پوریا عالمی در شرق نوشت:

ویدئویی منتشر شده که در آن مأموران سعی دارند موتور جوان موتورسواری را به‌زور روانه پارکینگ کنند. جوان به موتور «چسبیده» دل هم نمی‌کند. مأموران لحظاتی بعد می‌خواهند او را به‌زور از موتور پیاده کنند. تقلا می‌کند و سفت‌تر می‌چسبد. مردم به میان میدان می‌آیند و موتورسوار را راهی می‌کنند. این اتفاق احتمالا در بندرعباس افتاده است. این ویدئو ثابت می‌کند:

- همان لحظه که مأمور راهنمایی‌ورانندگی به‌زور می‌خواهد موتور را برای نظم عمومی به پارکینگ بفرستد، نظم عمومی به‌هم خورده؛ ماشین‌ها به‌هم پیچیده‌اند، مردم به‌هم. بعد مردم و ماشین‌ها.

- گره‌ای که با دست می‌شود باز کرد با دندان نباید باز کرد، گره کور ترافیک را هم با پارکینگ و جریمه.

- رفتار برخی مأموران گاهی شبیه تابلوهایی است که مردم جلو در پارکینگ منزلشان نصب می‌کنند: «در صورت پارک‌کردن چهار چرخ پنچر می‌شود!» خب یکی نیست بگوید عزیز من اگر چهار چرخ را پنچر کنی که در پارکینگت تا اطلاع ثانوی مسدود می‌ماند.

- ما هم موقع امتحان چون مطمئن بودیم سؤال‌سخت‌ها را نمی‌توانیم جواب بدهیم، برای همین می‌رفتیم سراغ جواب‌دادن به سؤال‌ساده‌ها. حالا هم وقتی نمی‌شود ترافیک سخت سر چهارراه را حل کرد بهتر است برویم سؤال ساده موتورسوار را حل و برطرف کنیم از سطح خیابان.

- با تلاش دانشمندان جوان و برخی مسئولان درحال‌حاضر موتور «محل کسب» جوانان و بیکاران شده است. به نظر ما وقتی افراد مسئولیت کارشان را که منجر به بیکاری دیگران شده برعهده نمی‌گیرند، دست‌کم مأموران ملاحظه کنند.

- بهترین راه برای حل‌کردن مسئله، پاک‌کردن صورت‌مسئله است.

- ما هنوز متوجه نشدیم چرا وقتی تصادف می‌شود مأمورها سه‌ساعت بعد می‌رسند، ولی وقتی یک موتورسوار دور میدان ترمز بزند مسافر سوار کند، یکدفعه چندتا مأمور و دوتا ماشین حمل موتور سر می‌رسند و موتورسوار بیچاره را خنثی‌سازی می‌کنند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    9 1
    احسنت حرف دلمون زدی
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    8 2
    ...بهترین راه برای حل‌کردن مسئله، پاک‌کردن صورت‌مسئله است. ... آفرین.... گل گفتی....