فارس نوشت:

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی از ارائه پیشنهاد سوآپ فرآورده همنام ارزشی به دولت خبرداد و گفت: در حال حاضر دولت به دلیل اقتصادی نبودن به دنبال سوآپ نفت خام نیست.

حسن خسروجردی با اشاره به اینکه انجام عملیات سوآپ در شرایط فعلی اقتصادی نیست، گفت: هم اکنون شرکت‌ها تمایلی به انجام عملیات سوآپ ندارند، زیرا اولا سوآپ نفت خام هنوز بلاتکلیف است،زیرا صادر کردن نفت خام از یک سو و گرفتن معوض ان از سوی دیگر مشکلاتی را ایجاد کرده است، به همین دلیل دولت از انجام عملیات سوآپ استقبال نکرده است.

او با اشاره به سوآپ فراورده های نفتی گفت: چون قیمت فراورده در شمال ایران با نرخ های مدیترانه معامله می شود وچون این قیمت ها در جنوب کشور اختلاف دارد، عملا سوآپ فراورده امکان پذیر نیست، مگر آنکه سوآپ فراورده به صورت ارزشی انجام شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی گفت: ما پیشنهاد دادیم به دولت که سوآپ فراورده را به صورت ارزشی انجام دهد، یعنی اگر محصولی ارزش 10 میلیون دلار داشت، در محل دیگر 10 میلیون دلار فراورده دریافت کنند، اما دولت هنوز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

او با اشاره به اینکه در آغاز کار سوآپ ارزشی همنام را تعریف کرده ایم گفت: این به آن معنی است که اگر مازوت تحویل گرفته‌ایم، مازوت تحویل دهیم و اگر هر فراورده ای که گرفتیم همان را تحویل دهیم، ولی به معادل ارزشی که این موضوع را پیگیری می کنیم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =