۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

ایرنا نوشت:

فردی که ایمیل شهروندان را هک و از آنها سوءاستفاده می کرد، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، سرهنگ 'سید مصطفی مرتضوی ' رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس ایمیل آنها را هک و به آن نفوذ کرده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او گفت: در بازجویی های انجام شده از شاکیان که همه آنها اعلام داشتند پسورد خود را به هیچ عنوان در اختیار کسی قرار نداده و تعدادی از آنها نیز اطلاعات مهم و محرمانه ای در ایمیل خود نگهداری کرده بودند در اختیار هکر قرار گرفته است.

مرتضوی گفت: پس از بررسی های تخصصی و تلاش شبانه روزی کارشناسان این پلیس، فرد هکر ردیابی و پس از شناسایی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

او گفت: متهم که پس از مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه اصلی ارتکاب به عمل مجرمانه را 'سرگرمی' عنوان داشت.

این مقام انتظامی در این خصوص به شهروندان توصیه کرد:

برای حساب های کاربری و ایمیل های خود از رمزهای پیچیده و ترکیبی استفاده کنند، روی ایمیل ها ناشناس کلیک نکنند، مراقب باشند اطلاعات ایمیل خود را وارد صفحات جعلی نکرده که برای در صفحه اصلی login یاهو عبارت HTTPS در ابتدای آدرس درج شده در صورتی که در صفحه جعلی عبارت HTTP در ابتدای آدرس URL درج شده است.

او همچنین توصیه کرد: در گفتگو های آن لاین فریب کاربران را نخورید و بر روی هر لینکی کلیک نکنید.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =