بر اساس گفته های وزیر اقتصاددولت سیاست هایی را برای خنثی سازی تورم احتمالی ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی را تدارک دیده است.

ثبت نام نقدی از مردم برای دریافت یارانه نقدی به ساعت های پایانی خود نزدیک می شود. هر چه عقربه های ساعت واپسین ساعت های ثبت نام برای یارانه نقدی را یادآوردی می کنند به همان میزان تب و تاب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز بیشتر می شود. موضوعی که به زعم برخی زمینه ساز رشد دوباره تورم در اقتصاد ایران خواهد شد. موضوعی که به گفته علی طیب نیا، وزیر اقتصاد در برنامه های دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها لحاظ شده تا بر اساس آن آثار تورمی احتمالی خنثی شود.

طیب نیا که در روزهای درگیر بودن برای کسب رای اعتماد از مجلس برای وزارت اقتصاد دولت یازدهم با عنوان « طبیب تورم » در فضای اقتصادی ایران شناخته شده بود تا حد زیادی در رابطه با تخصص خود - مهار تورم - طی مدت کوتاه وزارت موفق عمل کرده است.

طیب نیا در گفت و گویی کوتاه با خبرگزاری خبرآنلاین در رابطه با افزایشی شدن تورم در اقتصاد ایران با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: « برای این منظور ما در دولت مجموعه ای از سیاست های اقتصادی را تهیه کرده ایم. این سیاست ها تماما در راستای این موضوع است که آثار تورمی ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی را حنثی سازی کند. »

او ادامه داد: « به هر حال مقداری تورم احتمالی برای افزایش قیمت حامل های انرژی پیش بینی شده است اما با سیاست هایی که دنبال کرده ایم تمام تلاش مان این است که چنین احتمالی را خنثی کنیم و مشکلی در این رابطه وجود نداشته باشد. »

وزیر اقتصاد همچنین به مهار تورم ظرف ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: « دولت در سال گذشته درباره مهار تورم موفق عمل کرد. حتی در این راستا سازمان های اقتصادی بین المللی هم این موفقیت را به صراحت مد نظر قرار دادند. بر این اساس پیش بینی می شود سیاست های اقتصادی در سال 93 در رابطه با مهار تورم نیز محقق شود. » 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    4 0
    ماشاا... شما چقدر برنامه داری
  • مسعود A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    2 0
    ببینیم و تعریف کنیم، اگر تورم بیشتر شد چی ؟
  • علي IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    2 0
    شما هم شديد دولت احمدي نژاد...اونها هم هميشه شعار مي دادند...و حرفهاي ضد تورمي باعث افزايش قيمتها ميشد.......بريد قيمت دلار رو درست كنيد...داريد چيكار مي كنيد؟