روحانی:جواب مخالفان برجام را به موقعش خواهم داد/در انتخابات آتی،مردم به خدمتگذاران رای می دهند

رئیس جمهور گفت: روستا محور فرهنگ این مرز و بوم است و همه بزرگان گذشته این دیار بوم، بسیاری از بزرگان امروز، عالمان، اندیشمندان، سیاستمداران، اصحاب فرهنگ و هنر، انقلابیون، سرداران و شهدای بزرگ از روستا هستند.

به گزارش میزان، حجت الا سلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در همایش ملی روستا با بیان اینکه خدا را شاکرم که امسال هم توفیق پیدا کردم در محضر شما روستاییان باشم اظهار کرد: روستا زیباییهای خاص خود را دارد و من خود روستا زاده ام و به روستایی بودن خود افتخار می کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: روستا همان نقطه ای است که از این نام قبل از هرچیز صفا و صداقت و مهربانی و عشق به اسلام و دین و خاندان رسالت و توحید و کار و کوشش تبادر می شود.

روحانی ادامه داد: آن چیزی که به ذهن انسان از روستا می آید سخت کوشی توام با صفا و صداقت است و ما نیاز داریم که هویت دینی و فرهنگی و ایرانی و اسلامیمان و نیاز به یک عزم راسخ برای حرکت جدید داریم.

رئیس جمهور در ادامه بار دیگر فاجعه جانگداز منا را به محضر همه ملت ایران و ملل اسلامی و به ویژه خانواده جانباختگان تسلیت گفت و بیان داشت: فاجعه منا بسیار واقعه غم آوری بود؛ حاجیانی که روز قبل از عید قربان در سرزمین عرفات به راز و نیاز با خدا پرداخته بودند و در آن روز به مشعر و منا آمده بودند که با بی کفایتی و بی تدبیری و عدم برنامه ریزی و یا احیانا تقصیرهایی که باید بررسی شود زائران ومیهمانان خانه خدا در یک شرایط بسیار درد آور قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این همه دوربین در سرزمین منا است و این دوربین ها تمام خیابانها و مسیرها را نشان می دهند و لحظه به لحظه معلوم است جمعیت زائران از کجا به کجا می روند و مخصوصا مشخص شده بود که در روز عید قربان چه حاجیانی از کدام کشور برای انجام مناسک به منا می روند.

روحانی با طرح این سوال که با این همه امکانات که در اختیار دولت عربستان سعودی است این اتفاق چگونه رخ داده است گفت: کشوری که آن همه هلیکوپتر و امکانات و پول نفت در اختیار دارد چگونه نتوانست از بروز این فاجعه جلوگیری کند؟

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: در کشوری که این همه ثروت مکنت و امکانات و تجهیزات دارد چگونه ممکن است چنین فاجعه ای رخ دهد من از سال 68 تاکنون به حج در زمان ایام حج مشرف نشدم اما یادم هست همیشه بالای سر حجاج در منا و عرفات هلیکوپتر وجود داشته است بنابراین این فاجعه بسیار جای تاسف دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت در این مسیر به پیگیری ابعاد موضوع فاجعه منا به مسئولیت خود واقف است و خوشبختانه ندای مظلومیت مردم را در سازمان ملل در حضور سران جهان به گوش جهانیان رساند.

روحانی درباره اقدامات وزیر امورخارجه نیز پیرامون فاجعه منا گفت: آقای ظریف یکی از قهرمانان ملی در تاریخ ملی ما است و همه تلاش و کوشش خود را برای رایزنی با مسئولین جهانی در سازمان ملل برای روشن کردن ابعاد این فاجعه انجام داد و حتی با دبیر کل نیز پیرامون این موضوع صحبتی را داشتند.

رئیس دولت یازدهم گفت: ما شاهد بودیم وزیر بهداشت نیز با آن همه مشکلاتی که وجود داشت توانست این موضوع را در کشور عربستان پیگیری کند و وزیر کشور و دیگر مسئولان نیز همه تلاش خود را انجام دادند و معاون اول نیز خود مسئولیت هماهنگی را به عهده داشت.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات همه گام اول است و دولت آنها را ادامه خواهد داد و در این فاجعه شهروندان 20 کشور آسییب دیده اند و اما ایران اولین کشوری بود که توانست اجساد مطهر جانباختگان را به کشور بازگرداند و امروز بیشترین تلاش را برای شناسایی انجام می دهد.

