ایسنا نوشت:

به عقیده سفیر سوریه در مسکو حملات هوایی بین‌المللی به تنهایی برای نابودی داعش کافی نیست و لازم است که از نیروهای زمینی سوریه برای ریشه کن کردن کامل آنها استفاده کرد.
 ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو در مصاحبه با ریانووستی تاکید کرد: حملات هوایی آمریکا از گسترش نفوذ شبه نظامیان داعش در اراضی سوریه جلوگیری می‌کند اما نمی‌توان در این درگیری تنها با تکیه بر حملات هوایی پیروز شد، بلکه اقدامات قاطع نیروی زمینی سوریه لازم است.

حداد گفت: زمانی که بمباران‌های ائتلاف در عراق آغاز شد، داعش به همراه تسلیحاتش به سمت مناطق شرقی سوریه حرکت کرد. بمباران برای متوقف کردن آنها لازم است اما تنها می‌توان از طریق ارتش سوریه به این پیروزی رسید.

سفیر سوریه تاکید کرد که چنانچه لازم باشد تا نیروهای ائتلاف برای مقابله با داعش وارد سوریه شوند، این اقدام باید با توافق دولت سوریه باشد.

وی گفت: اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد، بنابراین لازم است تا به طور کامل با رهبری سوریه توافق شود، در غیراین صورت این اقدام شدنی نیست. نمی‌توانیم حدس بزنیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد، اما اگر چنین اقدامی لازم باشد من به حق حاکمیت، وحدت و لزوم هماهنگی با سوریه برای همکاری در این عملیات اطمینان دارم.

به گفته این مقام، بشار اسد، رییس جمهور سوریه تاکید کرده است که دمشق آماده همکاری با هر تلاش بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل برای مبارزه با شبه نظامیان داعش است و از حملات هوایی علیه این شبه نظامیان در چارچوب حقوقی حمایت می‌کند.

ریاض حداد در این مصاحبه تاکید کرد: بشار اسد علنا موضع دمشق را مبنی بر آمادگی برای همکاری با تلاش‌های بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل اعلام کرده است. بشار اسد همچنین بر حفظ حق حاکمیت کشورها در راستای قوانین بین‌المللی از جمله سازمان ملل تاکید دارد. ما کاملا از حملات هوایی در هر منطقه‌ای که بر پایه چارچوب حقوقی باشد، حمایت می‌کنیم. البته حملات هوایی آمریکایی از مطلع شدن سوریه انجام شد.

سفیر سوریه در مسکو افزود: به نفع ماست که این حملات خارج از اهداف اعلام شده نباشد چرا که ما تردید داریم برخی از این کشورهایی که هم اکنون به ائتلاف پیوسته‌اند، بیشتر شبه نظامیان را تامین مالی کرده و مرزهایشان را به روی آنها گشوده‌اند. بنابراین ما نسبت به هر اقدام از سوی آنها که مشروعیت نداشته باشد، تردید داریم حتی اگر این اقدامات تلاش‌های بین‌المللی باشد. ما اقداتمان را با روس‌ها که ثابت کرده‌اند، برادرمان هستند و نیز ایران و عراق هماهنگ کرده‌ایم.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    حالا هی بگید تجاوز به خاک روسیه به بهانه مباره با داعش.بابا روسیه خودش راضیه از حملات امریکا اما مثل اینکه باید رضایت ضرغامی رو هم بگیره