موحدی کرمانی: اجازه نمی‌دهند خبرنگاران وقایع را پخش کنند/ رژیم صهیونیستی به دست خودش نابود می‌شود

خطیب جمعه تهران با بیان این که به خبرنگاران آزاد اجازه انعکاس اخبار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه داده نمی‌شود، گفت: اگر جهانیان بفهمند که این رژیم چه جنایاتی را مرتکب شده است، تنفرشان افزوده شده و از خداوند مرگ این رژیم را خواهند خواست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایرنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امروز جمعه در خطبه دوم خود مهم‌ترین مطلب را مسئله غزه برشمرد و گفت: حوادث دلخراشی است، دیدید و شنیدید جنایات فراوان رژیم سفاک و خون آشام و کودک کش را.

وی ادامه داد: اندک اندک مردم جهان بیدار می‌شوند و این عنصر پلید را می‌شناسند و ابراز تنفر می‌کنند، البته باید بگویم آن چه ازاین جنایات منعکس می‌شود اندکی است از کثیر، آن‌ها اجازه نمی‌دهند خبرنگاران این وقایع را پخش کنند.

موحدی کرمانی اضافه کرد: مطمئنم اگر روزی فرا برسد که همه خبرنگاران آزاد ببینند و به دنیا منعکس کنند به طور قطع و یقین فریاد نفرین و مرگ و تنفر از این رژیم خون آشام در سراسر دنیا شنیده خواهد شد.

وی با بیان این که جنایات وسیع، عمیق، دلخراش و جانسوز است، اظهار داشت: شما را به جنایاتی که این رژیم جلاد در گذشته داشته است در سال سپتامبر ۱۹۸۲ یادآوری می‌کنم که در مدت ۴۸ ساعت در اردوگاه صبرا و شتیلا چه کردند؟ سه هزار و ۲۹۷ نفر را شهید کردند، ۱۸۰۰ پیکر در خیابان‌ها رها شده بود، یکهزار و ۹۷ نفر در بیمارستان غزه و ۴۰۰ نفر در بیمارستان به گلوله بسته شدند.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: انسان‌ها را به زور از خانه بیرون می‌آوردند و شبانه به خانه‌ها می‌ریختند و فلسطینی‌ها را در خواب به رگبار می‌بستند، چشم‌هایشان را در می‌آوردند، زنده زنده پوستشان را می‌کندند، شکم‌ها را می‌دریدند، به نوامیس تجاوز می‌کردند ، بچه‌ها را دوشقه می‌کردند و مغزشان را به دیوار می‌آویزاندند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: پایه کارشان آدم‌کشی و خشونت است، باور می‌کنید اگر دنیا این جنایات را بفهمد با فریادهای کوبنده مرگشان را از خداوند خواهد خواست.

وی با بیان این که ماهیت این عناصر پلید همین جنایات در غزه است، افزود: تعجب از جهان اسلام و مجامع بین‌المللی است که چرا در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند؟ این‌ها چطور می‌توانند ساکت باشند، این‌ها مردگانی بیش نیستند.

خطیب جمعه تهران خطاب به سران کشورهای اسلامی گفت: آیا وقت آن نرسیده که به خود آیند و این غده سرطانی را از هر راهی که مقدور است از دنیای اسلام جدا کنند.

موحدی کرمانی یکی از این راه‌ها را قطع رابطه معرفی کرد و ادامه داد: تحریم تجاری هم یکی دیگر از این راه‌هاست، با حامیان اسراییل همچون آمریکا هم باید این چنین برخورد کنند.

وی به اجازه آمریکا از استفاده اسراییل از انبارهای تسلیحاتی آن کشور اشاره کرد و افزود: هم لعنت خدا بر رژیم اشغالگر و هم هزاران لعنت بر حامیانش به ویژه آمریکا که چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران وظیفه کشورهای اسلامی را تجهیز فلسطینی‌ها دانست و ادامه داد: تا کی باید این صحنه‌های رقت‌بار را مشاهده کنند و خاموش باشند که هر وقت این رژیم سفاک اراده کرد حمله کند و هزاران جنایات را مرتکب شود و بعد هم که احساس کرد توان ایستادگی در برابر مقاومت را ندارد تقاضای آتش‌بس کند.

موحدی کرمانی با یادآوری پذیرش آتش‌بس گفت: باید به شرایط ملتزم باشند، باید رفع حصر شود، باید مصر از این که گذرگاه را باز نمی‌کند، خجالت بکشد، باید به مردم مظلوم غزه کمک شود.

وی تصریح کرد: این افتخار برای ایران است که از همان روز اولی که انقلاب پیروز شد، سخن از فلسطین و نجات آن بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این که سنت خداوند اعطای مهلت است خاطر نشان کرد: خداوند تک تک گلوله‌هایی که به بدن مظلومان می‌رسد را شماره می‌کند و این جانیان باید منتظر انتقام باشند.

