این موضوع با هماهنگی قوه قضائیه هیاتی از ایران به فیلیپین اعزام شده و موضوع در حال پیگیری است.

وی درباره استرداد مجرمان با کمک اینترپل نیز خاطر نشان کرد: هرچه هماهنگی میان قوه قضائیه و پلیس بیشتر باشد حتما این اقدامات بازدارنده خواهد بود و با قاطعیت با مجرمان برخورد خواهد شد.

وی افزود: در مجموع هماهنگی‌هایی میان پلیس و قوه قضائیه موجب شده تا مجرمان احساس کنند که هزینه جرم افزایش داشته است.

اقدامات پلیس در هفته ناجا

جانشین فرمانده ناجا درباره اقدامات پلیس در ایام هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: در این خصوص افزایش خدمات را در هفته ناجا پیش بینی کرده‌ایم و در بحث دفاتر پلیس + 10 ادارات گذرنامه، حوزه وظیفه عمومی، گواهینامه و غیره خدماتی را به شهروندان ارائه خواهیم کرد و سعی ما بر این است تا ارتباط خوبی میان مردم و پلیس برقرار شود.

آخرین وضعیت پرونده خاوری

اشتری در پاسخ به خبرنگاری که از وی درباره آخرین وضعیت مدیرعامل فراری بانک ملی و از متهمان اصلی پرونده اختلاس 3000 میلیاردی در دولت قبل پرسیده بود، تصریح کرد: پرونده خاوری در دست پیگیری است و اینترپل با هماهنگی قوه قضائیه با جدیت در حال پیگیری این موضوع است و در کانادا نیز به دنبالش هستیم.

اشتری با بیان اینکه پلیس کانادا تا چندی پیش علمی به حضور خاوری در کشورش نداشت، اظهار کرد: اما الان پلیس کانادا پذیرفته که این فرد در این کشور است و پرونده خاوری در مراجع قضایی کانادا در حال پیگیری است و به نظر می‌رسد همین موضوع گام خوبی است اما هرچه کانادا همکاری‌اش را بیشتر کند زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

شکایتی از آزار و اذیت گردشگران در امارات به دستمان نرسیده

وی در ادامه در خصوص ادعایی که گفته می‌شد دو گردشگر زن ایرانی در سواحل امارات مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند نیز گفت: ما نیز این خبر را شنیدیم اما تا جایی که اطلاع دارم شکایتی در این خصوص نشده، شکایت یا باید از طریق اشخاص پیگیری شود یا به واسطه سفارت و قوه قضائیه که تا امروز گزارشی به ما نرسیده است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر تراورس A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    20 1
    شما رو بخدا، روشن کنید وضعیت پرونده 3000 میلیار تومنی رو که کارگرهای بدبخت شرکت امیرمنصور دیگه کلیه برای فروش ندارند
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    6 17
    «دو گردشگر زن ایرانی در سواحل امارات مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند» میشه بگین این دو تا اونجا به چه کاری مشغول بودن؟؟؟