رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مذاکره کنندگان هسته ای ایران همانطور که در گذشته با قدرت به مذاکرات با کشورهای 1+5 پرداخته اند با قوت نیز به مذاکرات ادامه می دهند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با رییس مرکز استراتژیک و مطالعات بوسنی در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به پرسشی درمورد محتوای طرحی دو فوریتی مبنی بر این که هرگونه توافق باید به امضای مجلس شورای اسلامی برسد، بیان کرد.

وی درباره تحلیلش از این طرح و این که آیا این طرح مجلس موجب تضعیف تیم هسته ای خواهد شد و یا در پاسخ به کنگره آمریکا است ، اظهارداشت: در بین ملت ما هیچ نوع تفرقه ای در مورد مسایل کشور وجود ندارد بلکه در مسایل اساسی ملت ما همه متحد پشت سر رهبر معظم انقلاب هستند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه که برخی تبلیغ می کنند توهم است و این گونه افراد امید دارند که در ایران بین مردم و قوای سه گانه تفرقه ایجاد شود.

ولایتی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران دارای انسجام هستیم و این یکی از مهم ترین دستاوردهای ما می باشد، بنابراین هر دستگاه و قوه ای به وظایف خود عمل می کند و هیچ نشانه تفرقه ای وجود ندارد بلکه هر یک از قوای سه گانه وظیفه خود را می داند.

وی ادامه داد: قوای سه گانه در اختیارات قانونی اقدام می کنند و هیچگاه در کشور تصمیم گیری های اساسی دچار تفرقه نمی شود چرا که کلام رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است بنابراین مذاکره کنندگان با قوت به کار خود ادامه می دهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه با توجه به سفر ظریف به نیویورک و در پیش بودن مذاکرات در آینده آیا بهتر نیست تیم هسته ای نسبت به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران، هشدار دهد؟ گفت: هشدارهای لازم قبلا توسط مقامات ارشد کشور و رهبر معظم انقلاب داده شده است.

ولایتی خاطر نشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی راهنمای همه ملت و دست اندرکاران نظام است.

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با مراکز پژوهشی همکاری می کند


وی همچنین درباره جلسه هفته گذشته مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است مرکز تحقیقات استراتژیک با دیگر مراکز پژوهشی همکاری نزدیک داشته باشد و بتوانیم هم افزایی بیشتری انجام دهیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که وظیفه پژوهش در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برعهده مراکز تحقیقاتی است، یادآور شد: ما هر گونه کمکی را به مراکز پژوهشی دیگر دریغ نمی کنیم.

مردم یمن صاحب اختیار این کشور هستند


ولایتی در واکنش به سخنان برخی مقامات عربستانی مبنی بر این که هواپیماهای ایران برای ورود به یمن باید از آنها مجوز دریافت می کردند، گفت: این ادعاهای بی جایی است؛ مردم یمن صاحب اختیار کشورشان هستند و هیچ کشور دیگری تحت هیچ نامی حق ندارد درامور داخلی آن دخالت کند.

وی تصریح کرد: شاید در عصر استعمار کشوری می توانست چنین صحبت هایی را بیان کند اما اکنون اینگونه نیست و بیان کنندگان در حد و اندازه اظهار نظرهای اینچنینی نیستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =