بیت المقدس، سرزمین مقدسی است که هر یک از ادیان اسلام، مسیحیت و یهود برای آن تقدس و جایگاه ویژه ای قائل اند اما امروزه بیشتر به دلیل جنایات و تجاوزگری دولت اسراییل نام آن شنیده می شود.

فلسطین سرزمین مقدسی است که به خاطر قدم نهادن پیامبران رسولان الهی چون ابراهیم، اسحاق و یعقوب (ع) در آن و وجود اماکن مقدسی از ادیان مسیحی و یهود و مسلمان جایگاه و اهمیت و پیروان این ادیان برخوردار است.

اهمیت این سرزمین مقدس آنقدر زیاد بوده است که عکاسان مسیحی و یهودی از نخستین سال های اختراع دوربین عکاسی سعی کردند به آنجا سفر کرده و عکاسی کنند. شاید نخستین عکس ها از این سرزمین را عکاس فرانسوی در سال 1841 گرفته باشد. "ژوزف فیلبرت دوچرانی" که در سفری 4 ساله به خاورمیانه آمده بود اولین تصاویر از فلسطین را به روش "داگرئوتیپ" به ثبت رساند.

پس از این عکاس جهانگردان و محققان دیگری نیز به خاورمیانه آمدند و پای به این خاک مقدس گذاشته و عکاسی کردند؛ در این میان یک مجموعه ارزشمند از عکاس ناشناس امریکایی وجود دارد که در موزه کتابخانه کنگره نگهداری می شود و شاید از همه جالب توجه تر باشد. این عکاس که در سال 1898 تا 1917 به این سرزمین آمده است مجموعه ای با بیش از 250 عکس از گوشه و کنار بیت المقدس به ثبت رسانده که بیت المقدس در زمان حکومت عثمانی و چند سال پیش از ورود نیروهای ارتش انگلیس به این کشور را نشان می دهد. عکس های این مجموعه بیشتر از آنکه مردم فلسطین را نشان دهد اماکن تاریخی و مذهبی سزمین مقدس را در بر می گیرد و از این نظر منحصر به فرد است.

این عکس ها را با غزه خونین که امروز صحنه جنگ وخونریزی رژیم صهیونستی است، مقایسه کنید.

عکس ها: فرارو و تسنیم
28224

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ashia A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    13 1
    وعده خدا حقه ، خدا تو سوره بقره قوم یهود رو نفرین میکنه و میگه : نفرین بر شما اگر به این سرزمین قدس برگردید و آنها رو آواره زمین میکنه. و بعد در سوره اسراء آیات 119 به جنگ ها و وقایعی میان مسلمانان اشاره میکنه و بالاخره میگه مسلمانان در اتحاد نهایی خودشون بینی اسرائیل رو به خاک میمالند. این وعده محقق میشه چه دنیا بخواد چه نخواد فقط کافی خدا بخواد، خدا به مسلمان ها مهلت داده تا با هم متحد بشن ، که اگه نشن طبق آیه دیگه قوم دیگه رو برمیخیزاند و ریشه ظلم رو برمیچینه انشاءالله وعده نزدیک است.