علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد، با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، شمخانی که برای دیدار و گفت وگو با مقامات سوریه به این کشور سفر کرده است، بعداز ظهر سه شنبه در دیدار با « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه از مقاومت کم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریسم تکفیری نیر تجلیل کرد.

وی با تبریک موفقیت های ارتش سوریه در پاکسازی سرزمین های آلوده و بازپس گیری مناطق راهبردی از تروریست های تکفیری، افزود: پشتیبانی و حمایت گستردم مردم سوریه از دولت و رییس جمهوری که در انتخابات اخیر به روشنی در معرض دید جهانیان قرار گرفت، مهمترین عامل کسب موفقیت های مستمر ارتش سوریه است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: تشکیل به اصطلاح ائتلاف ضد داعش و هیاهوی تبلیغاتی غرب و همپیمانان منطقه ای آن که در تناقض آشکار با اقدامات گذشته آنان در زمینه پشتیبانی از شکل گیری گروهک های تروریستی است، سندغیرقابل انکار صحت سیاست های اصولی دولت های ایران و سوریه در طول 3 سال گذشته در زمینه مبارزه بی امان با جریان تروریستی تکفیری است.

براساس این گزارش ایرنا، شمخانی در جلسه ناهار کاری با سرلشکر« علی مملوک » دبیر شورای امنیت سوریه نیز آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و سوریه را بررسی کرد.

وی در دومین ایستگاه سفر منطقه ای خود در راس هیاتی سیاسی امنیتی ظهر سه شنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران، دوشنبه شب وارد بیروت پایتخت لبنان شده بود و در مدت اقامت در این کشور با « تمام سلام» نخست وزیر،« نبیه بری» رییس مجلس و « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرد.

شمخانی در این سفر در گفت وگو با خبرنگاران در بیروت از آمادگی ایران برای همکاری های دفاعی و کمک به تجهیز ارتش لبنان به سلاح های مورد نیاز خبر داد و گفت که این کمک ها در سفر قریب الوقوع« سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران، ارائه می شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =