ایرنا نوشت:

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در مورد دیدارش با قائم مقام دبیرکل سازمان ملل گفت: در این گفت و گوی دوجانبه، موضوع اشتباه قدرت‌ها که در منطقه سبب بی ثباتی شده است و راه‌های برون رفت از آن، با رویکرد ایران مطرح شد.

کمال خرازی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار و گفت وگوی دو جانبه افزود: جلسه بسیار خوبی بود و درباره مسایل منطقه، شرایط عراق، سوریه، لبنان و وضعیت سازمان ملل و تاثیر ماهوی آن برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: در این دیدار همچنین در مورد توازن قوا در منطقه و شرایط منطقه که برخی قدرت های جهانی باعث بروز اشتباه و بی ثباتی در آن شده اند بحث و بررسی و راه های حل مشکلات از دید جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

در ادامه این کنفرانس خبری مشترک «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نیز در مورد این دیدار گفت: امروز درباره وضعیت منطقه و دیگر مسایل بین المللی صحبت و گو کردیم.

وی افزود: همچنین درباره اهمیت برخورد با وضعیت بی ثبات فعلی خاورمیانه گفت و گو داشتیم و بر این موضوع که راه حل سیاسی به جای راه حل نظامی برای برون رفت از مشکلات اندیشیده شود تاکید کردیم.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: به طور حتم برای وضعیت عراق و سوریه راه حل سیاسی کارآمدتر از راه حل نظامی است، البته راه حل نظامی اجتناب ناپذیر است.

الیاسون با بیان اینکه باید نگاه به سمت آینده داشته باشیم و جلوی وخامت اوضاع در منطقه را بگیریم تاکید کرد: ایران نقش کلیدی، قابل اهمیت و مثمرثمری در امنیت منطقه دارد.

وی به نقش سازنده ایران در حل بحران های منطقه ای اشاره کرد و گفت: همکاری سازنده ای را از سوی ایران درباره افغانستان شاهد بودیم و البته همین موضوع درباره تحولات جاری عراق نیز وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: مایلیم شاهد گسترش نقش ایران در سایر زمینه های حل بحران های منطقه ای باشیم.

«الیاسون» در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: من مذاکره کننده نیستم و سازمان ملل نیز در این زمینه فعال نیست ولی بعد از تماس با طرف های مذاکره کننده برداشت من این است که فرصت خوبی فراهم شده و هیچکدام از طرفین نباید این فرصت را از دست دهند.

«الیاسون» تاکید کرد: تمام طرف های مذاکره در حال تلاش هستند تا نتیجه رضایت بخشی در چارچوب احترام متقابل به عمل آورند.

وی در پایان کنفرانس خبری مشترک با کمال خرازی از دولت و مردم ایران تشکر و قدردانی کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =