تسنیم نوشت:

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر اینکه حوادث اسیدپاشی اصفهان مربوط به گروه سیاسی و مذهبی خاصی نیست، گفت: مردم مطالب و اطلاعات خود را از مراجع رسمی دریافت کرده و به شایعات به‌هیچ عنوان توجه نکنند.

سردار حسین ذوالفقاری در برنامه تلویزیونی هشت بهشت اصفهان درباره حوادث اسید پاشی اصفهان، اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر که در اصفهان رخ داد، ذائقه مردم تلخ شد و این تاثیر نه تنها در مردم اصفهان بلکه در تهران نیز تاثیر گذاشته است.

وی افزود: تحقیق‌های بسیاری در این باره شده و در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای تامین داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است؛ در تهران نیز پیگیر این مسئله از دور بودم و گزارشات مربوطه را مرتب بررسی می‌کردم اما مسئله‌ای که اکنون باید بگویم، این است که حوادث اسید پاشی سازمان یافته و یا توسط جریان خاصی نیست.

اسید پاشی توسط یک نفر انجام شده است

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که انجام داده‌ایم، تقریبا قریب به اتفاق یقین بر اساس اسناد و مدارک این مسئله توسط یک نفر انجام شده و جریان باند و گروه نیست.

وی با اشاره به آخرین مورد اسید پاشی گفت: آمار دقیق و آنچه که رخ داده و در حال حاضر پرونده مفتوح است، مجموعه کسانی که در این حوادث آسیب دیده‌اند، در یک ماه گذشته ۴ نفر هستند و تمام آنچه غیر این گفته می‌شود، شایعه بوده که اساس و پایه‌ای ندارد و آخرین مورد آن ۲۳ مهر ماه بوده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار کرد: متاسفانه افراد مختلف با انگیزه‌های مختلف و از طریق‌های گوناگون و پیامک‌ها، مطالبی را منتقل می‌کنند که شایعه است، آن مطالب از چند کانال به لحاظ شورای امنیت کشور تحقیق و بررسی می‌شود چراکه حساسیت داشته و در این مورد پیگیر هستیم.

وی با اشاره به برخی رفتارهای دیگر مانند پاشیدن آب و ایجاد ترس افزود: آب پاشی به جای اسید که چند روز است در اصفهان اتفاق افتاده، ظلم برمردم و به ویژه ظلم به روح و روان بانوان است زیرا آن‌ها حساسیت بالایی دارند و با این رفتار سیستم روح و روان آن‌ها به هم می‌ریزد و در واقع این رفتار یک کار خلاف اخلاق و مروت و ادب است.

ذوالفقاری بیان کرد: از مردم می‌خواهم که اجازه دهند تا مسئولان، نیروی انتظامی، سیاسی و قضایی در فضایی آرام، پیگیر این موضوع شوند تا به نتیجه نهایی برسند؛ اگر گروه پیگیر مورد فشار قرار گیرند، ممکن است با ارائه برخی اطلاعات، کار عقب افتد و می‌بینیم که بخش‌هایی از مسئله مطرح شده و زمانی که دوستان به نتیجه برسند، اعلام قطعی می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: همشهریان مطالب و اطلاعات خود را از مراجع رسمی دریافت کنند و شایعات را قبول نکنند، اطلاعات دقیق‌تر را مسئولان دریافت کنند تا شایعات در بین مردم جایی باز نکند.

حوادث اسید پاشی مربوط به گروه سیاسی و مذهبی خاصی نیست

وی با رد شایعه رخ دادن این حوادث توسط گروه‌های مذهبی اظهار کرد: این حوادث قطعا مربوط به گروه‌های خاص سیاسی و مذهبی که شایعه شده نیست.

ذوالفقاری تصریح کرد: این جریان نه هدایت شده و نه سازمان یافته است، برخی اشخاص با تفکری خاص یک سری از افراد از این حوادث سوء استفاده می‌کنند که خلاف اخلاق است.

وی افزود: یکی از کارهای اولویت‌دار شورای امنیت پیگیر حوادث اسید پاشی اصفهان بود و در این باره، کارآگاهان قابلی پیگیر این مسئله هستند، حتی مسئولان رده بالا نیز پیگیر هستند و از وزیر کشور تا ریاست جمهوری آخرین وضعیت را پیگیر شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: عزم جدی دستگاه قضایی در این پیگیر به وضوح دیده می‌شود و با فرد برخورد جدی شده و در این مورد هیچ تعلل و ملاحظه‌ای نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر امنیت یک جامعه به هم بخورد، هیچ‌کس غم ما را نمی‌خورد و ما می‌بینیم در کشورهای دیگر که امنیت نیست و آن‌ها با فاجعه انسانی روبه‌رو هستند، اما در این میان میزان واکنش عملی کشورهای دیگر برای آن‌ها در حد بیانیه و یک اظهار نظر رسانه‌ای بسنده می‌شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: امنیت کشور به دست همه بوده و اگر به ‌هم بخورد، به ضرر تمام افراد است و با انتقال مطالب غیر واقعی درباره اسید پاشی، خوراک رسانه‌های بیگانه تامین می‌شود اما سئوال اینجاست که این مسئله چه نتیجه‌ای دارد.

وی افزود: برخی تصاویر منعکس شده که تشویش دهنده افکار عمومی است و درست نیست از این جهت ما اگر بخواهیم واقعیت‌ها را دنبال کنیم، بله باید سعی کنیم که کار خوب تبدیل به مسئله دیگر نشود.

وی بیان کرد: منبع اطلاعات مردم در این گونه موارد مسئولان مرتبط هستند که باید با صراحت در جریان قرار دهند البته بخش‌هایی که به کار لطمه وارد نمی‌شود، مکتوب می‌ماند؛ هوشیاری مردم بالا است و باید این اطلاعات موثق را به دیگران انتقال دهند تا اطلاعات غیر واقعی افراد دیگر از مطالب و شایعه‌های غیر واقعی از بین برود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    19 14
    خط دهی این موضوع از طرف منافقین داخلی و پخش این دروغ توسط بنگاه بهاییت بی بی سی این واقعیه بخشی از مردم ما توسط رسانه ملکه کنترل ذهنی میشن
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    8 5
    مسئولان آرام دنيال اين مسائل باشيد .... آخرش هم مثل قتلهاي زنجيره اي كرمان ماست ماليش كنيد بره پي كارش ... آرام ...آرام
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 17
    بعد از دستگیری افراد اسید پاش باید کسانیه این موضوع رو به این اتفاق رو افراد مذهبی نسبت دادن دستگیر بشن و دلیل خود رو توضیح بدن
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    3 9
    خصومت شخصی است مثل چاقو زدن به هم.
  • مصطفی A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    12 3
    من باور کردم
  • بی نام RO ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    1 0
    اسید پاشی یاد اور جنایت افراد خودسر در ابتدای دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی