رضاداد: فیلم «محمد(ص)» به جشنواره فجر می‌رسد/ فیلم‌های جذابی برای سال ۹۴ مانده‌اند

نسیم نوشت:

دبیر جشنواره فجر با اعلام این خبر افزود: نوید اکران خوبی را می‌دهم؛ اکران ۹۴ تنها متکی به آثار فجر نیست چون آثار جذابی جا ماندند.

علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فجر جز جشنواره‌های جهانی است از وقتی شکل رقابتی گرفت. بخش بین الملل جشنواره، دارای ظرفیت بزرگی است اما در هیجانات بخش ایران، نادیده گرفته می‌شد پس آن را جدا کردیم و در اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی در برنامه «سینما اکران» افزود: تنها برخی فیلم‌های امسال فجر را دیده ام تا در معرض سوال فیلمسازان هم نباشم و نظر شفاف ندهم. امسال انتخاب داوران سخت بود چون اکثر هنرمندان یا فیلم داشته یا مشغول کار بودند و انتخاب هم سخت بود.

وی درباره فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجیدی مجیدی که به افتتاحیه نرسید نیز گفت: فیلم آقای مجیدی قرار بود میکس نسخه نمایش با فرمت ایران آماده شود اما نشد البته جمعه، 10 بهمن آماده خواهد شد. خود مجیدی شنبه به ایران می آید؛ قطعا در جشنواره اکران می‌شود.

رضاداد اعلام کرد؛ جدول برج میلاد آماده شده و نهایتا فردا منتشر می‌شود. اگر هم تاکنون اعلام نشده چون می‌خواستیم تکلیف همه آثار مشخص باشد چرا که چند فیلم با تأخیر به جشنواره خواهد رسید.

دبیر جشنواره فیلم فجر با اشاره به برخی گلایه های فیلمسازان بخاطر انتخاب نشدن فیلمهایشان گفت: بحث تناسب یا عدم تناسب فیلمها با جشنواره در انتخاب آثار دخیل نیست؛ وقتی اثری به جشنواره داده میشود باید ادب و قواعد را هم بپذیرد و اگر انتخاب نشد حرفی پیش نیاید.

وی درباره پیش بینی خود از اکران سینما بیان کرد: اکران سال 94 تنها متکی به آثار جشنواره نخواهد بود چون آثار جذابی بیرون از جشنواره ماندند. من نوید اکران خوبی میدهم.

رضاداد در پایان با اشاره به برنامه های تلویزیون ویژه جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: شبکه یک، چهار و پنج برنامه دارند. برنامه "هفت" که هرشب از شبکه سه پخش میشود و شبکه نمایش نیز برنامه ویژه خواهد داشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    6 0
    برنامه ویژه شبکه نمایش رو پارسال دیدیم واسه هفت پشتمون هم بسه...........