ایسنا نوشت:

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: تک صدایی در دانشگاه را مرگ دانشگاه می‌دانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان در حاشیه نشست سالانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) در جمع خبرنگاران درباره ویژگی‌های وزیر علوم پیشنهادی، گفت: برای وزیری که برای وزارت علوم انتخاب می‌شود پیشرفت‌های علمی کشور باید اصل باشد چون وزارت علوم یعنی شاخص اصلی در رشد و پیشرفت علمی کشور. این مساله باید مهم‌ترین دغدغه وزیر علوم باشد که ابعاد مختلفی در بخش‌های اساتید، دانشجویان و پژوهش‌ها دارد.

او گفت:‌ علاوه بر این دانشگاه‌ها نیاز به یک نشاط سیاسی و فرهنگی دارند که وزیر علوم باید با حفظ اصول و ارزش‌ها این نشاط را در دانشگاه‌ها پدید آورد و زمینه را برای افکار و سلیقه‌های متفاوت موجود در دانشگاه‌ها فراهم کند. ما تک‌صدایی در دانشگاه را مرگ دانشگاه می‌دانیم. وزیر علوم باید فرصت را برای همه نظرات فراهم کند.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها همچنین درباره دانشگاه ایرانیان و مجوز آن، یادآور شد: به عنوان نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها نمی‌توانم درباره اینکه دانشگاهی حق فعالیت دارد یا ندارد، اظهارنظر کنم ولی می‌توانم بگویم که مجوزهای قانونی دانشگاه ایرانیان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده و مقدمات قانونی آن طی نشده است.

محمدیان همچنین درباره کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، گفت: آیین‌نامه جدیدی برای پیگیری وضعیت کرسی‌های آزاداندیشی تدوین شده و در جلسات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد که فکر می‌کنم فضای مناسب‌تری را ایجاد کند. کرسی‌های آزاداندیشی در اصل مطالبه مقام معظم رهبری از دانشجویان هستند و بنا نیست به صورت حاکمیتی و رسمی در دانشگاه‌ها کرسی برقرار کنند چون این معنای کرسی آزاداندیشی را نخواهد داشت. ما با تدوین این آیین‌نامه‌ها به دنبال ایجاد بستر کرسی‌های آزاداندیشی هستیم، نه اینکه خودمان کرسی‌ها را برقرار کنیم بلکه تشکل‌ها باید خودشان چنین فضایی را فراهم کنند و اگر مانعی هم وجود دارد تشکل‌ها باید با پیگیری‌شان به دنبال رفع این موانع باشند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    1 3
    بزرگترین افتخار ما جوانان تاسیس دانشگاه ایرانیان به دست دکتر محمود احمدی نژاد است تا بار دیگر در سنگر انقلاب و علم حامی بزرگ مرد سرزمین کشورمان دکتر محمود احمدی نژاد باشیم.