سوشیانس شجاعی‌فرد در ستون طنز روزنامه شهروند مطلبی درباره دریافت عوارش جدید شهرداری تهران نوشت.

از گوشه و کنار شهر (دقیقا از گوشه میدان آزادی و تا کنار پل صدر!) خبر می‌رسد که شهرداری تهران و شورای شهر که معمولا در امور اجرایی با هم اختلاف دارند و در امر گرفتن پول از شهروندان با هم همسو و هم راستا هستند، قصد دارند با برداشتن محدوده زوج و فرد، از شهروندان تهرانی عوارضی بابت آلایندگی هوا بگیرند!

خبر آنلاین گفت وگویی با یکی از مسئولین شهری تهران کرده است که ما هر چه این گفت‌وگو را بالا و پایین کردیم و خبرنگار مربوطه هر چه خودش را به در و دیوار زد که مکانیسم اجرایی تشخیص آلاینده بودن خودروی شهروندان را بفهمیم، به جایی نرسیدیم! لپ کلام مسئول شهری درباره اخذ عوارض آلایندگی این بود که شما چرا اصلا دمت کجه؟! باید عوارض بدی! حالا که مملکت بی حساب و کتاب است و شهرداری عزمش را جزم کرده که به هر بهانه‌ای از مردم عوارض بگیرد، اینجانب پیشنهادات خود را برای اخذ عوارض از تهرانی‌ها اعلام می‌کنم. فقط از شهرداری محترم تهران تقاضا دارد، گیتهای دریافت عوارض را بیشتر کنند!

عوارض بر مانتوی کوتاه:
مانتوهای کوتاه و جذب، باعث به راه افتادن گشتهای ارشاد برای دادن تذکرهای کاملا دوستانه و محترمانه می‌شود و از این طریق هوا آلوده می‌شود. انتظار که ندارید که عوارض آلودگیش را نیروی انتظامی بدهد که؟!

عوارض بر ساپورت پلنگی:
چون علاوه بر اینکه باعث تردد ون‌های گشت ارشاد می‌شود، همچنین باعث تردد زیاد سایرخودروهای مدل بالا و گاز و ترمز آنها نیز می‌باشد!

عوارض تهرانگردی:
این مورد خیلی به من و شما ربطی ندارد و فقط جناح راست شورا، جهت حالگیری از جناح اصلاح طلب و شخص شخیص آقای مسجدجامعی آن‌را تصویب می‌کند!

عوارض بر عروسی:
یک عروسی می‌گیرید، ١٨ تا ماشین پشت سر شما حرکت می‌کنند و بوق بوق شما را تا داخل حجله همراهیتان می‌کنند! خب این باعث آلودگی هواست!

عوارض بر پاتختی: حالا همان ١٨ تا ماشین، می‌خواهند بیایند پاتختی و هر مراسم کوفتی دیگری که در آن غذای مجانی و بزن و بکوب باشد! این هم عوارض آلودگی دارد!

عوارض بر قر و سایر اشکال طرب:
شما در اماکن عمومی که نمی‌توانید قر دهید، پس باید اتول را روشن کرده و به پارتی بروید. این یک عوارض، دو شما بر اثر قرهای فراوانی که در کمر فراوان است و نمی‌دانید کجا بریزید. درست هنگامی که همه حضار با صدای بلند و جیغ و عربده به شما یادآوری می‌کنند که می‌توانید همینجا بریزید، تعداد زیادی ماشین پلیس ناچار می‌شود که به پارتی شما مراجعه کرده و به همه یادآوری کند اینجا ایران است و جای اینجور جلف بازیها ترکیه و دوبی است. خب، آن همه ماشین بیایند تا شما را توجیه کنند، آلودگی هوا ایجاد نمی‌شود؟ من باید عوارض این آلودگی را بدهم؟ شما باید بدهید دیگر!

عوارض بر مدارس: وقتی یک‌کاره یک‌کاره، عنر عنر فرزندتان را می‌برید مدرسه، بدون اینکه به بیکاری فردای او فکر کنید، باید هم از شما پدر و مادر نادان عوارض آلودگی هوا گرفت!

عوارض بر عوارض: حالا همه این عوارضی که برای شما بریده شده را بخواهید بلند شوید بروید بانک تا برای جلوگیری از جریمه دیرکرد آن‌را پرداخت کنید. خب همین هم باعث آلودگی هوا می‌شود و باید بابت آن عوارض گرفت!

عوارض بر نفس کشیدن و تولید بازدم: طی مذاکراتی که توسط کشور دوست و برادرمان چین انجام گرفته، قرار است یکجور کنتور روی دهان و دماغ شهروندان نصب شود تا به ازای هر نفسی که فرو می‌رود، یک عوارض هم فرو رود در جیب مردم. اینطوری خدایی ناکرده عوارض اشتباه و زیادی از مردم گرفته نمی‌شود و یک گام به عدالت اجتماعی نزدیکتر می‌شویم!

خلاصه اینکه شما در این مملکت زنده باشید، ما از شما عوارض و مالیات می‌گیریم! مگر اینکه از روی نعش شما رد شویم که نگیریم! که البته در آن صورت هم عوارض آلودگی هوا بر اثر استفاده از نعش‌کش، عوارض آلوده کردن خاک، عوارض ناراحتی بستگان از فوت شما و باقی عوارض هم از شما گرفته خواهد شد!

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    86 3
    ایضا مالیات
  • حنان ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    34 2
    عالي بود ولي چه حيف
  • شروین A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    32 2
    خیلی خوب بود
  • بهمن A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    40 3
    خلاصه اینکه شما در این مملکت زنده باشید، ما از شما عوارض و مالیات می‌گیریم
  • ,لیرضا A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    22 2
    واقعا خوب بود. ممنون
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    82 2
    اینا یه چیزایی شنیدن که مثلا تو اروپا همچین عوارضی میگیرن ولی در ان ممالک وقتی عوارضی گرفته میشه اون عوارض برای رفاه مردم خرج میشه ولی در اینجا عوارضی که گرفته میشه برای پر کردن دزدیهایی که انجام میشه استفاده میکنن.
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 53
    بي مزه بود
  • بی نام IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    26 7
    عوارض نفس کشیدن یادتون رفت....
    • بی نام US ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
      8 0
      آخرش نوشته عوارض نفس کشیدن
  • تاریخ A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    6 1
    شوخی شوخی دارید راه را بر اجرای افکار مدیران توانمند دولتی باز می کنید...
  • احمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 1
    "گیتهای دریافت عوارض" خیلی با حال بود
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    4 0
    جالبه عوارضی که میگیرند برای دادن امکانات به مردم نیست برای تامین بودجه ی حقوق های نجومی و بیمه ی رایگان تمام امور واسه کارکنان شهرداریه
  • نقی A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    5 0
    عوارض بر عوارض دیگه خیلی جالبه. برای تمدید گواهینامه رانندگیم که 5 سال فقط اعتبار داره به خاطر یک روز تاخیر ازم کلی مالیات گرفتن.
  • نن IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    2 1
    فکر کنم عوارض حرفای مفت و اضافی جا افتاده.
  • عطا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    2 3
    آنقدر از این تهرانی ها که چه عرض کنیم تهران نشینان عوارض بگیرید تا برگردند به روستاها و شهرهای خودشان