ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، گفت: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

علی‌اصغر فانی در نشست خبری روز گذشته خود در حاشیه سفر به خوزستان اظهارکرد: با توسعه پیش‌دبستانی‌ها در مناطق دو زبانه، کمبودها و مشکلات جبران می‌شود. باید دانش‌آموز دو زبانه را یک سال زودتر به مدرسه بیاوریم و او را آماده کنیم تا بتواند به راحتی از کتاب‌های درسی استفاده کند.

وی در مورد آموزش زبان مادری در مناطق دو زبانه، افزود: مطالعات کارشناسی این کار در حال انجام است و زمانی که به نتیجه قاطع کارشناسی برسیم از مجرای قانونی برای تصویب این طرح اقدام خواهیم کرد.

فانی در ادامه عنوان کرد: در استان خوزستان دوره پیش‌دبستانی را 110 درصد نسبت به سال‌گذشته توسعه دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه شورای آموزش و پرورش استان در مورد اختصاص اعتبارات ملی به خوزستان، تصریح کرد: این مصوبه، کار بسیار بزرگی است که طبق آن، وزارت آموزش و پرورش اعتباراتی به میزان بودجه عمرانی که به آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، در اختیار آموزش و پرورش خوزستان قرار خواهد داد. اولویت هزینه‌کرد این اعتبار در شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست دکتر مقتدایی است، تعیین می‌شود.

فانی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: نباید انتظار داشت که مشکلات انباشته چندین ساله ظرف یک سال حل شود. دولت علی‌رغم تمام محدودیت‌هایی که دارد تلاش می‌کند عقب ماندگی استان خوزستان را جبران کند.

وی افزود: با توجه به قول رییس جمهور در خصوص در اولویت بودن آموزش و پرورش و با گشایش شرایط اقتصادی دولت، امیدواریم وضعیت آموزش و پرورش بهتر شود.

وی در مورد بازنشستگان آموزش و پرورش اظهارکرد: طبق قانون کسی که 30 سال خدمت می‌کند، بازنشسته می‌شود. البته در سال گذشته استثناً 25 هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش را قبل از 30 سال بازنشسته کردیم اما از این تعداد 5 هزار نفر تمایل به ادامه خدمت داشتند که به همین دلیل در مقابل 5 هزار نفر پیش از موعد بازنشسته شدند. امسال نیز همین سیاست را دنبال می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افراد بازنشسته از حوزه آموزش و پرورش خارج و در حوزه سازمان بازنشستگی کشور قرار می‌گیرند. در مورد بیمه نیز در حال نهایی کردن قرارداد با بیمه فرهنگیان هستیم و تلاش می‌کنیم تا کیفیت بیمه معلمان و فرهنگیان را ارتقا دهیم.

فانی اظهارکرد: در برخی روستاها به دلیل آن که ممکن است در آینده این روستاها متروک یا از بین برود، ساختار مدارس متناسب با آن شرایط ایجاد می‌شود. ممکن است کانکس یکی از این گزینه‌ها باشد اما گزینه‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد.

وی گفت: در رابطه با مناطقی که شرایط خاص و بدی آب و هوا دارند، لازم است توجه ویژه‌ای به معلمان این مناطق ‌شود. همچنین از مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درخواست کردیم که پیشنهادات همکاران در استان را مکتوب به ما منتقل کند تا ما نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قانونی را در این زمینه تصویب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که زمان ثبت‌نام برای استخدام جدید آموزش و پرورش ماه آینده اعلام می‌شود، عنوان کرد: تمام آنچه که تاکنون در خصوص ثبت‌نام استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش بیان ‌شده است، صحت ندارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    من به طورمسخص در اغ شهرستان خوی یک مثال میزنم روستایی هست که هکاران ماهیانه مبلغی نزدیک به ۲۵۰۰۰۰تومان کرایه ماشین میدهند جالب ایجااست که حقوق ومزایای این روستا درحدود۲۰۰۰۰تومان با مدارس داخل شهر یا مدارس بسیارنزدیک باشهرتفاوت دارد ایا این تبعیض نیست که همکار نزدیک به یک چهارم حقوق خود راهرماه هزینه رفت امد امیدوارم نظرحقیر نمایش داده شود وبه گوش مدیران محترم وکارشناسان اپ برسد
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 0
    اگر استخدام نمیکنن چرا واضح وشفاف نمیگن استخدامی نداریم دارن مردم وگول میزنن یا خودشونو حداقل بگید استخدامی نداریم تا ما اینقد به صفحه کامپیوتر ذل نزنیم دنبال خبری از استخدام باشیم
  • محمد حسن IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    2 0
    باسلام وارادت خالصانه خدمت همه .دست اندر کاران نظام تعلیم وتربیت خواهشمنداست ترتیبی اتخاذ فرمایید که به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکل معیشتی معلمان بخصوص بازنشستگان فرهنکی ..سنوات قبل87و...پاسخمقتضی مبذول فرمایید به امید برقراری عدالت در پرداخت حقوق به همه کارکنان ادارات ونهادها
  • مربی پیش دبستانی با سابقه A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    2 0
    مارو چی فرض کردی همش وعده سر خرمن