رئیس جمهور تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز رساترین کلام را در این ماجرا و حادثه بیان کردند و ملت ما هم نشان داد که چگونه همدل و همنوا هستند و شاهد هستیم چگونه هر کدام از اجساد که به شهرها برمی گردند مردم برای استقبال و تسلیت گویی به خانواده ها در مراسم تشییع شرکت می کنند که این نشان از وحدت وانسجام در کشور ایران است.

روحانی بیان کرد: این وحدت ملی که در کشور وجود دارد ما باید به آن افتخار کنیم که به نحو اولی باید به اسلامی بودن خود افتخار کنیم به عشق به خاندان عترت افتخار کنیم به انقلاب خود افتخار کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز ما باید به این مردم افتخار کنیم، در این دولت طی دوسال گذشته هر چی که داریم و هر چیزی که بدست آوردیم در سایه امید مردم حضور و فعالیت آنها بوده است، اگر ما توانستیم در میز مذاکرات به یک افتخار بزرگ تاریخی برسیم در سایه حضور مردم بوده است.

روحانی درباره برخی از انتقادها به روند مذاکرات هسته ای و نتایج آن نیز گفت: بگذاریم برخی هر حرفی که می خواهند بزنند. من به موقع پاسخ آنها را خواهم داد.

وی اضافه کرد: من در سازمان ملل با بزرگترین سران کشورها ملاقات کردم و برخی نیز تقاضای ملاقات داشتند که یا وقت نبود یا مصلحت نبود که با آن ملاقات کنم، در این ملاقاتها همه آنها بدون استثنا مذاکرات هسته ای ایران را یک دستاورد بزرگ می دانستند و اعتقاد داشتند که کار عظیمی اتفاق افتاده است که نه در تاریخ 10 ساله اخیر و صد ساله گذشته بی سابقه بوده است که یک کشور در حال توسعه در مقابل 6 کشور بزرگ جهانی که 5 کشور آن عضودائم شورای امنیت است بنشیند مذاکره کند و به چنین دستاوردی برسد.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در این ملاقاتها هیچ کدام از سران کشورها نگفتند ایران ناموفق بوده است همه اعتراف کردند که ایران به توفیق بزرگی دست یافته است و تنها فقط یک رژیم  صهیونیستی از این دستاورد بزرگ ایران نگران است.

روحانی تصریح کرد: امروز آنهایی که می خواهند اقتدار ملت را که در مذاکرات هسته ای ایجاد شده است را زیر سوال ببرند به نفع چه کسی حرکت می کنند این افتخار متعلق به همه ملت است که ما باید به آن افتخار کنیم.

وی اضافه کرد: اگر امروز ما درکشور توانسته ایم به 8 میلیون تن تولید گندم دست یابیم این افتخار بزرگی است که متعلق به همه ملت ایران است و مربوط به یک جناح و یک گروه خاص نیست اگر ورزشکاران دانشمندان پیروز و موفق می شوند این افتخار بزرگی برای همه ملت ایران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز ما باید به همه پیروزیهای ملت خود افتخار کنیم که این پیروزیها متعلق به همه ملت و کشور ایران است.

روحانی با بیان اینکه ما امروز شرایط بعد از برجام و تحریم را می بینیم، اظهار کرد: در هفته ها و ماه های پیش رو ما همه دیوارهای غلط تحریم را فرو می ریزیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمت دولت به روستا ناشی از وظیفه قانونی وانقلابی دولت است، بیان داشت: نباید کسی فکر کند که در تحلیل و فکر سیاسی یک فرد شهری با یک فرد روستایی تفاوت دارد بلکه روستایی ها هم وزن شهری ها هستند.

وی ادامه داد: در انتخابات 92 روستاییان ما نشان دادند که همه مسائل را به دقت تحلیل می کنند و انشاء الله در انتخابات پیش روز نیز چنین خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: روستاییان ما به کسانی رأی می دهند که لایق ترین افراد برای خدمت به کشور هستند و ما می خواهیم که بار دیگر یک حماسه دیگر و افتخار در انتخابات اسفند ماه رقم بخورد.

