خانه ملت نوشت:

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از بررسی اقدام غیرقانونی نروژ علیه اخراج دانشجویان ایرانی در این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار است فردا یکشنبه این موضوع در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
جواد هروی ‌ درباره اقدام غیرقانونی نروژ علیه دانشجویان ایرانی و اخراج آنها از دانشگاه، گفت: بر اساس شنیده‌ها این دانشجویان که در رشته‌های فیزیک هسته‌ای، الکترونیک، متالوژی و مکانیک تحصیل می‌کردند به اتهام تلاش برای دستیابی به اطلاعات در ارتباط با توسعه و بهینه‌سازی سلاح‌های کشتار جمعی و درراستای پیش‌برد برنامه‌های هسته‌ای ایران از دانشگاه اخراج شده‌اند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: با توجه به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه نروژ، فردا یکشنبه( 31 فروردین) این موضوع را در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهیم داد.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: فردا اعضای کمیسیون اقدام غیر قانونی نروژ علیه دانشجویان ایرانی را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم از وزیر خارجه و وزیر علوم دعوت خواهیم کرد تا توضیحات خود را در این مورد ارایه کنند.

در این حال رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم درباره منع ادامه تحصیل 64 دانشجوی ایرانی در نروژ با بیان اینکه بر اساس تجربه‌های قبلی، به نظر می‌رسد که بحث تغییر رشته و گرایش دانشجویان مطرح است، گفت: اخراج دانشجویان را تایید نمی‌کنیم.

دکتر مجتبی صدیقی با تایید اینکه برای برخی از دانشجویان ایرانی کشور نروژ مشکل ایجاد شده است، گفت: این اتفاق مساله جدیدی نیست، چراکه در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی توسط برخی از کشورهای غربی برای ادامه تحصیل دانشجویان ما در برخی رشته‌ها ایجاد می‌شد و شده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    3 0
    جالبه. وزیر علوم رو برای برگردوندن دانشجویان ستاره دار هر روز احضار میکنن حالا دلشون برای دانشجویان خارج کشور میسوزه چرا چون دست استکبار تو کاره. اما تو ایران لابد دانشجویان صلاحیت نداشتن. رو که نیست ....