نسیم نوشت:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۴۰۰ مورد قهوه‌خانه و ۱۷۰ باب محل عرضه مواد دخانی در تهران فعالیت غیر مجاز دارند.

شهنام عرشی در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مبارزه با دخانیات گفت: برخورد جدی با دیزی‌سراها، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و سفره‌خانه برای عرضه مصرف مواد دخانی در دستور کار قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از اماکنی که باعث شیوع مصرف مواد دخانی می‌شوند سفره‌خانه‌ها هستند در سطح استان تهران 400 مورد قهوه‌خانه و 170 باب محل عرضه مواد دخانی وجود دارد که در حوزه دانشگاه شهید بهشتی 300 قهوه‌خانه و 100 باب دیزی‌سرا و مراکز غیرمجاز قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برنامه‌مان این بود برخورد را از مراکزی شروع کنیم که آسیب‌پذیرترند اما از یک طرف ما پلمب می‌کنیم و از طرف دیگر دوباره باز می‌شوند. برخی اماکن را 20 بار بسته‌ایم اما چون با میلیون‌ها تومان درآمد روزانه در این مراکز مواجهیم مجدد باز شده‌اند.

عرشی گفت: 90 درصد درآمد این قهوه‌خانه‌ها از عرضه قلیان است با این وجود قبل از عید 63 مورد را تعطیل کرده‌ایم . ما به دنبال آن هستیم که اقدام جدی و موثری را در مراکز آسیب‌پذیر داشته باشیم نه اینکه ضربتی به سراغ اماکنی پر رفت‌ و آمد مثلاً در دربند برویم.
اجرای برنامه نظام جامع آموزش سلامت در مدارس

همچنین در این نشست شهرام رفیعی‌فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در یک سال گذشته برنامه‌هایی را برای بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر که افراد زیادی را مبتلا کرده‌اند مانند بیاری‌های قلبی و سرطان و دیابت داشته‌ایم که ریسک فاکتورهای مشترکی داشته و دخانیات در همه آنها دخالت داشته است.

وی ادامه داد: برنامه بلند مدتی را برای تربیت نسل آینده داریم که سبک زندگی آنها را اصلاح می‌کنند و اجرای نظام جامع آموزش سلامت در مدارس از این نوع برنامه‌هاست.

رفیعی‌فر گفت: در همین رابطه تفاهمنامه‌ای بین وزارت بهداشت و آموزش و پرورش به امضا رسید و امسال در قالب برنامه خودمراقبتی بسته‌های اموزشی آن آماده می‌شود.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نکته بین RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    2 4
    تورو خدا کمتر سرتون رو تو کار مردم بکنین. وظیفه شما آگاهی دادنه. بقیش به انتخاب مردم بر میگرده. کمی هم برای انتخاب مردم احترام قائل بشید
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    4 5
    وای نگو اینطوری تن و بدن دیزی سراها لرزید به خدا