مهر نوشت: بهنوش بختیاری که امسال با فیلم سینمایی «من» اولین ساخته سهیل بیرقی با حضور در یک کاراکتر جدی در جشنواره فجر حضور داشت به زودی اولین فیلم مستند خود را اکران می‌کند.

بهنوش بختیاری درباره حضورش در فیلم سینمایی «من» با نقشی کاملا متفاوت از گذشته گفت: امسال با فیلم سینمایی «من» به کارگردانی سهیل بیرقی در جشنواره فیلم فجر حضور دارم که این فیلم اولین تجربه بلند سینمایی کارگردان است که البته در بخش سودای سیمرغ هم پذیرفته شده است. من سهیل بیرقی را از نزدیک نمی شناختم اما از تجربه دستیار کارگردانی اش زیاد شنیده بودم تا اینکه فیلمنامه «من» را پیشنهاد کرد و من هم بسیار استقبال کردم.

وی افزود: تمام این سال ها به عنوان بازیگر نقش های کمدی حضور فعال داشتم ولی بارها در مصاحبه هایم عنوان کرده بودم که دلم می خواهد کارهای جدی تری بازی کنم و وارد فضای ملودرام شوم تا این برچسب طنز از من برداشته شود. البته اعتقاد دارم کار کمدی در مملکت ما برای بازیگر بسیار سخت است به خصوص برای خانم ها که به خاطر عرف جامعه محدودیت های بیشتری دارند اما من بازیگرم و دغدغه های گوناگونی دارم و دلم می خواهد ژانرهای دیگر را هم تجربه کنم.

بازیگر فیلم سینمایی «پنج ستاره» گفت: مدت ها پیش تصمیم گرفته بودم از طنز فاصله بگیرم صرفا به این خاطر که پتانسیل هایم را نشان دهم ولی متاسفانه خیلی کم به من اعتماد می کنند. همانطور که بچه های ملودرام و جدی را هم خیلی به عرصه طنز راه نمی دهند. به نظر من یک دو دستگی عجیبی رخ داده که هیچ کدام از این طیف به راحتی قادر به ورود در دسته دیگر نیستند در صورتی که باید بازیگران را چند وجهی دید.

بختیاری بیان کرد: در هالیوود ستاره یک اثر تلویزیونی که به مدت ده سال نقش طنز بازی می کند در یک فیلم دیگر با بازی در یک نقش کاملا جدی همه را تحت تاثیر قرار می دهد. من واقعا دلم می خواهد این اتفاق برای من و سایر بازیگرانی که این دغدغه را دارند بیفتد. پیشنهاد بازیگری در فیلم سینمایی «من» دقیقا یکی از خواسته هایم را جامه عمل پوشاند اگرچه در نقش مکمل ظاهر شدم اما کاراکترم را واقعا دوست دارم و برایش زحمت زیادی کشیدم.

این بازیگر گفت: بیرقی همانطور که به کوچکترین جزییات بیش از اندازه اهمیت می داد روی نقش من هم حساسیت داشت و جلسات زیادی برای تمرین برگزار کردیم تا نقش در بیاید. برای رسیدن به نقش لازم بود تن صدا، حرکات اضافه دست و میمیک صورت من که معمولا خنده و شیطنت دارد و جزو خصایص فردی من محسوب می شود حذف شوند. کارگردان همه را در تمرین های زیاد از من گرفت.

وی افزود: شخصیت من به فیلم هایی که بازی می کنم بیشتر نزدیک است ولی در این فیلم کاملا یک فرد دیگر بودم و احساس می کنم به معنای واقعی کار متفاوتی را انجام دادم که همه اینها نتیجه زحمت کارگردان و علاقه خودم است. به طور همه کسانی که در این کار بازی کردند با تجربه متفاوتی روبرو شدند. لیلا حاتمی هم در این فیلم در نقشی کاملا متفاوت ظاهر شد و معتقدم انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «من» یکی از موضوعات مهم و قابل بحث این فیلم محسوب می شود.

بختیاری عنوان کرد: تا الان دو نقش جدی داشتم که هر دو در سینما اتفاق افتاد. بازی اول من «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده بود که آن زمان توسط کامبوزیا پرتوی به این پروژه معرفی شدم و از این تجربه خوشحالم چون اگرچه به خاطر فیلم اولی بودن کارگردان امکان رقابت برای سیمرغ نبود اما در جشن دنیای تصویر برای این نقش کاندید شده بودم.

این بازیگربا بیان اینکه امیدوارم بعد از این کارگردانان بیشتری به من اعتماد کنند، اظهار کرد: من در درونم ذهنیات دیگری نسبت به بازیگری دارم که دلم می خواهد شرایط ظهورش فراهم شود ولی باید پیشنهاد از سمت کارگردان باشد. من کارگردانی بلد نیستم و هیچ وقت به آن فکر نکردم اما عشق زیادی به مستندسازی دارم و مسایل اجتماعی به شدت من را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی ادامه داد: چندی پیش مستندی به نام «فصل انگور» درباره بازیگران فراموش شده ساختم که در دانشگاه تهران برای اولین بار رونمایی می شود. این موضوع همیشه فکر من را مشغول می کند که ممکن است من هم چند سال دیگر به این کاخ بیایم و کسی من را نشناسد. در این جهان هیچ تضمینی برای آینده و شهرت وجود ندارد و چون خودم بازیگرم هر بار که یکی از عزیزان پیشکسوت از دنیا می رود از خودم می پرسم چرا باید به این حال و روز در تنهایی و گاهی با فقر دنیا را ترک کند. به هر حال هنرمندان عمری در خدمت مردم بودند و خیلی غم انگیز است که روزی فراموش می شوند.

بختیاری درباره این مستند گفت: خیلی از این هنرمندان که جلوی دوربین من آمدند سال هاست رنگ دوربین را ندیده اند در حالیکه عاشق بازیگری هستند. من هیچ ادعایی برای این کار نمی توانم داشته باشم و تنها ویژگی این اثر را صداقتش می دانم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =