حجت الاسلام ربانی: نیازمند 100 هزار مبلغ آشنا به زبان در آمریکای لاتین هستیم

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق گفت: «مبلغین بین المللی باید با محتوای علمی و دینی کامل وارد این کشورها شوند و در ابتدا آگاهی کلی از آن کشور و دین مردم داشته و با شناخت به مباحث مسلمانان، مسیحیان، لائیک ها، ارمنی ها و ... به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.»

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شرق در گفت و گو با خبرگزاری حوزه به موضوع جهانی بودن اسلام و ضرورت تبلیغ آن به همه زبان ها پرداخته است. خلاصه نکات این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

* خداوند متعال در آیه 107 سوره انبیا می فرماید: «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ/ (و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم»؛ پس اسلام دینی جهانی است و آیات بسیاری داریم که نشان می دهد، حضرت محمد(ص)، پیامبر همگانی و خاتم بوده است.

* خطاب نبی مکرم اسلام(ص) نیز فقط به اعراب نبوده؛ بلکه حضرت، نامه هایی به قیصر روم، خسرو پرویز پادشاه ایران، نجاشی پادشاه حبشه و ... برای معرفی و دعوت به دین مبین اسلام داشته است.

* اگر اسلام دین جهانی است؛ پس احتیاج دارد حوزه آن را به زبان های روز دنیا در سراسر جهان تبلیغ کند.

* در عصر کنونی جهانیان مشتاقند پیام های امام راحل(ره) و سخنان مقام معظم رهبری را شنیده و آن را بفهمند؛ پس احتیاج داریم با یادگیری زبان آنان، این پیام ها و سخنان را به آنها منتقل کنیم.

* زبان وسیله انتشار اسلام در دنیاست، امروز در فضای مجازی همچون: ماهواره، اینترنت، صفحات اجتماعی و ... نیاز داریم با دانستن زبان، اسلام جهانی را معرفی کرده و پیام آن را به مخاطبین خود برسانیم.

* انتظار امروز جهانیان از ایران برای رساندن پیام های دین مبین اسلام به آنان، یکی از عوامل اهمیت موضوع زبان آموزی است.

در آمریکای لاتین نیازمند 100 هزار مبلغ هستیم

* ما در آمریکای لاتین، یک میلیارد انسان داریم به زبان اسپانیولی و پرتغالی سخن می گویند، امروز درخواست ها در جوامع و مراکز علمی و بین المللی از ایران بسیار بالاست؛ برای پوشش این تعداد انسان در آمریکای لاتین، نیازمند 100 هزار مبلغ تا بتوانیم ندای اسلام را به گوش آنان برسانیم.

*حجم تبلیغات ضد ایرانی و اسلامی در دنیا بسیار وسیع است و اگر می توانستیم با دانستن زبان، به این هجمه ها پاسخ دهیم، شاید به این اندازه ذهن ها نسبت به ایران خراب نشده و ایران هراسی و اسلام هراسی رواج پیدا نمی کرد.

* فراگیری زبان باید یکی از برنامه های ضروری حوزه باشد، بنابر فرموده امام راحل(ره)، "انقلاب اسلامی ایران، انقلاب مستضعفین است" و باید برای نجات این مردم، زبان را فرا بگیریم. طلاب عزیز باید با بررسی و نیازسنجی وارد عرصه فراگیری زبان شوند تا بتوانند تأثیرگذار باشند.

* مبلغین بین المللی باید با محتوای علمی و دینی کامل وارد این کشورها شوند، روحانیون باید در ابتدا آگاهی کلی از آن کشور و دین مردم داشته و با شناخت به مباحث مسلمانان، مسیحیان، لائیک ها، ارمنی ها و ... به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.

* زبان به تنهایی عامل موفقیت روحانیون نخواهد بود، تسلط بر مباحث روانشناسی، جامعه شناسی، اخلاق، تربیت، شبهات روز و ... بسیار مهم و تأثیرگذار در تبلیغ است.

* مشکلات مالی و مکانی، از جمله مباحثی است که مؤسسات زبان آموزی با آن درگیر بوده و بر عملکرد آنان تأثیر مستقیم دارد؛ پس حوزه باید با تعامل و همکاری با این مؤسسات، مسیر را هموار و برای حضرت ولی عصر(عج) کادرسازی کند.

* ابتکار و اختراع مبلغین در کشورها بسیار مهم است. ما برای مبلغان خود در آمریکای لاتین 40 برنامه برای تبلیغ تعریف کرده ایم که از جمله آن: برقراری نماز جماعت در اوقات شرعی، تدریس احکام، آموزش قرآن. آموزش نماز و قرائت، آموزش عقاید، آموزش تاریخ اسلام، ارتباط با دانشگاه ها، مدارس ابتدائی، دبیرستان و مراکز علمی و فرهنگی، ارتباط با دولت آن کشور با هماهنگی سفیر، ایجاد نمایشگاه و شرکت درنمایشگاه های بین المللی کتاب و غیره، داشتن گروه های چت برای پاسخ به شبهات، تشکیل گروه تئاتر، دید و بازدید از مسلمانان هرچند با مخالفان، ایجاد حوزه علمیه، ارتباط با روزنامه ها، ارتباط با رادیو و تلویزیون، تأسیس دانشگاه اسلامی و ... است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    7 3
    کشور خودمان. را دریابیم که خیلی ها مسیحی شدند