معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شواهدی دال بر تغییرات در شکل خانواده وجود دارد وافزایش سن ازدواج، افزایش طلاق، تورم و فقدان شغل برخی از تحلیلگران را در خصوص فروپاشی خانواده نگران کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت امور زنان، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور گفت: شواهد نشان می دهد شکل خانواده های ایرانی در حال تغییر است که این موضوع تحلیلگران را درباره فروپاشی خانواده نگران کرده است.

او در نشست صیانت و توانمندسازی زنان و خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: براساس ماده 230 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه، دولت مکلف است با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری با هدف تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه‌های اجتماعی برای استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه زمینه‌ها گام بردارد.

او پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی از وظایف معاونت امور زنان و خانواده عنوان کرد و گفت: این معاونت برای انجام درست این وظیفه در تلاش است اما دغدغه رسیدگی به مشکلات خانواده و آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه یک دستگاه نیست، بلکه وظیفه‌ای همگانی و مربوط به همه افراد جامعه است.

مولاوردی ادامه داد: آمار سال 1390 نشان می‌دهد در پنج سال گذشته آمار زنان سرپرست خانوار سه درصد افزایش داشته است ، در واقع سرپرست 12 درصد از خانواده‌های ایرانی زنان هستند، در عین حال 82 درصد این رقم نیز، بیکار هستند.

او همچنین به پدیده زنانه شدن سالمندی و فقر اشاره کرد و گفت: این الگوی نوظهور در سطح جامعه در حال شیوع است و باید برای رفع مشکلات آن به فکر چاره بود.

مولاوردی تاکید کرد: مشارکت‌های مدنی و حضور افراد جامعه در مهار آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد امری ضروری است و آنها باید به دولت در مهار این آسیب‌ها کمک کنند. در سال گذشته 6 تفاهم‌نامه در ماه‌های پایانی سال 92 برای حمایت از زنان بهبودیافته از اعتیاد میان ستاد مبارزه با مواد مخدر، معاونت زنان خانواده ریاست جمهوری و وزارت کشور و دیگر سازمان‌ها منعقد شده است.

او گفت: حمایت از زنان بهبودیافته باید به گونه‌ای باشد که زمینه بازگشت به مصرف مواد مخدر را از بین ببرد تا انشالله شاهد بهبود وضعیت اعتیاد در زنان باشیم.

مولاوردی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: مدیریت جهادی بدون همکاری زنان محقق نمی‌شود و زنان بخشی از این عزم ملی و مدیریت جهادی هستند، لذا باید الزامات لازم برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف بوجود آید.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    26 11
    این آمار خانم مولاوردی رو نمیشه اعتماد کرد. ایشون زنان خانه دار رو جز بیکاران حساب می کنه در حالی که نفقه می گیرن. بعد مردای که درآمد لازم برای اجاره خانه هم ندارند رو جز شاغلین حساب می کنه مثل سربازان یا دانشجویان. اینها که مرد نیستند. مرد تعریف قانونی داره. تعریفش از منظر فمینیسم کسی هست که پولداره قدرت داره و تا اونجایی که میشه باید زجرش داد. حالا اونی که نداره مسلما چیزی واسه مبارزه نداره که کسی بخواد باهاش بجنگه
    • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
      5 9
      این آمار مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده نه زنان خانه داری که همسر دارند. طبعا سرپرست خانوار چه زن و چه مرد باید شغلی برای تامین نیازهای مادی خانواده داشته باشه.
    • بی نام A1 ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
      5 2
      این آمار مربوط به زنان سرپرست خانوار نبوده، بلکه کلی بوده چون متن کامل خبر رو جاهای دیگه خوندم که میگم در پژوهشکده باقرالعلوم هم ایراد این آمار درآمده است
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    6 9
    راحت باش
  • محمدرضا A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    36 1
    آخر نفهميديم طبق برنامه های تلويزيون و سخنرانی ها کشور در حال ترقی وتبديل شدن به ابر قدرت جهانيه يا طبق شواهد و مدارک محکمی که ديده ميشه در حال فروپاشی و به خاک سياه نشستن؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    16 7
    خوبه به فکر زنان هم افتادین
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    28 7
    کاش زنان هم مثل مردان حق طلاق داشتند، شاید اینجوری جرات پیدا کنیم ازدواج کنیم
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    26 1
    هر چه بیشتر بگویید ازدواج کنید و خدا کریم است و امثال آن ، نتیجه معکوس بیشتری عاید میشود.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    9 0
    اینکه ما بیایم دیگه فقر رو هم زنانه مردانه کنیم نهایت بی انصافی هست دیدن زن بیرون خانواده باعث چنین دیدگاه های اشتباهی میشه
  • هانیه IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    13 1
    شوهرم وضع مالیش خوب شد رفت ومن وفرزندانم بدون نفقه وبیمه مانده ایم خواهش می کنم چاره ای بیندیشید