تسنیم نوشت:

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از راه‌اندازی خانه‌های نیمه‌راهی از اول اردیبهشت در ۱۰ استان کشور خبر داد.
مجید رضازاده گفت: خانه‌های نیمه راهی یا "مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان از اعتیاد" در واقع در فاصله میان مرکز ترک اعتیاد و جامعه قرار دارند و برای افرادی است که از اعتیاد بهبود یافته اما به دلیل نداشتن شغل و سرپناه یا عدم پذیرش از سوی خانواده مدتی را باید در این مراکز بگذرانند.

او ادامه داد‌: این مراکز قرار است از افرادی که کاملاً از اعتیاد پاک شده‌اند برای مدتی حمایت کند، تا شغل مناسب پیدا کرده و یا خانواده آن‌ها از طریق تلاش‌های مددکاران سازمان بهزیستی از بهبود آن‌ها اطمینان حاصل کرده و برای پذیرش این افراد توجیه شوند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی همچنین گفت: این مراکز به صورت پایلوت در 10 استان کشور از جمله تهران، البرز، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، لرستان، مرکزی و به صورت هر استان یک مرکز راه‌اندازی می‌شوند و فعالیت‌های آن‌ها در پایان سال 93 ارزیابی می‌شود تا برای سال 94 با کیفیت بالاتر و تعداد مراکز بیش‌تر این طرح را پیگیری کنیم.

او با اشاره به خدماتی که در این مراکز به افراد هدف ارائه می‌شود، گفت: در این مراکز خدمات حمایتی و مددکاری از جمله ارجاع به رواپزشک و روان‌شناس به این افراد ارائه می‌شود تا علاوه بر سلامت جسمی، به لحاظ روانی نیز حمایت شوند و امکان عود و برگشت به سوی مواد مخدر در آن‌ها کاهش پیدا کند.

رضازاده گفت: این مراکز به صورت شبانه‌روزی هستند و مدت اقامت افراد در آن‌ها به صورت دوره سه ماهه ضروری است که اقامت در این مراکز رایگان است‌ اما در صورت تأیید مسئول مرکز و نیاز یک فرد برای اقامت بیش‌تر، دوره 3 ماهه ناگزیر آغاز می‌شود که دیگر رایگان نبوده و حداقل مبلغ از آن‌ها دریافت می‌شود، تا اجباری برای احراز شرایط خروج برای آن‌ها باشد که البته هنوز مبلغ آن تعیین نشده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان گفت: این مراکز برای زنان و مردان به صورت جداگانه راه‌اندازی می‌شود و هر استان با توجه به نیاز خود این مراکز را در ابتدا برای هر گروه جنسیتی در نظر می‌گیرد؛ تنها مرکز استان البرز برای زنان در نظر گرفته شده و د رمرحله اول ظرفیت هر مرکز 20 نفر است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =