جواد محقق از بررسی ۲۵۰۰ نسخه کتاب جنگ که مجموع آثار تولید شده این حوزه در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ بوده‌است، توسط داوران شانزدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس خبر داد.

دبیر شانزدهمین دوره جایزه كتاب سال دفاع مقدس با بیان این كه برای داوری آثار این دوره از جایزه قراردادی با كتابخانه جنگ حوزه هنری بسته شده است، اظهار كرد: این قرارداد به منظور كاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان‌تر به منابع ادبیات جنگ تحمیلی صورت گرفت. در دوره‌های پیشین مجبور بودیم تمام منابع و آثار موجود را خریداری كنیم و هزینه هنگفتی برای برگزاری جشنواره بپردازیم كه امثال این هزینه‌ها با همكاری كتابخانه جنگ حوزه هنری مرتفع شد.

وی ادامه داد: كتابخانه جنگ حوزه هنری در بین كتابخانه‌های تخصصی موجود در كشورمان جزو كامل‌ترین و دقیق‌ترین كتابخانه‌های اختصاصی جنگ هستند و آرشیو بسیار غنی از آثار دفاع مقدس در آن‌ها موجود است. البته برای شانزدهمین جایزه كتاب دفاع مقدس هم فراخوان داده شده‌است تا اگر ناشری حدس می‌زند كتابش در این كتابخانه نیست، آن را به دبیرخانه جایزه بفرستد.

محقق همچنین گفت: مرحله نخست داوری‌های جایزه كتاب سال دفاع مقدس به غیر از یك رشته به اتمام رسیده و داوری مرحله دوم برخی رشته‌ها هم به پایان رسيده است و در برخی رشته‌های دیگر مشغول داوری هستیم.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به دلیل فاصله زمانی كه بین دوره پیشین جایزه كتاب سال دفاع مقدس تا این دوره رخ داد، گفت: كتاب‌های مربوط به سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ را مورد بررسی قرار داده‌ایم كه بیش از ۲۵۰۰ عنوان كتاب در این حوزه و در شاخه‌های مختلف وجود داشته و جاهای دیگری هم ممكن است اختصاص به قالب داشته باشد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =