۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
جنگ مقدس از نگاه دو مورخ امریکایی

کتاب «The Iran - Iraq War» از ماه جاری در آمریکا و کشورهای جهان توزیع می‌شود و مترجم ایرانی، سعی دارد که نسخه فارسی آن هم تقریبا به طور همزمان در اختیار خواننده‌های ایرانی قرار بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، «جنگ مقدس یا کارزار ویرانگر»، ‌عنوان کتاب جدید عرفان قانعی‌فرد است که از دو نویسنده مشهور آمریکایی، ویلیامسون موری و کوین وودز و با مشورت و نظارت آن‌ها ترجمه کرده است.

بررسی اسناد جنگ ایران و عراق در تاریخ معاصر خاورمیانه همچنان ادامه دارد و بر اساس سندهای کشورهای درگیر جنگ یا مراکز پژوهشی نظامی - استراتژیکی و یا خاطرات و نوشته‌های نظامی‌ها و امنیتی‌ها و چهره‌های سیاسی پژوهشگران آثاری را در این باره منتشر می‌کنند.

یکی از این کتاب‌ها که به بررسی نحوه اقدام صدام در تدارک حمله علیه ایران پرداخته این است که نگاهی هم به دفاع ایران که تازه مدتی از پیروزی انقلاب نوپایش می‌گذشت، داشته است. این کتاب از ماه جاری در آمریکا و کشورهای جهان توزیع می‌شود و مترجم ایرانی، سعی دارد که نسخه فارسی آن هم تقریبا به طور همزمان در اختیار خواننده‌های ایرانی قرار بگیرد.

مترجم درباره محتوای کتاب می‌گوید: این کتاب پس از فروپاشی عراق در سال 2003 و براساس اسناد - اکثرا - محرمانه رژیم بعث نوشته شده است. در این کتاب نویسنده‌ها به اشغالگری صدام اشاره کرده و گفته‌اند که چگونه با حمایت چه کشورهایی طولانی‌ترین جنگ سده بیستم رقم خورد.

نویسنده‌ها به موضوع استفاده از سلاح ممنوعه نیز اشاره کرده‌اند که صدام علیه مردم و آب و خاک خود استفاده کرد و کشورهای جهان هم سکوت اختیار کردند. در این کتاب بررسی اسناد تا روز قرارداد 598 ادامه دارد.

قانعی فرد در مقدمه کتاب درباره انتخاب عنوان کتاب می‌گوید:

صدام آن را مقدس می‌دانست اما با تکیه بر حمایت غرب و آمریکا هدفش ویرانی ایران بود و در ویرانی و سیه روزی، تقدسی وجود ندارد و تنها در دفاع از میهن می‌توان مقدس را به کار برد. و در این کتاب حمایت‌ها توسط این 2 مورخ برجسته آمریکایی نشان داده شده و من مترجم ایرانی تنها به زبان دیگر بازتاب داده‌ام که چه بر سر آب و خاک من رفته است.

ویلیام موری Williamson Murray از مورخ‌های برجسته و استادان مطالعات استراتژی در آمریکا است و دکتر کوین وودز Kevin M. Woods از مورخ‌ها و تحلیل گران برجسته در امنیت ملی و مطالعات استراتژی آمریکا است.

این کتاب هم به مانند دیگر آثار قانعی فرد توسط نشر علم منتشر می‌شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =