ایسنا نوشت: امارات دست به یک سری تغییرات در ترکیب دولت زده و دو پست وزارتی جدید به نام‌های "وزیر خوشبختی" و "وزیر تسامح" را برای اولین بار در جهان ابداع کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الخلیج، محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دوبی روز دوشنبه از بزرگترین تغییرات ساختاری در تاریخ دولت این کشور خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: ما بزرگترین تغییرات ساختاری را در تاریخ دولت فدرال ایجاد کرده‌ایم. دولت جدید شامل تعداد اندکی از وزارتخانه‌ها و تعداد بیشتری از وزرا برای برخورد با پرونده‌های ملی و استراتژیک است.

حاکم دوبی اعلام کرد: ما پست وزیر مشاور تسامح و وزیر مشاور خوشبختی را ایجاد کرده‌ایم. همچنین وزارت آموزش و پرورش با وزارت آموزش عالی ادغام شده و یک وزیر برای این وزارتخانه به همراه دو وزیر مشاور برای کمک به وی تعیین شده است. ما تصمیم گرفته‌ایم تا مؤسسه مدارس امارات را تأسیس کنیم و ساختار وزارت بهداشت را تغییر داده و نام آن را به وزارت بهداشت و پیشگیری جامعه تغییر بدهیم.

وی گفت: تغییرات شامل افزایش نقش وزارت خارجه نیز می‌شود طوری که این وزارتخانه بر کمک‌های بین‌المللی خارجی امارات نظارت خواهد داشت. همچنین قرار شده که وزارت توسعه و همکاری بین‌المللی به وزارت خارجه ملحق شده و نام آن به وزارت خارجه و همکاری بین‌المللی تغییر یابد.

این تغییرات در نشست دولت‌های جهان در دوبی اعلام شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    4 12
    هردم از این باغ بری میرسد اگر فردا وزارت بی حوصلگی یا وزارت بدبختی یاوزارت شیرخواره ها و.....تاسیس کردند تعجب نکنید خلاصه تصمیم گرفته اند به تعداد مردمشان وزیر داشته باشند فقط من مانده ام که چرا امریکا و اروپا کپی برداری نمیکنند خودشان که نواوری و ابتکار و اختراع بلد نیستند لااقل از اقا شیخ اجازه کپیبرداری را بگیرند
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      10 3
      مگه بده که به فکر مردمشه،اینجام اگه بفکر مدم بودند الان وضعیتمون این نبود،بسه حسادت کمی یاد بگیریم
    • مجید A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      3 5
      نه هموطن عزیز بد نیست مسخره است مگر کشورهای اروپایی همچین وزارتخانه هایی ندارند به مردمشانخدمت نمیکنند؟ایا امریکا که از این وزارتخانه مسخره ندارد به فکر مردمش نیست ؟ ایا خود امارات که تا دیروز این وزارتخانه را نداشت به فکر مردمش نبوده؟ بحث حسادت نیست من کشورم را با کل کشورهای عربی عوض نمیکنم
  • بی نام A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    11 3
    به امید پیشرفت همه کشورهای همسایه
  • رضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    5 3
    انتخاب اسمشان به اندازه سوادشان است
  • حیدری A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 0
    کاش در ایران هم وزیری برای رفع افسردگی مردم و ایحاد برنامه های شاد برای روحیه مردم و جوانان انتخاب مینمودند تا این چنین جوانان به مواد مخدر و و قلیان و تفریحات غیر سالم روی نیاورند.
    • ناشناس A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      6 0
      داشتن وزیر پیشکش ملت را بحال خود رها کنند مردم خودشان راه شاد بودن را خواهند یافت
  • حجت IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    10 0
    امارات در سال 2015 بیستمین کشور شاد جهان و بالاتر از کشورهایی انگلیس و آلمان و فرانسه است. ایران هم با اجازتون رتبه صد و دهم بعد از حتی فلسطین حالا خودتان قضاوت کنید بایدم وزیر داشته باشند. منبع world happiness report 20151