روحانی با اشاره به نقش ویژه روستاییان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و نقشی که آنها امروز در تولید دارند، بیان داشت: انتخابات نیز یکی دیگر از عرصه های مهم و افتخار آمیز کشور است که روستاییان قطعاَ در آن نقش مهمی خواهند داشت.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: از نظر دولت این جناح و آن حزب هیچ فرقی با هم ندارند آنچه برای دولت مهم است این است صالح ترین و قوی ترین افراد و همچنین آنها که دارای نگاه ملی هستند وارد صحنه شوند.

روحانی با بیان اینکه دو مسئله مهم پیرامون نگاه دولت به روستا وجود دارد، اظهار کرد: مسئله نخست بحث ارتقاء ارائه خدمات عمومی در روستاها است؛ نباید علم کالای شهر باشد، نباید درمان کالای شهر باشد و همچنین نباید اشتغال کالای شهر باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دول سال اخیر در بخش بهداشت و درمان قدم های مهمی برداشته شد و پزشکان متخصص به مناطق دور افتاده رفتند و در این مناطق مراکز بهداشتی و درمانی زیادی تأسیس شد.

وی افزود: باید اقداماتی انجام دهیم که روستایی ها برای استفاده از خدمات درمانی مجبور به مهاجرت به شهرها نشوند چرا که در این صورت شاهد حرکت روستاها به مراکز شهرها و استانها و تبدیل شدن آن به یک پدیده قابل توجه خواهیم بود.

روحانی اظهار کرد: تمرکز زدایی درهمه زمینها هدف ما است و همانطور که می دانید افزایش جمعیت وادامه خشکسالی دوچالش روبروی ما است.

رئیس جمهور تاکید کرد: منابع زیرزمینی آب مرتب کاهش پیدا می کند و البته خشکسالی پدیده ای دیرینه در کشور ما به شمار می رود به طوریکه از زمان کوروش در کشور ما وجود داشته و حتی در کتیبه های آن زمان نوشته شده خدایا ما را از دروغ و خشکسالی نجات ده.

وی تصریح کرد: دروغ را که تجربه کردید و دیدید چه بلایی به سر کشور آورد اکنون نیز متاسفانه در حال تجربه خشکسالی هستیم.

روحانی افزود: البته خدمات خوبی در این زمینه از سوی دولت انجام شده و می شود اما به هر حال این پدیده وجود دارد و می توان از آن با عنوان آزمون الهی یا هر چیز دیگری تعبیر کرد.

رئیس دولت یازدهم اظهار کرد: البته خشکسالی در سطح جهان به رفتار نادرست بشر با طبیعت برمی گردد چرا که اقدام نادرست پیامد نادرست نیز در جامعه در بر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما باید بهره وری آب را زیاد کرده و از آن درست تر استفاده کنیم و با کشاورزی سنتی نمی توانیم در روستاها مردم را ثروتمند کنیم بنابراین ناچاریم تحول ایجاد کرده و شکل زمینهای زراعی را در مبنای بهره وری تغییر دهیم.

روحانی تصریح کرد: باید با کمترین آب بیشترین محصول را تولید کنیم البته وزیر کشاورزی ما کاملا با این زمینه آشنایی دارد و برنامه ریزی های خوبی دارد و ما باید در شیلات، دامداری، باغداری و غیره ضمن ایجاد تحول در منطقه صادر کننده باشیم نه وارد کننده و این علی رغم خشکسالی است.

رئیس جمهور عنوان کرد: اقدامات و برنامه ریزی درست رساندن امکانات از جمله حرکتهایی است که باید بیشتر از سوی دولت انجام شود و ما در کنار کشاورزها هستیم تا بتوانیم تحول ایجاد کرده و فناوریهای نو را وارد کنیم.

روحانی اظهار کرد: دولت در این زمینه اقدامات و خدمات بسیار خوبی انجام داده که از جمله می توان به 6هزار کیلومتر جاده آسفالت برای روستاییان ظرف دو سال گذشته اشاره کرد که اقدام بسیار قابل ملاحظه ای است و تلاش ما در سال جاری بر این است که 4هزار کیلومتر دیگر جاده آسفالت انشالله احداث شود.

