بسیاری از همراهان بیمارانی که از شهرستانها به تهران می آیند مجبورند شب را در خیابان به صبح برسانند. شهرداری پیش از این می گفت برای آنها همراه سرا می سازد و الان می گوید باید در شهرها بیمارستان ساخته شوند تا بیماران به تهران نیایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجمع همراهان بیماران در اطراف بیمارستانهای تهران موضوعی عادی شده. بیمارستان شریعتی واقع در غرب تهران نیز از این مسئله مستثنی نیست. همراهان بیماران بستری در این بیمارستان بعضا تا صبح در مقابل بیمارستان و گوشه و کنار خیابان اتراق می کنند و البته شهرداری که زمانی اعلام کرده بود با ساخت همراهسراها، جلوی خیابانخوابی مردم را می گیرد، این بار ترجیح می دهد مسئولیت را از خود بردارد: مسئولان در همه شهرها بیمارستان بسازند.
برای پیگیری چرایی خیابان خوابی همراهان بیماران در بیمارستان شریعتی با کاظمی شهردار ناحیه 4 شهرداری منطقه 6 گفتگو کردیم. او در این باره گفت: متاسفانه ما همراه سرا در بیمارستان شریعتی نداریم. همراه سرای ما در جوار بیمارستان امام خمینی مستقر است.این مشکل را باید وزارت بهداشت یا در بیمارستان که فضا دارند شهرداری کمک می کند همراهسرا ایجاد کند.
او در ادامه گفت: راه حل این مشکل را باید از مسئولان وزارت بهداشت پرسید. هر چند ما معتقدیم با احداث همراه سرا، صورت مسئله را پاک می کنیم. چه شهرداری چه دولت همراه سرا بسازد، نیاز است مشکل ریشه یابی شود. علت چیست این جمعیت از شهرستان به تهران می آیند؟ اگر امکانات درمانی مناسب در همه مراکز استانها در اختیار مردم بود، شاهد چنین وضعیتی نبودیم.
کاظمی در ادامه گفت: همراهسرا چند بیمار را می تواند نگهدارد؟ بعضا یک هفته یا دو هفته برخی از بیماران بستری می شوند. در حالی که ظرفیت همراهسرا محدود است و دو سه شب، بیشتر همراهان بیمار را نگه نمی دارند. حالا بیماری که مثلا در بیمارستان یک ماه بستری می شود، همراهانش چه کنند؟ باید همین امکانات را به شهرستانها و مراکز استانها ببرند که دیگر این معضل اجتماعی برای خانواده ها و مردم به وجود نیاید. اگر هر استانی یک مرکز درمانی مجهز داشته باشد این همه جمعیت به سمت تهران نمی آیند و این همه آسیب اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.


45231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد GB ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    3 1
    عزیزم بیمارستان هست پزشک نیست و الا همین شهر دزفول یه بیمارستان گنجویان داره اندازه یه شهره خودش
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    2 0
    وزارت بهداشت عقلش نمی رسید و منتظر اظهار نظر شهرداری بود. بنده خدا بودجه نداره. اگر می توانی کمک کنی و نمی کنی معلوم است که میل به سنگ اندازی داری. همه مسئولان کشور باید در یک جهت حرکت کنند و آن کمک به مردم است.
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    3 0
    نه فقط وجد بیمارستان در شهرهای بزرگ کشور لازم است، بیلکه حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در آنجا هم ضروری است. باید این تفکر از بین برود که همه پزشکان خوب در تهران حضور دارند.
  • بی نام RO ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    2 0
    احمدی نژاد با پول نفت چرا چند تا بیمارستان دولتی تخصصی تو شهرستانها نساخت؟ پس این پولا چی شد؟ چرا برای شهرستانیهایی که بهش رای دادن کاری نکرد؟
  • سیا IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    2 0
    چرا در شهرستانها و دیگر استانهای کشور هیچ امکانات پزشکی وجود ندارد که مردم عزیز مجبور به آمدن به تهران شوند؟؟؟؟ پس اینهمه بودجه در شهرستانها چه میشود؟؟/