۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

ایسنا نوشت: دبیر انجمن صنفی سیمان از تعیین قیمت سیمان به صورت کارخانه‌ای و بنا به شرایط منطقه خبر داد و گفت: بنا بر مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها نیازی به اخذ مجوز برای افزایش قیمت نداریم.

عبدرالرضا شیخان با اشاره به اینکه براساس مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها‌، سیمان در رده سایر کالاها قرار گرفت که براین اساس شامل قیمت گذاری نمی‌شود، اظهار کرد: بر این اساس برای تعدیل قیمت نیازی به اخذ مجوز نیست؛ چراکه براساس عرضه و تقاضا قیمت سیمان مشخص می‌شود.

وی در مورد استقبال کارخانه‌های سیمان از افزایش قیمت گفت: براساس مصوبه مذکور دیگر انجمن سیمان دخالتی در امر قیمت‌گذاری ندارد‌، بلکه تنها کارخانه‌ها تعدیل قیمت را به انجمن اعلام می‌کنند که تا این لحظه موضوعی اعلام نشده است.

شیخان در مورد کشش بازار برای افزایش قیمت با تاکید بر اینکه در برخی نقاط امکان افزایش قیمت با توجه به میزان عرضه و تقاضا وجود ندارد، گفت: در برخی مناطق بازار کشش افزایش قیمت را دارد و کارخانه‌ها می توانند تا سقف حداکثر 17 درصد قیمت ها را افزایش دهند.

دبیر انجمن صنفی سیمان با اشاره به اینکه مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها مربوط به 20 تیر ماه است‌، گفت: ابلاغیه‌ این مصوبه در هفته آخر مرداد ماه به انجمن رسید و از آن موقع تا کنون شرایط بازار تغییر نکرده و تعدیل قیمت نداشتیم.

وی در مورد عرضه سیمان در سال جاری گفت: در چهار ماهه نخست امسال به دلیل رکود اقتصادی و ساخت و ساز، میزان عرضه سیمان کاهش پیدا کرده است. معمولا در فصل گرما تقاضا بیشتر می‌شد اما با توجه به اینکه جوازهای ساختمانی جدید صادر نشده‌اند و بودجه‌های عمرانی ابلاغ شده اما اجرایی نشده‌اند تغییری دربازار به وجود نیامده است.

دبیر انجمن صنفی سیمان در مورد میزان صادرات سیمان با اشاره به اینکه مانند گذشته صادرات سیمان انجام می‌شود، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال صادرات سیمان نیز حدود 19 درصد کاهش پیدا کرده است اما نسبتا وضعیت صادرات بد نبود.

وی افزود: در زمان مورد بحث سه میلیون و 900 هزار تن سیمان و پنج میلیون و 200 هزار تن سیمان کلینکر صادر شده است.

دبیر انجمن صنفی سیمان همچنین در مورد قیمت سیمان در بازار جهانی یادآورشد: نرخ سیمان تغییر چندانی نداشته است.

اعضای انجمن صنفی سیمان پیش از این خواهان افزایش قیمت تا 17 درصد با توجه به بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی ‌، حقوق و دستمزد و قیمت آب و برق بودند که براساس مصوبه‌ ستاد هدفمندی یارانه‌ها، پس از این کارخانه‌های سیمان می‌توانند با توجه به عرضه و تقاضا، خودشان قیمت سیمان را تعیین کنند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    12 2
    خدا رحم كند
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    6 4
    کار کاملا درستیه