وی با یادآوری جنایات بنی امیه در حادثه حره، اظهار داشت: مردم قیام کردند و نه تنها زنده‌ای باقی نگذاشتند، بدن‌های آن‌ها را از قبر بیرون کشیدند و به آتش کشیدند. این انتقام خداست و اسراییل باید چنین روزی را منتظر باشد.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: اسراییل باید بداند وجدان بشریت تا حدی تحمل دارد و وجدان‌های انسان‌ها در دنیا علیه او حرکت خواهد کرد و در آن زمان بهترین سرنوشت برای رژیم اشغالگر مرگ است، مرگ.

موحدی کرمانی ادامه داد: درگیری حق و باطل از سنن خلقت است، در مقابل پیامبران طاغوت‌ها بودند و پیوسته مومنان با طاغوت‌ها درگیر بودند اما در تمام آن‌ها حق، غالب است و باطل مغلوب، ممکن است خدا مهلت دهد اما عاقبت از آن متقیان است.

وی، حوادث غزه را امتحان الهی دانست و توضیح داد: هم مردم غزه، هم مردم مسلمان، هم سردمداران کشورهای اسلامی امتحان می‌شوند اما مردم غزه ایستاده‌اند و دو سرنوشت خوب را داریم؛ یا سرنوشت شهادت و یا نابود کردن رژیم صهیونیستی را داریم.

خطیب جمعه با بیان این که قرآن کریم پیروزی را وعده داده است، گفت: برنامه‌های غلط رژیم صهیونیستی با جنایات و به دست خودش نابود خواهد شد.

موحدی کرمانی با تاکید بر این که مردم غزه بعد از این آتش‌بس موقت، محکم بایستند و پای‌بند شرایطی باشند که مطرح کرده‌اند، افزود: باید به طور کامل از غزه رفع حصر شود، تجاوز اسراییل قطع شده و حقوق حقه مردم فلسطین شناخته شود و انشاءالله روزی فرا خواهد رسید که بنی اسراییل به خاک مالیده شود.

* خداوند عمر تقوا پیشگان را زایل نخواهد کرد

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: هر کس تقوا پیشه کند و در زندگی صابر باشد، خداوند عمرش را زایل نخواهد کرد.

وی ضمن سفارش همگان و خودش به تقوای الهی، افزود: ملازم تقوا باشیم و لحظه‌ای از آن جدا نشویم.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف (ع) گفت: وقتی برادران یوسف او را شناختند، گفتند، به راستی شما یوسف هستید، یوسفی که به دست برادران به چاه افتاد و به دست آنان به عنوان یک غلام فروخته شد، اینک در مسند ریاست قرار دارد و به آن‌ها می‌گوید این مقام به دلیل تقوا و صبر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جلسات گذشته پیرامون موضوعات انسان صحبت کردم اظهار داشت: در این جلسه پیرامون ولی صحبت خواهم کرد، چرا که یکی از مسایل مهم در زندگی انسان‌ها این است که چه کسی را به عنوان ولی و سرپرست انتخاب کنیم و مطیع او باشیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای خداوند و عده‌ای شیطان را به عنوان ولی انتخاب می‌کنند، گفت: آن کسی که خدا را به عنوان ولی انتخاب می‌کند، برکات آن خروج از ظلمات است.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه برکت دیگر تامین سعادت دنیا و آخرت است، افزود: آن کس که خداوند را ولی خود قرار داده به معنای حقیقی خدا را پذیرفته است و خداوند سعادت دنیا و آخرت او را تضمین خواهد کرد و سومین برکتی که نصیب انسان می‌شود، این است که مالک خودش می‌گردد.

وی اظهار داشت: برخی از انسان‌ها مالک خودشان نیستند، یعنی حکومت را دست شیطان داده‌اند و شیطان تصمیم می‌گیرد در وجود این آدم و نگاه‌هایش رخنه و حاکم بر وجود او نفس اماره است.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است انسان‌ها در زندگی گناهانی انجام دهند که به واسطه آن وجودشان به دست شیطان افتاده باشد و دیگر تصرفی بر خود نداشته باشند، بنابراین اگر بخواهیم در خودمان تصرف کنیم و خودمان تصمیم بگیرم باید از گناهان استغفار کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که، کشور ایران در زمان شاه اگر چه متعلق به مردم بود، ولی در تصرف مردم نبود و مردم نمی‌توانستند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند افزود: فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دانشگاه‌های کشور در آن زمان به دست بیگانه اداره می‌شد و تمام شئون کشوری به دست بیگانه بود.

وی اضافه کرد: به برکت رهبری امام خمیین(ره) مردم قیام کردند و به برکت این قیام و انقلاب مالک کشورشان شدند و برای خودشان و کشورشان تصمیم گرفتند.

خطیب جمعه تهران گفت: آن موقع شعار استقلال و آزادی سر دادیم و آزاد شدیم و این به برکت انتخاب ولایت‌الله است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 0
    خیلی جا ها خیلی از خبرنگاران حق ندارند خیلی از اخبار را پخش کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      10 0
      چرا ؟ واقعا چرا ؟ چرا به خبرنگاران آزاد اجازه انعکاس اخبار... داده نمیشود؟ چرا ؟