شفا آنلاین نوشت:

در پی اقدام غیرقانونی دلالان اعضای بدن برای پیوند کلیه قاچاقی یک بیمار تبعه کشورعراق با کارت ملی جعلی ایرانی، در یکی از بیمارستان های خصوصی پایتخت؛ رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت به بیان جزئیات اقدامات انجام گرفته وزارت بهداشت در این باره پرداخت.

دکتر کتایون نجفی زاده ضمن اعلام این خبر گفت: متأسفانه به تازگی مشاهده شده از افراد ایرانی پس ازجعل مدارک به عنوان دهنده کلیه برای گیرنده های ملیت های دیگراستفاده شده که به طورقطع این نوع پیوند در ایران ممنوع وغیرقانونی است.

او با بیان این که دهنده کلیه حتمأ باید با گیرنده، تبعیت یکسان داشته باشد ادامه داد: متأسفانه هفته گذشته با خبر شدیم که چنین کار غیرقانونی قرار بوده در بیمارستان فوق تخصصی خصوصی شمال تهران انجام شود.

رئیس اداره پیوند بیماری های خاص وزارت بهداشت گفت: بنابراین بلافاصله موضوع به مجموعه نظارت و بازرسی وزارت بهداشت اطلاع داده شد. بعد از انجام اقدامات لازم نیزگزارش آن در اختیار وزیر بهداشت قرار گرفت.

او با بیان این که وزیر بهداشت پس ازاطلاع ازاین موضوع بسیار درست و منطقی برخورد کرد گفت: بعد از دستور وی مقامات قضایی در جریان موضوع قرار گرفتند ودرمرحله نخست بخش ارولوژی بیمارستان تعطیل شد.

دکتر نجفی زاده گفت: همچنین 2 نفر از پزشکان این بیمارستان نیزخلع صلاحیت شدند و درجه بیمارستان هم از 2 به 3 تغییر پیدا کرد.

او گفت: این کمترین مجازاتی بود که برای این بیمارستان می شد برقرار شود تا برای سایر بیمارستان ها و اشخاصی که دست به چنین کارهای غیراخلاقی و غیرقانونی در کشور اسلامی مان می زنند درس عبرتی شود.

او گفت: همچنین پیگری های قضایی از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد البته با این هدف که بیشترین مجازات برای بیمارستان متخلف اجرا شود.

رئیس اداره پیوند بیماری های خاص وزارت بهداشت در پاسخ به این که بخش ارولوژی این بیمارستان برای همیشه تعطیل می ماند گفت: بله و فعلأ هم نمی توانند اقدامی انجام دهند و فکر هم نمی کنم که هیچ وقت باز شود.

او در ادامه گفت: در صورتی که مردم یا هریک ازکارکنان وپرسنل بیمارستان ها خبر دار شدند امکان انجام چنین کارهای غیر انسانی،غیر اخلاقی و خلافی در هرنقطه کشور وجود دارد قبل از این که آن واقعه به وقوع بپیوندد موضوع رابه اداره پیوند وبیماریهای خاص وزارت بهداشت یا به واحد نظارت بازرسی وزارت بهداشت اطلاع بدهند.

او گفت: زیرا قدر مسلم همکاران ما در این بخش با همکاری مراجع قضایی بهترین اقدامات را انجام خواهند داد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟reza IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    91 5
    میدونم نظرمو نمایش نمیدی مثل همیشه اما چقدر بدبخت شدن مردم که میرن کلیه به عراقی ها میفروشن
    • وروجك A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      9 29
      عزيزم كسى كليه نفروخته اصلا فروختنِ اعضاىِ بدن جُرمِه و اين افراددلالان با جعلِ مدرك، ميان يه فردِ غيرِ ايرانىمثلا عراقى رو ايرانى نشون ميدن و بعد مجوز پيوندِ عضو رو ميگيرن/به طورِ كلى خانواده ى فردِ دهنده ى عضو فكر مى كنن كه فردِ گيرنده ى عضو ايرانيه، در صورتى كه ايرانى نيست
    • بی نام US ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
      15 4
      طرف که واسه رضای خدا نمیفروشه،پولشو میخواد حالا تبعه هر جا باشه واسش چه فرقی میکنه؟
    • بی نام A1 ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      3 1
      خظاب به بی نام: خیلی فرق می کنه. دوست داری از فردا همه پولدارهای شیخ نشین عربی بریزند اینجا با جیبهای پر از پولو جوانهای ما صف بکشند برای دادن کلیه به آنها و این وسط یک سری دلال خدانشناس پولهای زیاد به جیب بزنند؟
    • محمد IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
      1 2
      میدونم نظرمو نمایش نمیدی اما حد اقل خودت که میخونی : نژاد پرستی کشته ما رو انگار این عراقی که گفتی اصلا آدم نیست بابا یکم وجدان داشته باش
  • جانباز IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 0
    کجاى کارى هندوانه شون رو هم ميدن که جيگرشون تو گرما حال بياد اونوقت ما با يه تون ماهى يک هفته تو سنگر سر ميکرديم
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 2
    من یه چیزی رو نمی فهمم. حالا اگه یه ایرانی به یه عراقی کلیه اش رو اهدا کنه جرمه؟اصلا چرا باید برای اون عراقی کارت ملی جعلی درست کنن؟ خب میگفتن عراقی هست اما نیاز به پیوند کلیه داره. چرا این کار جرمه؟به نظرم یه مقدار این قضیه بوی نژادپرستی میده.
  • رضا IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    3 2
    کمک کردن به هرکسی که احتیاج داره حالا چه ایرانی یا هر کس دیگه خلاف مسلمانی . طرف احتیاج داشته که از عراق اومده .....
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 3
    آخه ایرانی و غیر ایرانی مگر فرق می کنه؟ غیر ایرانی باشه کمتر نیاز داره؟ یا اگر اونی که برای پولش می فروشد برایش باید فرقی داشته باشه که طرف اونور مرز زندگی می کنه یا اینور مرز؟
  • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    2 3
    من اصلا نمی فهمم چرا پیوند دادن به غیر ایرانی جرم و خلاف قانون است.مگر غیر ایرانی انسان نیست؟ حالا اگر فردی غیر ایرانی برای مداوایش به سیستم درمانی ما پناه اورد ایا اخلاق پزشکی اجازه میدهد او را که یک انسان نیازمند است رد کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