رئیس جمهور با اشاره به معضل آب روستائیان گفت: طی سال گذشته و امسال برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام شده و من اینجا به شما قول می دهم که 5میلیون دلار از صندوق توسعه برای آب روستایی برداشت خواهیم کرد که نتایج بسیار خوبی در برخواهد داشت.

وی افزود: تمامی این اقدامات برای آن است که جلوی مهاجرت روستایی ها گرفته شود.

روحانی اظهار کرد: مسئله گاز رسانی نیز مورد توجه ما است و با سرعت در حال انجام است خدمات بهداشتی، راه ، آب، خدمات ارتباطی، مانند تلفن و اینترنت و اشتغال از جمله برنامه های دولت برای رسیدن به این هدف است.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر این خدمات را به روستا برسانیم معضل اشتغال را نیز در آنجا حل کرده ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انشالله روستای ما به عنوان مرکز امید تولید و توسعه پایدار شناخته شود.

 

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    41 3
    چرا یک روز مشخص نمی کنید تا موافقان برجام تجمع کنند . تا ثابت بشه ما پشت رئیس جمهور خودمان هستیم و از تصمیم خودش و گروه همراش حمایت می کنیم
  • پژمان IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    32 7
    درود بر تو ای روحانی کبیر...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    26 2
    روحانی درباره برخی از انتقادها به روند مذاکرات هسته ای و نتایج آن نیز گفت: بگذاریم برخی هر حرفی که می خواهند بزنند. من به موقع پاسخ آنها را خواهم داد. ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی و اعضای محترم دولت بدانید و آگاه باشید که مردم آگاه ایران زمین از هر زبان و از هر قومی که باشند پشتوانه و پشت شما هستند . پیروز و مقتدر و سربلند باشید انشاءا...
  • بی نام RO ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    48 5
    متاسفانه دولت در مقابل مخالفان انفعالی عمل می کند. مخالفان حرفی برای گفتن ندارند اما آنچنان می غرند گویا آنان بر راه صوابند و دولت در کج راهه و متاسفانه دولت هم با سکوت منفعلانه خود میدان را برای جولان به آنان سپرده است.
  • ناشناس IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    25 4
    موقعش الان است ترسم ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    36 3
    روحانی: دروغ را که تجربه کردید و دیدید چه بلایی به سر کشور آورد اکنون نیز متاسفانه در حال تجربه خشکسالی هستیم.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    13 31
    شما که منتشر نمی کنی ولی اثرات مثبت و دستاوردهای دولت تدبیر و امید ، تو نامه اون 4 وزیر به رئیس جمهور کاملا گویا است . خیلی خسته نباشین . صحبت دستاورد شد یادم افتاد ساختمان تحریم ترک برداشته و ما از تحریم عبور کردیم و ... روحانی راستگو متچکریم
  • علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    38 6
    زنده باد دکتر روحانی
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    37 3
    درود بر روحانی مرد تدبیر و امید . کوردلان شب پرست بواسطه موفقیت های دولت و رضایت ملت ناراحتند . اینان سالها از تحریم و تنگنای های اقتصادی منافع نامشروع کسب کرده اند و امروز دلواپس رانت ها و منافع خود هستند
  • میرزایی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    32 4
    آقای روحانی از اول شروع به کار دولت یازدهم هجمه ها به شما و دولتتان بسیار بوده است و این اواخر هم متاسفانه عده ای منفعت طلب که دم از حقوق مردم ایران میزنند هم شورش را بسیار در آورده اند، ما مردمی که به شما رای دادیم بیش از گذشته شما و کابینه تان را حمایت کرده و درکنار شما برای رسیدن به اهداف انقلاب ایستاه ایم. زنده باد هر مسئولی که برای مردم و کشور و نظام تلاش می کند
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    13 2
    ٥ ميليون دلار براي ساماندهي آب روستاهاي كل كشور؟ اشتباه نميكنيد؟ ٥ ميليارد دلار بايد باشه فكر ميكنم.
  • حمید دهشوری A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    25 5
    برجام موافقانی دارد که اگر سر نوشت ان به دست نا اهلان بیفتد به حضور خود ظهور میبخشند