سازمان جهانی بهداشت:خاورمیانه عاری از ویروس زیکاست

ایسنا نوشت:دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در شرق مدیترانه اعلام کرد که خاورمیانه عاری از ویروس زیکاست هرچند در برابر آن آسیب‌پذیر است.

«علاء علوان»، مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: اگرچه این منطقه عاری از ویروس زیکاست اما به این مفهوم نیست که کشورهای خارومیانه در برابر بیماری‌های منتقل از پشه، آسیب‌پذیر نیستند و وجود پشه‌های ناقل ویروس در تعدادی از کشورهای خاورمیانه محتمل است.

سازمان جهانی بهداشت نیز با دفاتر منطقه‌ای به منظور کنترل پشه‌های ناقل و تقویت مکانیزم‌های کنترل این بیماری‌ها همکاری نزدیکی دارد.

«فیصل الزهرانی»، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت عربستان گفت: نوع خاصی از پشه، ویروس زیکا را منتقل می‌کند. پشه‌های شهر «جیزان»، بیماری موسوم به «تب دره ریفت» را گسترش داده در حالی که این پشه‌ها در شهر «جده» عامل شیوع تب دنگی به حساب می‌آیند که هر دوی آن‌ها تحت کنترل هستند.

به گزارش عرب نیوز، الزهرانی همچنین افزود: گزیدگی پشه آئدس معمولا در ساعت‌های ابتدایی صبح و در زمان طلوع خورشید اتفاق می‌افتد. علاوه بر این علائم و نشانه‌های ویروس زیکا با ویروس عامل تب دنگی و تب دره ریفت مشابه است و شامل تب، ‌درد عضلانی و ماهیچه‌ای،‌ سردرد و التهاب ملتحمه می‌شود.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    1 0
    و سرشار از ویروس کرونا و انفولانزای خوکی و هلیکو باکتری....