توصیه‌ های ستاد گردشگری به مسافران در روز تاسوعا و عاشورا

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به هموطنان که همزمان با فرا رسیدن تعطیلات مذهبی تاسوعا و عاشورای حسینی، برای شرکت در مراسم عزاداری و یا ادای نذورات به شهرهای زیارتی و یا زادگاه خود سفر می‌کنند، توصیه‌هایی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این اطلاعیه چنین آمده است؛

به مسافران توصیه می شود ضمن رعایت شئونات ماه محرم، به آداب، رسوم فرهنگ و اعتقادات جامعه محلی احترام گذاشته و فرهنگ تکریم از جامعه میزبان را پاس بدارند.

با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال بارندگی در مناطق مختلف کشور، هموطنان عزیز قبل از سفر نسبت به برنامه‌ریزی و انتخاب مقصد سفر و محل اقامت خود اقدام نمایند.

هموطنان با تماس با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استانها از برنامه‌های فرهنگی تدارک شده توسط دستگاه‌های عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر استانها شامل بازارچه‌های خیریه و نمایشگاه‌های هنرهای سنتی، مذهبی و آئینی اطلاع حاصل کنند.

به زائران عزیز پیشنهاد می شود شرکت در برنامه‌های بومی و محلی و عزاداری های سنتی و آئینی و به خصوص تعزیه‌ها را در برنامه خود قرار دهند.

هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

مسافران عزیز ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های طولانی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و مأموران راهداری بعمل آورده و از توقف‌های غیرضروری در حاشیه جاده‌ها، اطراف رودخانه‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می‌شود خودداری کنند.

سامانه 09669 ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما هموطنان و مسافران عزیز است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =