عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی، آرایش های سیاسی موجود در جریان اصولگرایی را آرایشی هفت گانه عنوان کرد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص پایگاه رای اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده با بیان اینکه در حال حاضر شاهد شکل گیری آرایش های سیاسی در جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی هستیم تصریح کرد: در انتخابات 94 وضعیت متفاوتی نسبت به دوره های پیشین انتخابات خواهیم داشت که نتیجه آن هنوز قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: شاید تا خرداد 94 مقداری اوضاع شفاف تر شود که بتوان مجلس آینده را پیش بینی کرد که با چه ترکیبی کرسی های نمایندگی در اختیار نامزدهای مورد حمایت احزاب و گروههای سیاسی قرار خواهد گرفت.
این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد:در حال حاضر در جبهه اصولگرایی شاهد شکل گیری آرایش های سیاسی هفت گانه ای هستیم که این آرایش ها تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت اما تا خرداد 94 با توجه به ائتلاف هایی که پیش بینی خواهد شد به رقم متعادلی خواهیم رسید.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه در جبهه اصلاحات نیز همین آرایش‌ها پیش بینی می شود، ادامه داد: در این دوره احزاب و گروه های سیاسی فعال تر از دوره‌های گذشته و با برنامه دقیق تری به عرصه رقابت انتخاباتی خواهند آمد و وزارت کشور نیز قاعدتا پیش بینی های لازم را با توجه به سیاست دولت یازدهم مبنی بر فراهم آوردن زمینه برای فعالیت احزاب انجام دهد از این رو،  باید اندکی تحمل کرد تا ترکیب مجلس آینده قابل پیش بینی باشد.

رئوفیان همچنین در پاسخ به این سؤال که با توجه به احتمال اجماع اصلاح طلبان بر نامزدی عارف در انتخابات آینده آیا این موضوع، وظیفه اصولگرایان را برای وحدت سنگین تر نمی کند؟ تصریح کرد:من چنین اجماعی را در جبهه اصلاح طلبی پیش بینی نمی کنم و قطعا آن‌ها دچار تشتت آراء خواهند شد تا اینکه بخواهند روی یک نفر متمرکز بشوند ولی صرف نظر از این موضوع کار اصولگراها نسبت به گذشته دشوارتر است البته نه به لحاظ اتفاقاتی که در جبهه رقیب رخ می دهد بلکه شکل گیری آرایش های سیاسی جدیدی که درون جبهه اصولگرایی است، کار را دشوار تر و رسالت را سنگین تر خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص احتمال اجماع اصولگرایان سنتی با جبهه پایداری در انتخابات آتی خاطرنشان کرد: من چنین چیزی را منتج به نتیجه نمی بینم و امکان اینکه پایداری ها و تندروها که با رویکردی افراط گرایانه در گذشته نیز در انتخابات حضور پیداکرده و هم اکنون نیز از رویه آنها چنین بر می آید، بتوانند با بخش معتدل از جبهه اصولگرایی به وحدت برسند را کاملا مردود می دانم و از نظر من این موضوع منتفی است و نتیجه ای در برنخواهد داشت.

عضو جبهه ایستادگی در پاسخ به این سئوال که با این وجود، اعتدالیون جبهه اصولگرایی پیروزی خود در انتخابات آینده را منوط به عبور از جبهه پایداری می دانند؟ تاکید کرد: ما اصلا می گوییم پیروزی اصولگرایان منوط بر عبورکردن از افراط گری و رویکردهای افراط گرایانه و حرکت مبتنی بر اعتدال است.عضو ادوار شورای مرکزی خانه احزاب با اشاره به دیدار سران هفت حزب سیاسی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفته گذشته، فضای حاکم برا ین جلسه را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود:ائتلاف مقطعی میان تعدادی از احزاب اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل به صورت نمادین و بر سر موضوع رسالت دانشجو و دانشگاه همزمان با 16 آذر شکل گرفت و با این اقدام، که خواستیم نشان دهیم که احزاب و گروههای سیاسی نباید روی نقاط افتراقی و اختلافاتی که دارند متمرکز شوند بلکه نقاط مشترکی وجود دارد که بتوانند در برخی موضوعات با یکدیگر ائتلاف کنند.

وی افزود: در ادامه این دیدار،در خصوص قانون احزاب و انتخابات که درحال حاضر در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد پیشنهاد دادیم که بهتر این است که برای تنظیم یک قانون انتخابات جامع، نظر احزاب و گروههای سیاسی نیز دریافت شود که آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از این پیشنهاد استقبال کرده و بیان کردند که به دنبال راهکاری هستیم که احزاب بتوانند نسبت به پیش نویس قانون انتخابات اظهار نظر کنند تا در نهایت به قانون جامع تری دست پیدا کنیم و انتخابات بهتری را پیش رو داشته باشیم.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =