ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث‌هایی که پیرامون اینترنت پرسرعت در کشور مطرح می‌ شود، گفت: با اصل تکنولوژی و استفاده از وسایل روز مخالف نیستیم اما این کار مقدماتی دارد که باید فراهم شود.

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: اگر اینترنت پرسرعت کنترل شده باشد و مفاسدی در آن نباشد خیلی هم خوب است. ما از نظر علمی به قدری پیشرفت داریم که می‌توانیم به راحتی این کنترل را انجام دهیم.

وی ادامه داد: نباید این کار را با عجله انجام دهیم مثلا بگوییم اینترنت پرسرعت حتما در هفته دولت راه می‌افتد. لزومی به این کار نیست و می‌توانیم مثلا یک سال دیگر آن را راه بیندازیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: اول باید مقدمات کار را فراهم کنیم و عجله نکنیم و سعی کنیم طوری پیش نرویم که در آینده بگوییم کاش این کار را انجام نمی‌دادیم.

کیایی‌نژاد به نظر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد جایز نبودن راه‌اندازی اینترنت پرسرعت در صورت فراهم نبودن مقدمات نیز اشاره کرد و گفت: درست است که اینترنت پرسرعت منافعی دارد ولی مضراتی هم دارد. البته اینطور نیست که ما با تکنولوژی و وسایل روز مخالف باشیم ولی اگر قرار باشد مقدماتش فراهم نشود جز فساد و گرفتاری چیزی نخواهد داشت.

 

2323

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    43 1
    چند سال هست دارید مقدمه فراهم می کنید؟ عمر ما به سر رسید، مقدمه شما به اصل مطلب نرسید
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    23 1
    جناب آقای نماینده اینترنت به اصطلاح پرسرعت نزدیک به یک دهه است در ایران وجود داشته و فقط بسترهای ارائه آن پیوسته در حال تغییر و توسعه بوده. شما بعد از یک دهه تازه به مفاسدش پی بردین. این گونه اظهارنظرها از بی اطلاعی ناشی می شود که اگر مبنای قانونگذاری قرار گیرد بیش از پیش ما را به عقب می راند. همین تأخیرهای یک ساله پیشنهادی امثال شما که بدون درک پیامدهای عقب افتادن در حوزه دانش و فناوری انجام می شود تا به حال کلی خسارت به بار آورده است. در زمینه دسترسی های اینترنتی هیچ اتفاق تازه ای نیفتاده جز این که روی بستری جدید با همان محدودیت های گذشته یا شاید هم بیشتر اینترنت ارائه می شود و جماعت بی خبر از همه فریاد وا اسلاما بر آورده اند. بس کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    25 1
    جناب نماينده متاسفانه با ديدي كه شما داريد بايد كلا اينترت رو قطع كرد تا امنيت كامل حكم فرما بشه لازمه كه به اين نكته تجه كنيد كه نمي شه تمام محتوي رد و بدل شده در اينترنت رو كنترل كرد. شايد وقتشه به جاي پاك كردن صورت مسئله و محدود كردن دسترسي مردم، به فكر ارتقاي فرهنگ عمومي باشيد. در ضمن بايد بين محتوي عمومي و خصوصي تفاوت قايل شد. حكومت در نهايت بايد بر محتوي عمومي نظارت داشته باشه و به هيچ عنوان نبايد به سمت سرك كشي و دخالت در مسائل خصوصي و نقض حريم شخصي افراد و يا حتي محدود كردن اون پيش بره مثل اتفاقاتي كه در سال هاي گذشته در مورد جب ميل رخ داد.
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    19 1
    همانطور که مطهری در مجلس گفت عده ای باز شدن فضای دانشگاه را معادل حذف خود از دانشگاه می دانند . در جامعه نیز عده ای که سوار بر تعصبات مردم هستند نه آگاهی مردم از آگاه شدن مردم ترس دارند و آگاه سازی و دسترسی به اطلاعات را مخالف موجودیت خود می دانند.
  • بی نام DE ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 1
    بهتر است واقع بين باشيم الان با وجود ده ها نرم افزار كاربردى، بر هيچكس منعى بر استفاده كامل وبدون فيلتر وجود ندارد . قانون گذار بايستي با عنايت به اين موضوع ، شان ومنزلت قانون را پايين نياورد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    0 9
    گاهی مجبور می شویم سیستمی را راه اندازی کنیم و بعد درگاه های فساد را شناسایی و محدود نماییم. در اسلام اصل بر برائت است. یعنی ما فرض می گیریم که همه استفاده درست می کنند و بعدا بر اساس اطلاعات اگر لازم بود جاهایی محدودیت ایجاد می کنیم.البته بعضی جاها هست که کلا فیلتر هستند که از نظر عقلانی کاملا به جاست.
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    11 1
    مگه مقدمات غارت مملکت در 8 سال اماده نبود که این بلاها را سر این مملکت اوردید . مردم فرهنگ دارند بگوئید چیزی به ما نمیرسه که داریم جیغ میزنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    5 10
    منظور ايشان از مقدمات فيلترينگ متناسب با اين تكنولوژي ميباشد .