روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در مورد لیست بیمه و بیمه شدن افراد در کارگاهها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کاربری در در صفحه مشکلات مردم نوشته است: "من در یک گارگاه نجاری در شهرک صنعتی چهار دانگه مشغول به کارم حدود یک ساله . کار فرما از بیمه کردن امتناء میکنه و چن بار من به اداره تامین اجتماعی رفته و از اونا تقاضای بازرسی کردم سری اول بازرس اومد و کارفرما با اسرار زیاد از نوشتن اسم ما توست بازرس جلو گیری کرد که در نهایت بازرس جلوی کارفرما از ما میپرسید که میخواین اسمتونو بنویسم یا نه که همه از ترس اخراج شدن گفتن نه و بازرس رفت دوباره در خواست کردم که بازرس منو شناخت و گفت تو برو من بازم میام واسه بازرسی که در نهاینت من در بازرسی دوم غیبت داشتم و بازرس اسم 2 نفر از 15 نفر نوشته و رفته بود .من بازم رفتم اداره و درخواست کردم که باز هم بازرس بفرستن که بازرس گف باید 3 ماه از اخرین بازدید گذشته باشه تا بیایم حدود 2 ماه گذشته بود از بازرسی که من گفتم باشه و به کارگاه امدم در بازرسی سوم بازرس امد و اسم من و چن نفر دیگر را نوشت و رفت که (کارفرمای من چهار برادر شریک هستند و هر بار که بازرس اومده اسم یکی از انهار را نوشه و رفته )حدود برج11 بود که بازرس بازدید کرد و رفت از ان موقعه کار فرما هیچ مراجعیی به سازمان بیمه نکرده و تکلیف بیمه من و چند همکار که نوشته شده نامشخص است به خاطر این که کارفرما هر بار یکی از برادران است در ضمن در این گارگاه تعدادی گارگر افغانی مشغول به کار میباشند که با ورود بازرس همه انها را به پنهان میکند"

در این زمینه روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: پیشنهاد می کنم یکبار دیگه به شعبه مراجعه کنید و وضعیت بیمه خود و همکاران را استعلام و پیگیری کنید. در مورد تغییر اسامی کارفرما اگرچه می تواند موجب مشکلاتی شود اما در کل محل کار و کارگاه که دارای کد است مهم بوده و تغییر کارفرما تاثیری در تعهدات و بیمه کارکنان ندارد.
در هر حال آن کارگاه به سازمان تامین اجتماعی مقروض است و النهایه سازمان مبلغ حق بیمه را از آنها وصول خواهد کرد. مورد شخص شما که در بازرسی از قلم افتاده بهتر است مدارک خود را دال بر کارکرد و اشتغال به شعبه ارائه کنید تا موضوع سابقه شما مورد رسیدگی قرار گیرد. در نهایت اگر به نتیجه ای نرسیدید به هیاتهای حل اختلاف مراجعه و از کارفرمای خود بابت عدم اجرای ماده 148 قانون کار شکایت کنید. در مورد کارگران افغانی نیز در صورت داشتن جواز کار در ایران و ورود قانونی مشمول بیمه هستند در غیر این صورت ادامه کار آنها غیر قانونی است و کارفرما مسئول است.


45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =