خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که بخشی از سرمایه‌هایی که زنجانی به دست آورده خارج از کشور است لذا باید وزارت امورخارجه هرگونه اقدام در ارتباط با شناسایی و برگشت این اموال را پیگیری کند.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین درمجلس در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی یک تکلیف ملی است.

او با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید وظیفه خودشان را درست انجام بدهند، گفت: ماجرای بابک زنجانی یک خسارت به منافع ملی محسوب می‌شود که بر اثر آن ثروت عمومی مورد تجاوز قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که بخشی از سرمایه‌هایی که بابک زنجانی به دست آورده در خارج از کشور است، لذا باید وزارت امورخارجه هرگونه اقدام در ارتباط با شناسایی و برگشت این اموال را پیگیری کند.

نقوی‌حسینی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وزارت امورخارجه توصیه می‌کند به این موضوع ورود کرده و برای رسیدگی به این پرونده کمک کند.

یوسفیان ملا نیز در این باره گفت: ما انتظار داشتیم وزارت امورخارجه نیز در پیگیری این پرونده همکاری و از مسئولین حمایت کند.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اتفاقی مبنی بر بدهی بابک زنجانی رخ داده است و باید وزارت امورخارجه نیز موضوع را در حوزه وظایف خود پیگیری کند.

یوسفیان‌ملا گفت: وزارت امورخارجه باید به تبعیت از امر رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با مفاسد خارج از کشور به این پرونده ورود کرده و اقدامات مربوط به ثروت خارج‌شده از کشور را انجام دهد.

نماینده مردم آمل گفت: وزیر امورخارجه باید به سفرایش بخشنامه کند تا مسئولین اقتصادی این سفارت‌خانه‌ها موضوع را پیگیری کنند، مسئولان سفارت‌خانه‌های خارج از کشور برای چه کاری حقوق می‌گیرند؟

او ادامه داد: بخش ستادی سفارت‌خانه‌ها در خارج از کشور باید پیگیری کنند و ببینند بابک زنجانی پول‌ها را کجا برده است و بصورت مداوم گزارش بدهند.

یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه آیا از مسئولان وزارت امورخارجه در این رابطه توضیح خواسته و بازخواست خواهید کرد یا خیر گفت: انتظار ما این است وزارت امورخارجه دست روی دست نگذارد ولی اگر به وظیفه‌اش عمل نکند این کار را خواهیم کرد.

عضو ناظر مجلس در ستارد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: چند گروه از بازرسی و دادسرای تهران به روسیه، مالزی و... رفته‌اند ولی آنها آشنایی بیشتری با آن کشورها ندارند و بنابراین مسئولان سفارت‌خانه‌های خارج از کشور بهتر می‌توانند در این راستا همکاری کنند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    1 0
    محمود خاوری هم باید برگردانده شود