ایسنا نوشت:

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت آب و هوای کشور در امروز و دو روز آینده را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، شرق استان فارس و استان هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که طی دو روز آینده در استان‌های واقع در شرق دریای خزر شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود، گفت: بر این اساس در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و زابل خبر داد و گفت: در همین مدت دریای عمان نیز در سواحل استان سیستان و بلوچستان مواج خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه برای تهران در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آسمانی صاف و در پاره‌ای نقاط همراه با غبار محلی پیش‌بینی شده است، گفت: بیشینه دمای پایتخت در روز جمعه ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده که این وضعیت با افزایش یک درجه‌ای در روز شنبه به ۳۷ درجه و در روز یکشنبه به ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی وضعیت جوی استان مازندران که به گفته پلیس بیشترین حجم تردد مسافران نیز در آن بوده است را نیمه ابری و در پاره‌ای از نقاط همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد اعلام کرد و افزود: طی سه روز آینده این وضعیت در مازندران ثباتی نسبی خواهد داشت و بیشینه دمای این استان نیز در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به ترتیب ۳۳، ۳۳ و ۳۵ درجه سانتیگراد خواهد بود و در استان گیلان نیز با وضعیتی مشابه مازندران روبرو خواهیم بود و وضعیت هوا در این استان کمی ابری تا نیمه ابری و در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

وی وضعیت هوا در استان خراسان رضوی را نیز صاف و در پاره‌ای از نقاط همراه با وزش باد در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه پیش‌بینی کرد و گفت: در این استان نیز همانند تهران روزانه یک درجه به دمای هوا اضافه خواهد شد و از بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد در روز جمعه به ۳۴ درجه سانتیگراد در روز یکشنبه خواهد رسید.

وظیفه خوزستان را گرمترین استان کشور در سه روز آینده اعلام کرد و گفت: بر این اساس در روزهای شنبه و یکشنبه بیشینه دمای هوا در این استان ۴۷ درجه سانتیگراد خواهد بود و وضعیت هوای آن نیز صاف و در پاره‌ای از نقاط با وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ‌در مجموع در اغلب نقاط کشور شاهد افزایش یک تا پنج درجه‌ای دمای هوا طی روزهای شنبه و یکشنبه خواهیم بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    37 12
    زندگی در خوزستان و در این شرایط فقط گذران جبری عمر است و بس
  • شوشتر IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    7 13
    در بدترین شرایط آب و هوایی در خوزستان داریم زندگی می کنیم . با این که خوزستان به تنهایی 70 درصد بودجه کل کشور رو تأمیین می کنه اما 1 هزارم این بودجه در خود خوزستان خرج نمیشه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۰
    2 8
    هواشناسی هم ما رو گیج کرده" یه روز میگه داره خنک میشه، یه روز میگه گرم..... خدایش تکلیف رو مشخص کن که بدونیم داره گرممون میشه یا سردون.......