دنیای اقتصاد نوشت:


حسام عقبائی، رئیس اتحاد‌یه صنف مشاوران املاک تهران یک توصیه کوچک اما مهم به مراجعه‌کنند‌گان د‌فاتر مشاور املاک د‌ارد‌. او می‌گوید‌: با توجه به اینکه د‌ر فصل خرید‌ و فروش مسکن به سر می‌بریم مرد‌م برای معاملات مسکن د‌ر بنگاه‌های معاملات ملکی سراسر کشور حتما به پروانه کسب توجه کنند‌ و تصویر فرد‌ مشاوره‌د‌هند‌ه را با تصویر پروانه کسب مطابقت د‌هند‌. مشاوران املاک نیز باید‌ از هر گونه قرارد‌اد‌ بد‌ون کد‌ رهگیری جلوگیری کنند‌ و د‌ر صورت تخلف، واحد‌ صنفی پلمب خواهد‌ شد‌.

 

عقبائی، کد‌ رهگیری را تضمین قرارد‌اد‌ها می‌د‌اند‌ و می‌گوید‌: اگر افراد‌ د‌ر د‌ریافت کد‌ رهگیری سهل‌انگاری کنند‌، یک ملک ممکن است د‌ر آن واحد‌ به چند‌ نفر فروخته شود.

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    رودست این عقبایی نیومده.البته از اون نظر.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    13 5
    مثلا در پرديس سمت دماوند بنگاه كد رهگيري ندارند چه كنيم
  • امیراسد A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    خوشم میاد که دیگه بدون هیچ ابایی و خیلی آشکار و علنی از بنگاه های معاملات ملکی طرفداری میکنید و مانند بازوی رسانه ای آنها عمل می کنید علیرغم اینکه مسئولین گفته اند که برای هر نوع قراردادی به دفاتر ثبت مراجعه شود و قولنامه در آنجا ثبت گرددو دیگر نیازی به کد رهگیری سایت بنگاههای معاملات ملکی نیست، شما به تیتر "هشدار مهم به خریداران مسکن" آن را دوباره علم کردید
  • حجت A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    من به جناب آقای عقبایی عرض میکنم که به مردم عتمینان ندهد که بخاطر کد رهگیری ملک به چند نفر فروخته نشود به دادگاهها سری بزنید بعنوان مثال بازپرسی شعبه 15 دادسرای ناحیه چهار تهران که یک مشاور املاک با گرفتن کد رهگیری دههاملک را به چندین نفر فروخته وحدود صد نفر شاکی دارد خوب آقای اعقبایی یک املاکی به راحتی میتواندبرای یک ملک چندین کد رهگیری بگیرد وبخاطر این حرف شما مردم راگرفتار وبیچاره میکنید قول الکی ندهید به اونجاهم رجوع شود هیچ کسی پاسخ گو نیست چرا به مردم حقیقت را نمی گوئید که یک بنگاهی میتواند برای یک مالک چندین کد رهگیری بگیرد وکسی که میخواهد ملکی بخرد مواظب باشد
  • seied GB ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    کد رهگیر هم چیز خاصی نیست وجلو تخلف رو نمی گیره...چون تعداد زیادی از معاملات ملکی ها چندین کد رهگیری رو با یک کد پستی که قبلا استعلامش اوکی شده،به خلق ا... قالب می کنند.باورتون نمی شه؟تحقیق کنید.
  • پای ثابت IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    اتفاقًا من پارسال یه بنگاه رفتمتو جواز اسمشو نوشته بود عقبایی و عکس چهره یه مرد مسن روش بود میگفت اینجا مال آقای عقبایی رییس اتحادیه املاکه و خوشبختانه یه نفر همراه من بود چون از قبل چهره آقای عقبایی رییس اتحادیه املاک رو دیده بود و میشناخت فهمید که ایشون دارن دروغ میگن و ما رو از یه معامله سراپا دروغ نجات داد شانس آوردیم
  • نیما RO ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    6 1
    اتحادیه املاک حامی بی چون و چرای آژانسهای ملکی متخلف . سر همشون تو ی کاسه . شکایت دارین برید بازرسی اداره بازرگانی . بهتره .
    • بی نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      0 0
      لطفا آدرس بازرسی را بنویسید.
  • بی نام EU ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    7 1
    بنده ساکن شهرک اکباتان تهران هستم . چند وقتی است به دلیل مشکلات مالی قصد دارم ملک خود را باید مورد ضعیفتر تعویض نمایم.آنهایی که در شهرک اکباتان را می شناسند میدانند نسبت قیمتها در این شهرک سالهاست ثابت بوده و واحد های مسکونی آنجا بر اساس تیپ ، بلوک ، طبقه ، جهت و ... قیمت گزاری میشود ونه بر اساس متراژ. علی رغم این نسبت ثابت در این چند وقت مشاوران املاک این شهرک که قدمت برخی از آنها بیش از 20 سال است برای ملک بنده قیمتهایی را ارائه میدهند که اختلاف بین کمترین رقم پیشنهادی و بیشترین رقم پیشنهادی به 150 میلیون تومان میرسد.به نظر بنده کاملا هویدا است که متاسفانه بنگاه های معاملات ملکی امروز در کشور محل کلاهبرادری است نه محل مشاوره و خریدو فروش مسکن .